0

0

سوآپ دو میلیون دلاری در صرافی کایبر سوآپ در ازای دریافت ۵ سنت تتر!

صرافی غیرمتمرکز کایبر سوآپ (KyberSwap) اذعان می‌کند که کاربرانش حین تراکنش‌‌زنی در این پلتفرم با مشکلاتی مواجه شده‌اند که منجر به ضررهای قابل‌توجهی برای آنها شده است.

سواپ دو میلیون دلاری در ازای دریافت ۵ سنت تتر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

روز شنبه ۱۱ مارس (۲۰ اسفند)، شبکه Kyber پیامی دریافت کرد مبنی بر اینکه یک کاربر KyberSwap دو میلیون دلار توکن مبادله کرده است اما در ازای آن تنها ۵ سنت تتر (USDT) دریافت کرده است که باعث ایجاد وحشت در جامعه دیفای شد. این کاربر تلاش کرد تا توکن 3CRV (توکنی که نقدینگی را برای استخر 3pool کِرو فراهم می‌کند) را با استیبل کوین USDT مبادله کند. با این حال، بیشتر افراد 3CRV را فقط به استیبل کوینی در Curve تغییر می‌دهند، نه اینکه آن را در DEX (صرافی غیرمتمرکز) معامله کنند.

KyberSwap در جایگذاری سایت سوآپ درخواستی این کاربر با مشکل مواجه شد و در نتیجه یک استخر 3CRV/USDC را در Uniswap v2 با نقدینگی بسیار پایین ارائه کرد؛ فقط دو عدد USDC در آن موجود بود که به مدت ۲۵۱ روز غیرفعال بودند و سپس به مبادله USDC با USDT پرداخت. این فرد ۲ میلیون دلار توکن 3CRV را با ۰.۰۵۴ USDC معامله کرد. KyberSwap نیز به تعویض این ۰.۰۵۴ USDC با ۰.۰۵۱ USDT ادامه می‌دهد و آن را به کیف پول این کاربر باز می‌گرداند.

خرید ارز دیجیتال

پس از این تراکنش، یک ربات MEV متوجه شد که استخر فوق‌الذکر نامتعادل است؛ ۱.۴۱ USDC را در استخر قرار داده در حالی که ۲ میلیون دلار توکن 3CRV برداشت کرده است. این MEV یک سپرده USDC به مبلغ حداکثر ۲۳.۷ اتریوم (حدود ۳۹۰۰۰ دلار) به این استخر اضافه می‌کند تا از سریع‌ترین تراکنش ممکن اطمینان حاصل کند. مشکلی که در این تراکنش‌ها به‌وجود آمده دوطرفه بوده: یکی مشتریانی که روش جدیدی را برای تبدیل دارایی‌ها بدون تنظیم معیارهای لغزش انتخاب می‌کردند، و دیگری غیرفعال شدن KyberSwap هنگام عبور از تراکنش‌ها به یک «استخر».

در بعدازظهر روز شنبه، KyberSwap این رویداد را تأیید کرد. این پروژه ادعا می کند که گزینه سوئیچ (تبدیل) را با قیمت مناسب در اختیار این کاربر قرار داده است که او هم آن را پذیرفت. هنگامی که اطلاعات جدید به کاربران داده می‌شود، آنها علیرغم تفاوت زیاد نرخ مبادله، به انتخاب مبادله ادامه می دهند و در ازای آن مقدار ناچیزی USDT به دست می‌آورند. KyberSwap تلاش کرد تا شرایطی را که منجر به تبادل فوق شد، با نتایج تقریباً یکسانی بازتولید کند.

Kyber نظرش این است که برای نمایش بهتر تخمین مبادله بابد رابط مبادله را بهبود ببخشند. در همین حال، این پروژه در حال بررسی اضافه کردن مکانیزمی است که در صورتی که قیمت معاوضه اصلاح‌شده کمتر از اطلاعاتی است که قبلا نمایش داده شده، کاربر را وادار به ایجاد تراکنشی جدید کند . این پروژه بلافاصله هشداری در مورد تغییرات نرخ ارز ارائه کرد و کاربران را بر آن داشت تا قبل از مبادله آن را تأیید کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)