1

0

ایلان ماسک از دلیل فروپاشی دلار آمریکا می‌گوید!

روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ویدئوی یک اقتصاددان به نام پیتر سنت اونگه (Peter St. Onge) که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، پاسخ داد. در این ویدئو اونگه تأکید کرده بود «دلارزدایی اتفاقی حتمی است و به‌زودی رخ می‌دهد».

فروپاشی دلار آمریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ویدئویی که توسط یک اقتصاددان به نام پیتر سنت اونگه (Peter St. Onge) به اشتراک گذاشته شد، پاسخ داد. در این ویدئو اونگه تأکید کرده بود «دلارزدایی اتفاقی حتمی است و به‌زودی رخ می‌دهد».

خرید ارز دیجیتال

علاوه‌بر دلارزدایی، این اقتصاددان در مورد روند دلار طی این سال‌ها اظهارنظر کرد و گفت: سهم این ارز در سال ۲۰۲۰، ۵۵ درصد بود که از زمان شروع تحریم‌ها علیه روسیه، سهم آن از ۵۵ درصد به ۴۷ درصد کاهش یافته است و اکنون سرعت دلارزدایی نسبت به دو دهه گذشته ۱۰ برابر بیشتر شده است.

ماسک در پاسخ گفت:

اگر اینقدر ارز را به سلاح تبدیل کنید، کشورهای دیگر استفاده از آن را متوقف خواهند کرد.

ماسک معتقد است وقتی کشوری مثل ایالات متحده از ارز خود در قالب تحریم‌های مالی علیه کشورهایی مانند روسیه و چین استفاده می‌کند، به‌ویژه با مسدود کردن ذخایر دلاری یا اقدامات مربوط به حذف آنها از سیستم سوئیفت، نتیجه این می‌شود که تقاضا برای دلار در بسیاری از کشورها پایین بیاید.

دلار، طلا و بریکس

بسیاری بر این باورند که در سال ۲۰۲۳ دلار آمریکا با اقداماتی تندروانه و تمایل زیاد گروه بریکس (BRICS) به طلا که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، مواجه خواهد شد. برخی کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی، آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه و مصر نیز برای پیوستن به این ائتلاف ابراز علاقه کرده‌اند.

قیمت طلا از سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است و به طور پیوسته در حال بالا رفتن است. دلار نیز به نوبه خود به دلیل انباشته شدن بدهی و اقداماتی که علیه آن صورت می‌گیرد (بیشتر از سوی گروه بریکس) در حال از دست دادن ارزش خود است.

گروه BRICS دائماً در پی افزایش ذخایر طلای خود است. علاوه‌براین، اکنون صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این کشورها می‌خواهند ارز مشترکی برای جایگزین کردن با دلار بسازند که پشتوانه آن نیز فلز گرانبهای طلا است.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
11 ماه قبل

کارشناسان قبلاً هم گزارش داده بودند دلار در حال فروپاشی اشت اما این برنامه نقشه خود ایلان ماسک و کسانیست که هدفشان هک انسان و بردگی مطلق انسان است چون قرار است بجای دلار و خرید و فروش با کارت بانکی با استفاده از هوش مصنوعی و هک انسان ها ارزهای دیجیتال بکار گرفته شوند این ارزها نامرئی و درواقع براساس رفتارهای اجتماعی افراد به آنها تعلق میگیرد همانطوریکه چندسال است در ووهان چین به رفتار اجتماعی مردم امتیاز داده میشود مثلاً در صورتی که شما شهروند خوبی باشی با چشم تون یا اثر انگشت تان میتوانید وارد یک فروشگاه بشوید و مایحتاج خودت را برداری متاسفانه طبق تفاهمنامه هایی که وزارت ارتباطات و بانک مرکزی و وزارت بهداشت با یکدیگر منعقد کرده اند نظام اقتصادی و بانکداری ایران هم در حال ایجاد ساختارهای دیجیتالی و امتیازدهی شهروندان ایرانی بمانند کشور چین است ما مردم مسلمان ایران چنین اقداماتی را برنمی تابیم و شدیداً اعتراض داریم

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (1)