0

1

تحلیل واقع‌بینانه بیت کوین؛ قیمت BTC تا کجا اصلاح می‌شود؟

به دنبال صعود قیمت بیت کوین تا ۷۲،۰۰۰ دلار در ابتدای هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال طی سه روز بیش از ۸% کاهش یافته و بسیاری از تحلیلگران معتقدند این روند ممکن است دوباره پادشاه رمزارزها را به فاز تثبیت قیمت وارد کند.

علت کاهش قیمت بیت کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین از اوج ۷۱،۹۸۰ دلاری در تاریخ ۲۱ می به کف ۶۶،۲۶۰ دلاری در تاریخ ۲۳ می کاهش یافت. البته از آن زمان قیمت کمی افزایش یافته و به مرز ۶۹،۰۰۰ دلار رسیده است.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

ریزش قیمت بیت کوین همزمان با واکنش غیرمنتظره بازار به تصویب ETFهای اسپات اتریوم در تاریخ ۲۳ می صورت گرفته است. به نظر می‌رسد معامله‌گران از استراتژی «با شایعه بخر، با خبر بفروش» استفاده کرده‌اند و در زمان اعلام این خبر، با هدف سیو سود از بازار خارج شده‌اند؛ اتفاقی که فشار زیادی بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وارد کرده و ممکن است قیمت آنها را بیش از پیش کاهش دهد.

اما هدف قیمت بیت کوین در روند اصلاحی احتمالی کنونی کجاست؟

بیت کوین ممکن است تا ۶۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد

یکی از تحلیلگران و معامله‌گران بازار کریپتو با نام مگس (Mags) معتقد است با توجه به اینکه قیمت بیت کوین از حوالی مقاومت ۷۳،۸۳۵ دلاری، یعنی اوج تاریخی خود اصلاح شده است، احتمالا پیش از تلاش دوباره در حوالی ۶۵،۰۰۰ دلار تثبیت خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال

وی در این باره می‌گوید:

در حال حاضر بیت کوین در قسمت بالایی محدوده رِنج خود با مقاومت مواجه است و انتظار می‌رود پیش از صعود، در اواسط این محدوده (۶۵،۰۰۰ دلار) تثبیت شود.

منبع: Mags
منبع: Mags

جرج (George)، دیگر تحلیلگر بازار کریپتو اما با مقایسه اصلاح اخیر با ریزش پس از رکوردشکنی در تاریخ ۱۴ مارس، معتقد است کف ۶۰،۰۰۰ دلاری هدف خوبی برای ورود به پوزیشن‌های لانگ خواهد بود:

کف بازار یا سطوح فعلی است یا باکس آبی رنگ؛ به همین سادگی.

منبع: George
منبع: George

مایکل فن دی پوپ (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار شرکت MN Capital نیز معتقد است قیمت بیت کوین همچنان در محدوده رِنج خود پس از هاوینگ در حال تثبیت شدن است.

به عقیده این تحلیلگر، استراتژی DCA و انتقال سرمایه از بیت کوین به سمت اتریوم به تثبیت طولانی‌تر قیمت بیت کوین منجر خواهد شد:

احتمالا این فاز تثبیت، برای مدت بیشتری به طول خواهد انجامید و من فکر می‌کنم شاید تا ۶۱ تا ۶۳ هزار دلار پایین برویم.

منبع: Michaël van de Poppe
منبع: Michaël van de Poppe

بیت کوین ممکن است دوباره کف محدوده انباشت مجدد خود را آزمایش کند

از لحاظ تاریخی، مرحله انباشت مجدد بیت کوین چند هفته پیش از هاوینگ شروع می‌شود و معمولا با نوسانات نزولی گسترده‌ای همراه می‌شود. به عقیده رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مطرح، این فاز ممکن است تا ۱۵۰ روز یا تقریبا ۵ ماه به طول بیانجامد.

با ریجکت شدن قیمت بیت کوین از سقف محدوده انباشت مجدد فعلی در حوالی ۷۱،۵۰۰ دلار، این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند تثبیت قیمت بین ۶۰،۰۰۰ تا ۷۰،۰۰۰ دلار برای چند هفته دیگر ادامه داشته باشد:

تثبیت قیمت ادامه خواهد داشت و با توجه به داده‌های تاریخی می‌توان گفت چند هفته دیگر را بین ۶۰،۰۰۰ تا ۷۰،۰۰۰ دلار سپری خواهیم کرد.

منبع: Rekt Capital
منبع: Rekt Capital

به عقیده رکت کپیتال، زمانی که قیمت بیت کوین محدوده انباشت مجدد خود را به سمت بالا بشکند، به یک فاز صعودی سهمی‌شکل وارد خواهیم شد.

اولین حمایت مهم بیت کوین کجاست؟

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، نخستین حمایت مهم بیت کوین در حوالی ۶۶،۰۰۰ دلار قرار دارد. با این حال، از دست رفتن این حمایت می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در حوالی ۶۵،۸۳۸ دلار کاهش دهد.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

این حمایت از ماه مارس تاکنون برقرار است و در ماه آپریل نیز از رشد ۱۷ درصدی بیت کوین حمایت کرده بود. بر اساس داده‌های IntoTheBlock، بیش از ۸۷۰،۸۰۰ بیت کوین پیش از این در این محدوده قیمتی خریداری شده‌اند.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)