0

0

سقوط ۷۸ درصدی توکن FTT و ثبت پایین‌ترین سطح قیمت سالانه برای بیت کوین!

FTT، توکن صرافی FTX پس از اخباری مبنی بر اینکه بایننس قصد خرید صرافی بنکمن فرید را دارد، تقریباً ۸۰ درصد سقوط کرد.

سقوط ۷۸ درصدی توکن FTT و ثبت پایین‌ترین سطح قیمت سالانه برای بیت کوین!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس داده‌های CoinGecko،  توکن FTT طی ۲۴ ساعت گذشته سقوطی باورنکردنی را تجربه کرد و از ۲۲ دلار به ۴.۸۷ دلار رسید.

این توکن در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۳.۱۲ دلار رسید، سپس اندکی به بالای ۴ دلار صعود کرد و اکنون در زمان نگارش این متن به محدوده ۵.۴۸ دلار برگشته است.

FTT از زمان بالاترین رکورد قیمت خود یعنی ۸۴ دلار در سپتامبر سال گذشته تقریباً ۹۳ درصد کاهش یافته است.

بیت کوین(BTC)، بزرگترین ارز رمزنگاری‌شده از نظر ارزش بازار نیز عملکرد خیلی خوبی ندارد. این رمز ارز در روز گذشته نزدیک به ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته و بر اساس داده‌های سایت CoinGecko به پایین‌ترین سطح سالانه خود تا به امروز، یعنی ۱۷۲۸۷ دلار رسیده است.

بیت کوین نیز از بالاترین سطح قیمتی خود در نوامبر سال گذشته با رقم ۶۹۰۰۰ دلار، در حال حاضر ریزشی ۷۳ درصدی را تجربه کرده است. بیت کوین قبلاً نیز چنین سقوطی را در اوایل سال جاری و در ماه ژوئن تا رقم ۱۷۷۷۲ دلار تجربه کرده بود.

سقوط قیمت FTT در حالی اتفاق افتاد که روز سه‌شنبه مدیر عامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو (CZ) و مدیر عامل FTX، سم بنکمن فرید، هر دو خرید صرافی FTX توسط بایننس را تأیید کردند، چراکه FTX با «کمبود نقدینگی قابل‌توجهی»  مواجه شده است.

همین چند روز پیش بود که CZ اعلام کرد قصد به فروش رساندن تمام توکن‌های FTT بایننس به ارزش حداقل ۵۰۰ میلیون دلار را دارد.

CZ روز یکشنبه بدون اشاره به اینکه دقیقاً چه چیزی افشاگری محسوب می‌شده، گفت:

با توجه به افشاگری‌های اخیر تصمیم گرفته‌ایم هر گونه FTT باقی‌مانده در دفاتر معاملاتی خود را حذف کنیم. ما سعی خواهیم کرد این کار را به‌گونه‌ای انجام دهیم که تأثیر بازار را به حداقل برساند، اما با توجه به شرایط بازار و محدودیت نقدینگی،  این کار احتمالاً چند ماه زمان خواهد برد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

علی‌رغم خواست CZ برای به حداقل رساندن تأثیر فروش این توکن‌ها، احتمالش هست که همین اعلان اولیه نیز بر قیمت این رمز ارز تأثیر گذاشته باشد. وی ایجاد هرگونه آشفتگی مالی برای صرافی FTX را رد می‌کند.

او روز دوشنبه در رابطه با مشکلات اخیر FTX در توییتر نوشت:

دسیسه‌چینی‌هایی هم علیه من وجود داشت، با این تفکر که من پشت همه این قضایا بوده‌ام و از قبل آن را برنامه‌ریزی کرده‌ام.

در ادامه CZ اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چرا بایننس توکن FTT خود را به فروش رسانده ارائه کرد و آن را «مدیریت ریسک پس از خروج» نامید.

وی همچنین اظهار داشت از افرادی که پشت سر آنها علیه سایر بازیگران صنعت لابی می‌کنند، حمایت نخواهد کرد. شاید منظور CZ از این حرف بنکمن فرید بوده که به عنوان یک مدافع رمزارز در واشنگتن دی سی شناخته می‌شود. دو شرکت بنکمن فرید،  Alameda Research و FTX هر کدام به ترتیب مبلغ ۶.۲ و۵.۲ دلار به کمپین قبلی بایدن کمک کرده‌اند.

شایان ذکر است که بایننس و همتایان آمریکایی FTX هنوز اقدام به خرید این صرافی نکرده‌اند چراکه بایننس قصد دارد بخش بین‌المللی FTX را به عهده بگیرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)