0

0

فدرال رزرو تحریم‌های جدیدی علیه تورنادو کش (Tornado Cash) اعمال می‌کند

وزارت خزانه داری آمریکا امروز با استناد به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی از تحریم‌های جدید خود علیه میکسر کوین اتریوم یا همان تورنادو کش خبر داد.

فدرال رزرو تحریم‌های جدیدی علیه تورنادو کش (Tornado Cash) اعمال می‌کند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم‌های تازه‌ای بر کوین میکسر تورنادو کش با اشاره به نقش آن در برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی لحاظ کرده است.

فدرال رزرو در ماه اوت، شهروندان آمریکایی را از استفاده از این میکسر منع کرد و ادعا کرد که مجرمان -از جمله هکرهای کره شمالی- از آن برای پولشویی بهره می‌برند.

در اطلاعیه‌ای که در روز سه‌شنبه منتشر شد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) با استناد به «نقش تورنادو کش در فعال کردن فعالیت‌های مخرب سایبری، که در نهایت از برنامه سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی حمایت می‌کند»، طرحی نو برای آن ارائه داد.

در این اطلاعیه آمده:

طراحی جدید علاوه بر در نظر گرفتن اطلاعات اضافی، پایه و اساس بیشتری برای نقش این میکسر در حمایت از  فعالیت‌های تسلیحاتی کره شمالی فراهم خواهدکرد

در این طرح همچنین مشخص می‌شود که چه کسی از تورنادو کش استفاده کرده است؛ چیزی که گروه حمایت از ارزهای دیجیتال Coin Center طی شکایتی علیه وزارت خزانه‌داری در ماه گذشته به دنبال آن بودند.

پیش از این، جامعه کریپتو در مورد هدف قرار دادن توسعه دهندگان چنین برنامه‌هایی توسط مقامات نگران بود. اما اکنون، OFAC می‌گوید که «در حال حاضر با بنیان‌گذاران، توسعه‌دهندگان، اعضای DAO، کاربران یا سایر افراد دخیل در حمایت از تورنادو کش کاری ندارد».

برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی پس از شروع آزمایش موشک‌های خود -از جمله شلیک موشکی بر فراز آسمان ژاپن در ماه گذشته- دوباره در کانون توجهات قرار گرفته است. این دولت منحوس چندین دهه است که توسط کشورهای مختلف تحریم می‌شود.

تورنادو کش ابزاری است در صنعت کریپتو که اشخاص با استفاده از آن می‌توانند به‌طور ناشناس اتریوم (ETH)، دومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار را رد و بدل کنند.

فدرال رزرو اظهار می‌کند که از زمان ایجاد تورنادو کش در سال ۲۰۱۹، بیش از ۷ میلیارد دلار پول دیجیتال به‌صورت غیرقانونی از طریق این برنامه مبادله شده است.

به گفته مقامات، یک گروه هکری تحت حمایت دولت کره شمالی به نام Lazarus Group مسئول این عملیات بوده و از تورنادو کش به عنوان ابزاری برای پنهان کردن وجوه سرقتی استفاده کرده است.

اما بعداً Elliptic، شرکت داده‌های بلاک چینی، در گزارشی اعلام کرد که از ۷.۶ میلیارد دلاری که از طریق این برنامه تبادل شد، تنها ۱.۵ میلیارد دلار آن مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی بوده است.

جامعه کریپتو تحریم شدن تورنادو کش را مورد انتقاد قرار داده است؛ کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، در حال تنظیم دادخواستی علیه وزارت خزانه داری است.

این صرافی برجسته ادعا می‌کند این ممنوعیت «کسانی را مجازات می‌کند که هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اند و منجر به کاهش حریم خصوصی و امنیت افراد می‌شود»، و در نهایت خواستار لغو این تحریم‌ها شده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)