0

0

سرقت ۱۹۹ میلیون دلار اتریوم توسط هکر FTX و انتقال آن به کیف پول‌های متعدد!

هکر کیف پول FTX تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار اتریوم (ETH) را به آدرس‌های مختلف منتقل کرده است.

سرقت ۱۹۹ میلیون دلار اتریوم توسط هکر FTX و انتقال آن به کیف پول‌های متعدد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، هکری که صرافی ارز دیجیتال ورشکسته FTX را هدف قرار داده است، به‌تازگی ۱۸۰ هزار توکن اتریوم (ETH) را به ۱۲ آدرس مختلف منتقل کرده است. توکن‌های مسروقه اکنون و در زمان نگارش این خبر تقریباً ۱۹۹ میلیون دلار ارزش دارند.

این هکر کمی پس از اعلام ورشکستگی FTX Global تقریباً ۴۴۷ میلیون دلار دارایی دیجیتال از این صرافی و شرکت تابعه آن که مستقر در ایالات متحده آمریکا است، خارج کرده است. او با سرقت این تعداد توکن اتریوم، بلافاصله به یکی از بزرگترین دارندگان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتو کارنسی تبدیل شد.

در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) سال ۲۰۲۲، این کیف پول ۵۰ هزار توکن اتریوم (ETH) را به آدرس جدیدی منتقل کرد. سپس هکر توکن‌های دزدیده‌شده را با رن بیت کوین (renBTC) که نسخه‌ای از بیت کوین است که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شود، مبادله کرد. قابل ذکر است که توکن renBTC  با شرکت تجاری Alameda Research که اخیراً اعلام ورشکستگی کرده و متعلق به صرافی FTX نیز بود، ارتباط دارد. در مرحله بعد هکر توکن‌های renBTC را با کمک یک پُل به بیت کوین (BTC) تبدیل کرده است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی مبتنی بر امنیت بلاک چین CertiK، هکر در حال شستشوی دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی خود از طریق چندین آدرس میانی با استفاده از یک الگوی تراکنش است که به زنجیره لایه برداری (Peel Chain) معروف است.

اتریوم پس از افت ۸.۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱،۱۱۴ دلار معامله می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا هکر موفق به نقد کردن رمزارز‌های مسروقه خود خواهد شد یا خیر، زیرا این کار به دلیل نظارت‌های دقیقی که آخرین حرکات مرتبط با این آدرس‌ها را ردیابی می‌کنند، بسیار چالش برانگیز است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)