0

0

سرانجام پروتکل گریدکس (Gridex) دفاتر سفارش خود را به شبکه اتریوم آورد!

پروتکل گریدکس (Gridex) یک پروتکل تجاری بدون نیاز به مجوز و غیرحضانتی (Non-Custodial) است که از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند پایدار و غیرقابل‌ارتقاء در بلاک چین اتریوم تشکیل شده است. برخلاف صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) کنونی مبتنی بر مدل خودکار بازارساز (Automated Market Maker-AMM)، این پروتکل بر اساس دفاتر سفارش‌گزاری (Order Books) عمل می‌کند.

سرانجام پروتکل Gridex دفاتر سفارش خود را به شبکه اتریوم آورد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با ارائه مدل جدید (GMOB) Grid Maker Order Book، پروتکل Gridex مصرف منابع خود را برای اجرای یک سیستم مبتنی بر دفاتر سفارش به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است. این مدل به Gridex اجازه می‌دهد تا آن را در شبکه اصلی اتریوم مستقر و اجرا کند، و در عین حال هزینه‌های گاز آن (Gas Fee یا همان هزینه‌های تراکنش در بلاک چین) نیز با مدل‌های مشابه مبتنی بر AMMها قابل رقابت باشد.

پروتکل Gridex اولین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر دفاتر سفارش در نوع خود است که کاملاً بر روی بلاک چین قرار دارد و عملکردی بی‌‌عیب و نقص از خود نشان داده است. این پروتکل روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این پروتکل تفاوت‌های کلیدی با سایر DEX‌های موجود در اتریوم داشته باشند.

ویژگی‌های کلیدی پروتکل Gridex:

  • کاملاً غیرمتمرکز: این پروتکل بر روی شبکه اصلی اتریوم مستقر شده و اجرا می‌شود. کل فرآیند تراکنش بدون نیاز به پردازش واریز یا برداشت به‌صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود. علاوه‌براین، هر کسی می‌تواند هر جفت معاملاتی را آزادانه و بدون هیچ مجوزی ایجاد کند.
  • ویژگی Maker Orders در این پروتکل زیرساخت جدیدی را به اکوسیستم اتریوم معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با هر اندازه و قیمتی سفارش دهند و در عین حال تجربه معاملاتی بدون لغزش (Zero Slippage) با ارزش قابل استخراج ماینر صفر (Zero MEV) و کم هزینه (حتی با هزینه منفی) داشته باشند.
  • کمبود نقدینگی اکنون دیگر به تاریخ پیوسته است. حتی بدون وجود بازارسازان، پروتکل Gridex همچنان به‌خوبی کار خواهد کرد. کاربران این پروتکل نه‌تنها می‌توانند از نقدینگی ارائه‌شده توسط سایر کاربران استفاده کنند، بلکه می‌توانند از نقدینگی جمع‌آوری‌شده از سایر DEXها نیز بهره‌مند شوند. این ویژگی باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند به کاربران سوآپ خود اطمینان دهند که بهترین نرخ جابه‌جایی ممکن را دریافت خواهند کرد.
  • پس از استقرار در شبکه اصلی اتریوم، این پروتکل بر روی شبکه‌های عمومی لایه ۲ اتریوم مانند Arbitrum و Optimism نیز مستقر خواهد شد.
  • بیشتر توکن‌های بومی پروتکل Gridex یا همان (GDX)‌ در کمتر از یک ماه قبل و بعد از تاریخ راه‌اندازی آن به جامعه کاربرانش پاداش داده خواهند شد. ۱۰۰ درصد از کارمزد‌های این پروتکل نیز برای بازخرید و سوزاندن توکن‌های GDX استفاده می‌شود.

پروتکل Gridex بیشتر از اینکه یک صرافی غیرمتمرکز باشد، یک زیرساخت قوی است.     

مراحل بعدی چیست؟

ایردراپ توکن‌ها از پنجم دسامبر (۱۴ آذر) ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و راه‌اندازی شبکه آزمایشی نیز در زمان کوتاهی پس از آن انجام می‌شود. قراردادهای هوشمند آن هم در حال انجام بهینه‌‌سازی‌های نهایی هستند که قبل از راه‌اندازی رسمی Gridex به صورت متن‌باز ارائه خواهند شد. به منظور دنبال کردن اخبار مرتبط با این پروتکل می‌توانید حساب کاربری رسمی آن‌ها در توییتر را دنبال کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)