0

0

پیروزی حتمی Grayscale در برابر SEC؛ آیا ETF اسپات بیت کوین راه‌اندازی خواهد شد؟

پیگیری شکایت Grayscale علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل انکار تبدیل GBTC به ETF اسپات بیت کوین در حالی که همه چیز دارد به نفع گری‌اسکیل شکل می‌گیرد، شدت بیشتری پیدا کرده است.

پیروزی حتمی Grayscale در برابر SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

یکی از اینفلوئنسرهای کریپتو به نام اندرو در توییتی در ۲۱ فوریه (۲ اسفند) این مطلب را به اشتراک گذاشت که در حال حاضر در جامعه کریپتو بر سر شانس برنده شدن Grayscale در برابر SEC بحث است. اگر Grayscale برنده این دعوی شود، ایالات متحده یک ETF بیت کوین در اختیار خواهد داشت. دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در تاریخ ۷ مارس (۱۶ اسفند) به استدلال شفاهی این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

ارز دیجیتال

وکلای حقوقی گری اسکیل معتقدند پیش‌نویس خلاصه‌‌واری که آماده ارائه به دادگاه کرده‌اند از نگارشی قوی برخوردار است تا جایی که ممکن است دادگاه از موضع مقررات نظارتی بیش از حد پایین بیاید.

در حالی که Grayscale نسبت به درخواست تجدیدنظر خود علیه SEC مطمئن است، پیروز شدن آن می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای صنعت کریپتو نیز محسوب ‌شود. با این حال، وکلا نظرشان این است که اگر گری‌اسکیل این پرونده را ببازد، آن را به دادگاه عالی ایالات متحده می‌برند تا شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشند.

کریگ سالم (Craig Salm)، مأمور ارشد حقوقی در Grayscale، جملاتی کوبنده از این پیش‌نویس را به اشتراک گذاشت:

اساساً، کمیسیون به طور خودسرانه ETPهای فیوچرز بیت کوین را به دلیل آسیب‌پذیر بودن در برابر دو منبع احتمالی تقلب یا دستکاری پاداش می‌دهد -سوء رفتار در بازار آتی و اسپات بیت کوین- در حالی که خودسرانه ETP‌های اسپات بیت کوین را به دلیل قرار گرفتن در معرض تنها یک مورد جریمه می‌کند… با نادیده گرفتن این واقعیت، کمیسیون به تصمیمی غیرمنطقی رسیده است که ناعادلانه بین ناشران در نقض قانون مبادله تبعیض قائل می‌شود…

جان دیتون (John Deaton)، حامی و وکیل ریپل نیز اظهار داشت که گری‌اسکیل می‌تواند در دعوای حقوقی علیه SEC پیروز شود.

اگر دادگاه قانون را بر اساس این حقایق اجرا کند، گری‌اسکیل برنده خواهد شد. انکار ETF اسپات بیت کوین -پس از مجاز کردن هر دو ETFهای فیوچرز و شورت BTC- با همان تعریف خودسرانه و دمدمی رفتار کردن زیر نظر قانون مطابقت دارد.

جان دیتون، ۲۰ فوریه ۲۰۲۳
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)