0

1

کشورهای اعضای گروه ۲۰ بر قانون‌گذاری و نظارت روی هوش مصنوعی تاکید می‌کنند

کشورهای عضو گروه ۲۰ (G20) پیشنهاد کردند نگرانی‌هایی که در خصوص هوش مصنوعی (AI) وجود دارند، رفع شوند تا استفاده درست از این تکنولوژی و ارتقای آن را شاهد باشیم. نگرانی‌هایی در خصوص حفاظت از اطلاعات، نظارت مناسب انسان روی هوش مصنوعی و اخلاقیات.

کشورهای اعضای گروه ۲۰ بر قانون‌گذاری و نظارت روی هوش مصنوعی تاکید می‌کنند
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به انتقال کرسی ریاست گروه ۲۰ (G20) از هندوستان به برزیل، حالا اعضای این گروه در حوزه هوش مصنوعی (AI) به تصمیمی واحد رسیده‌اند. این کشورها به توافق رسیده‌اند تا به قانون‌گذاری مناسب، بهره‌برداری مناسبی از هوش مصنوعی داشته باشند. همچنین به این نتیجه رسیدند که آینده‌ای امیخته با رمزارزها را شکل بدهند که در آن، «بانک مرکزی ارزهای دیجیتال (CBDC)» وجود دارد.

در سند تنظیم‌شده توسط رئیس این گروه، اینگونه بیان شده که این تکنولوژی نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین تکنولوژی‌های مختلف دارد. به همین دلیل هم در این سند آمده است که G20 قصد دارد در حوزه ارزهای دیجیتال، قانون‌گذاری کند. یکی از فاکتورهای این قانون‌گذاری هم ایجاد یک بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود که پرداخت‌های بین‌المللی را ساده‌تر خواهد ساخت.  

اعضای گروه ۲۰ به شرح زیر اند. آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هندوستان، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا. این کشورها معتقدند هوش مصنوعی عاملی برای بسط تمام تکنولوژی‌ها در دنیاست.

ما سعی داریم از هوش مصنوعی برای استفاده عموم مردم و حل مشکلات آن‌ها استفاده کنیم. البته این اتفاق باید کاملا هوشمندانه و با نظارت انسان و بهره‌گیری از اخلاقیات صورت بگیرد. چرا که یکی از مسائلی که در این حوزه حائز اهمیت بسیاری‌ست، امنیت انسان‌ها و حفاظت از حقوق آن‌هاست.

در ادامه اعضای گروه ۲۰ دوباره بر تعهد خود بر سند «قوانین G20 برای هوش مصنوعی» تاکید کردند. این سند در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار تالیف شد که در آن سیاست‌ها و اصول ایجاد «هوش مصنوعی قابل اعتماد» مشخص شدند.

برای بهره‌گیری از پتانسیل کامل AI، گروه ۲۰ با همکاری اعضای خود تلاش می‌کند تا خطرات این تکنولوژی را به حداقل برساند.

موج ساخت هوش مصنوعی قانون‌گذاری‌شده، قصد دارد تا اهداف ۱۷گانه ارتقای پایدار (SDG) سازمان ملل متحد را هم دنبال کند. وزیر اقتصاد هندوستان، «نیرمالا سیت‌هارامان Nirmala Sitharaman» تایید کرده که اعضای G20 در حال تدوین چارچوب قانونی برای دنیای کریپتوکارنسی هستند.

سیت‌هارامان پیشتر با تاکید بر نیاز همکاری بین کشورها برای نظارت بر رمزارزها، گفته بود:

در دنیایی که کشورها چنین ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و تکنولوژی‌های مالی هیچ مرزی برای گسترش نمی‌شناسند، هماری کشورها با یکدیگر برای نظارت روی آن‌ها، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)