0

0

Mastercard و Visa برنامه‌های کریپتویی خود را متوقف می‌کنند!

به نقل از رویترز، مسترکارت و ویزا برنامه‌های کریپتویی خود را در پی چند اتفاق ناخوشایند که در سال گذشته فضای ارزهای دیجیتال را تکان داد، متوقف می‌کنند.

توقف برنامه های کریپتویی مسترکارت و ویزا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

رویترز به نقل از سخنگوی ویزا:

شکست‌های اخیر در بخش کریپتو یادآور این نکته مهم است که تا تبدیل شدن کریپتو به بخشی از پرداخت‌ها و خدمات مالی، راه درازی در پیش داریم.

این نماینده اضافه کرد که ویزا همچنان به فضای کریپتو علاقه‌مند است.

خرید ارز دیجیتال

این دو شرکت پرداخت کارتی، قبلاً برنامه‌هایی را برای ادغام رمز ارزها در شبکه خود داشتند. ویزا طرحی را برای استفاده از StarkNet برای پرداخت‌های مکرر خودکار در اواخر سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد فروپاشی اکوسیستم Terra و ورشکستگی صرافی FTX در سال گذشته، شور و شوق هر دو شرکت را کاهش داده است. پس از سقوط صرافی FTX، ویزا به شراکت کارت نقدی رمزارزی خود با FTX پایان داد. در آغاز این طرح همکاری، FTX از کارت‌های نقدی ویزا در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان استفاده می‌کرد.

این تصمیم ویزا و مسترکارت از تازه‌ترین اتفاقاتی است که در روند رو به رشد کسب‌وکارهای جریان اصلی، خود را از ارائه‌ی خدمات کریپتویی کنار کشیده‌اند. چندین بانک در ایالات متحده اقدام به حذف خدمات مربوط به مشاغل رمزارزی کرده‌اند. حتی شرکت‌های بزرگ حسابرسی نیز تصمیم گرفته‌اند به دلیل سقوط صرافی FTX، دیگر دفاتر مبادلات ارزهای دیجیتال را حسابرسی نکنند.

وجود محیط نظارتی برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده نیز ممکن است یکی دیگر از مشکلاتی باشد که شرکت‌هایی مثل ویزا و مسترکارت با آن مواجه خواهند شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ابتدای سال جاری، رویکردی تهاجمی علیه بخش کریپتو اتخاذ کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)