0

2

قانونگذاران آمریکا خواستار تأیید «فوری» ETF اسپات بیتکوین شدند!

گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات و نیز صدور حکمی قابل‌توجه از دادگاه به گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) فشار آوردند تا فوراً مجوز راه‌اندازی صندوق نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین را بدهد.

درخواست تایید فوری ETF اسپات بیتکوین توسط قانونگذاران امریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

نمایندگان مایک فلاد (Mike Flood)، R-Neb، تام ایمر (Tom Emmer)، R-Minn، ریچی تورس (Ritchie Torres)، D-N.Y. و ویلی نیکل (Wiley Nickel) از گنسلر خواستند تا برای این لیست‌ درخواست‌ها مجوز فعالیت صادر کند؛ با این استدلال که یک ETF اسپات بیت‌کوین تنظیم‌شده، حفاظت از سرمایه‌گذار را با شفاف‌تر کردن و ایمن‌تر کردن دسترسی به بیت‌کوین افزایش می‌دهد.

این نمایندگان اظهار کردند: «کنگره موظف است اطمینان حاصل کند که SEC محصولات سرمایه‌گذاری را تأیید می‌کند که الزامات تعیین‌شده توسط کنگره را برآورده می‌کند». به همین منظور، ما از شما می‌خواهیم که فوراً لیست درخواست ETP‌های اسپات بیت‌کوین را تأیید کنید.»

خرید ارز دیجیتال

ماه گذشته، شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) از متقاضیان  ETFاسپات بیت کوین، در دادگاه استیناف ایالات متحده با رأی سه قاضی که SEC باید نظر خود را برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین مجدداً بررسی کند، برنده شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که گری اسکیل سال گذشته پس از رد درخواست آن برای ETF اسپات بیت کوین از این آژانس شکایت کرد.

رفتار متفاوت SEC

دادگاه به طور خاص به رفتار متفاوت SEC با ETFهای اسپات بیت کوین و صندوق‌های مشابه بر اساس قراردادهای فیوچرز پرداخت که این رگولاتور آنها را تأیید کرده است.

قانونگذاران گفتند: «رأی دادگاه بر این نکته اساسی تأکید دارد که یک ETP اسپات بیت کوین از یک ETP آتی بیت کوین قابل تشخیص نیست. بنابراین، موضع فعلی SEC در برابر راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین غیرقابل دفاع است».

اگرچه بازیگران بزرگی از جمله بلک راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity) نیز طی چند ماه گذشته درخواست‌هایی‌ برای تشکیل این صندوق‌ ارسال کرده‌اند، اما SEC هنوز مجوزی برای فعالیت ETF اسپات بیت کوین صادر نکرده است.

منبع: د بلاک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)