0

2

روز اول ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ؛ استقبال دلسردکننده بود

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فعالیت ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ امروز بالاخره آغاز شد، با این حال، استقبال کم سرمایه‌گذاران و حجم معاملات پایین این صندوق‌ها به ریزش قیمت بیت کوین به زیر 62،000 دلار منجر شد.

در حالی که انتظار می‌رفت ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم هنگ کنگی در روز اول معاملات خود روند خوبی را به ثبت برسانند، حجم معاملات تجمعی این 6 صندوق روی هم رفته به 87.58 میلیون دلار هنگ کنگ (12 میلیون دلار) رسید. پیش از این پیش‌بینی می‌شد حجم معاملات در روز نخست فعالیت ETFهای هنگ کنگی از 100 میلیون دلار فراتر برود.

جزییات روز نخست فعالیت ETFهای هنگ کنگی
جزییات روز نخست فعالیت ETFهای هنگ کنگی

روز ناامیدکننده ETFهای هنگ کنگی در حالی رقم می‌خورد که یازده صندوق ETF اسپات بیت کوین آمریکایی در اولین روز فعالیت خود حجم معاملاتی 4.6 میلیارد دلاری را به ثبت رساندند.

داده‌ها به اشتراک‌گذاشته شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ (HKEX) نشان می‌دهد شش صندوق ETF تایید شده توسط این آژانس، در روز اول خود با استقبال کمی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، حجم معاملات ETF بیت کوین شرکت بوسرا هش کی (Bosera HashKey) در روز نخست، به 249 هزار دلار هنگ کنگ رسید و ETF اتریوم این شرکت نیز روز را با حجم معاملات 99 هزار دلار هنگ کنگی به پایان رساند.

در میان این صندوق‌ها، ETF مربوط به شرکت مدیریت دارایی چین (CAM) نسبت به سایر رقبا عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت و صندوق بیت کوین و اتریوم این شرکت هرکدام 4.6 میلیون دلار هنگ کنگی حجم معاملات داشتند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، در حال حاضر به نظر می‌رسد ETFهای هنگ کنگی با فراهم کردن معافیت‌های کارمزدی، سعی دارند سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند. شرکت هاروست (Harvest) اعلام کرده تا شش ماه از سرمایه‌گذاران خود هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. کارمزد صندوق‌های ETF بوسرا نیز به مدت چهار ماه صفر خواهد بود.

در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت به دلیل محدودیت‌ها در چین، صندوق‌های ETF هنگ کنگی مورد استقبال سرمایه‌گذاران چینی قرار نگیرند، نشریه سوث چاینا مورنینگ پست مدعی است مشتریان چینی می‌توانند با طی کردن فرآیندهای احراز هویت، به این محصولات دسترسی داشته باشند و به طور غیرمستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. البته انتظار نمی‌رود این فرآیند آنقدرها هم آسان باشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)