0

0

فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد

فدرال رزرو نرخ بهره خود را با ۲۵ درصد افزایش از محدوده ۴.۵ درصد به ۴.۷۵ درصد رساند.

فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بانک مرکزی ایالات متحده دیشب (۱ فوریه) در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اعلام کرد که نرخ بهره را تنها ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد داد و آن را در محدوده‌ای بین ۴.۵۰ تا ۴.۷۵ درصد نگه می‌دارد.

این میزان از افزایش نرخ بهره به طورگسترده توسط بازارها پیش‌بینی شده بود، به‌طوری که تحلیلگران شانس افزایش ۲۵ واحد پایه را ۹۸٪ و شانس افزایش ۵۰ واحد پایه را ۲٪ تخمین زده بودند.

ارز دیجیتال

این هشتمین بار است که فدرال رزرو از ابتدای سال ۲۰۲۲ نرخ بهره را افزایش می‌دهد. بانک مرکزی آمریکا در نوامبر ۲۰۲۱، برنامه‌ای برای اجرای سیاست انقباضی ریخت تا تورم را مهار کند؛ در آن زمان، نرخ بهره صفر بود. پس از اینکه خطرات ناشی از تورم جدی گرفته نشد، فدرال رزرو به‌سرعت به سمت افزایش ماهانه نرخ بهره روی آورد؛ ابتدا ۲۵ واحد، سپس ۵۰ واحد و سپس در دوره‌های بعدی ۷۵ واحد. به عبارت دیگر، با این کار بانک هزینه وام را افزایش داد که به نوبه خود ارزش دلار را تقویت کرد.

با این حال، این تصمیم خصمانه فدرال رزرو توسط تعدادی از نهادها، از جمله سازمان ملل، مورد انتقاد قرار گرفت که در ماه اکتبر هشدار داد که بانک مرکزی با افزایش پی‌درپی نرخ بهره باعث ایجاد رکود جهانی خواهد شد. فدرال رزرو سرانجام ماه گذشته با افزایش ۵۰ درصدی نرخ بهره به‌جای ۷۵ درصد، اقدام به کاستن از افزایش‌های تهاجمی خود کرد. تصمیم اخیر آن نیز گامی دیگر در این مسیر است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)