0

0

مایکروسافت استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سرویس‌های ابری را ممنوع کرد!

شرکت مایکروسافت (Microsoft) در تلاش برای تثبیت خدمات ابری خود، با ارتقای شرایط و قوانین‌اش دسترسی به خدمات استخراج بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال را محدود کرده است. هر کاربری که اکنون قصد انجام این کار را دارد، ابتدا باید تأییدیه کتبی این شرکت را دریافت کند.

مایکروسافت بدون اطلاع‌رسانی استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سرویس‌های ابری را ممنوع کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مایکروسافت گفته است که استخراج رمزارز‌ها، خدمات آنلاین آن‌ها را مختل کرده و به آن آسیب رسانده است.

این غول نرم‌افزاری شرایط مجوز جهانی خدمات آنلاین خود را در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) ۲۰۲۲ به‌روز کرد و بر اساس خلاصه تغییرات مایکروسافت در این به‌روزرسانی، توضیح داده شده که استخراج ارزهای دیجیتال بدون تأیید قبلی آن‌ها ممنوع است.

به‌ویژه در قسمت “خط‌ مشی استفاده قابل قبول” در صفحه‌ی شرایط و قوانین کاربری شرکت مایکروسافت آمده که نه مشتری و نه آن‌هایی که از طریق مشتری به یک سرویس آنلاین دسترسی دارند، نمی‌توانند از سرویس آنلاین ما برای استخراج ارز‌های دیجیتال استفاده کنند، و به این منظور فقط با مجوز کتبی از خود شرکت مایکروسافت می‌توانند به ماینینگ رمزارز بپردازند.

در ابتدا توجیه خاصی برای این تصمیم از طرف شرکت ارائه نشد تا اینکه روز چهارشنبه مایکروسافت توصیه‌ای با عنوان “اقدامات مهمی که شرکا باید برای ایمن کردن اکوسیستم شراکتی خود انجام دهند” منتشر کرد که در آن نیز بر تغییر سیاست اخیر خود تأکید کرده بود. متن این توصیه نامه به صورت زیر است:

پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از سرویس‌های آنلاین مایکروسافت برای استخراج ارزهای دیجیتال و بدون در نظر گرفتن مدت زمان اشتراک خود، حتماً از مایکروسافت درخواست پیش تأیید کتبی داشته باشید.

به گفته سایت فناوری انگلیسیThe Register، مایکروسافت ادعا کرده است که استخراج کریپتو می‌تواند باعث اختلال یا حتی آسیب رساندن به خدمات آنلاین آن‌ها شود. علاوه بر این کاربران آن اغلب با «کلاهبرداری سایبری» و «سوءاستفاده هکر‌ها» از طریق استفاده غیرمجاز از منابع مشتری، دست‌وپنجه نرم می‌کرده‌اند.

این شرکت گفت:

ما این تغییر را برای محافظت بیشتر از مشتریان خود و کاهش خطر اختلال یا آسیب رساندن به خدمات در Microsoft Cloud انجام دادیم. شرایطی که در آن ممکن است به مشتری اجازه ماینینگ را بدهد فقط برای اهداف آزمایشی و تحقیقاتی خواهد بود.

ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال

سرویس Google Cloud  از این پس استفاده از سرورهای خود برای استخراج کریپتو آن هم  بدون تأیید کتبی را ممنوع کرد، و این در حالی است که Oracle و OVH نیز قبلا کاملاً آن را ممنوع کرده‌اند. اکنون خدمات وب آمازون (AWS) تنها امکان استخراج کریپتو در سطوح پولی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ماینرها در طول چند ماه گذشته در مواجهه با سختی روزافزون تعدیل بیت کوین و سقوط قیمت آن تلاش کرده‌اند تا سرپا بمانند. شرکت North Compute قبلاً اعلام ورشکستگی کرده است و همچنین شرکت‌هایی مانند Iris Energy و Argo Blockchain نشان داده‌اند که نمی‌توانند سود وام‌ها و هزینه‌های استخراج خود را پرداخت کنند.

شرکت Core Scientific نیز در ماه اکتبر با مشکل مشابهی روبه‌رو بود، اما اکنون با دریافت وام ۷۲ میلیون دلاری در حال بازپرداخت بدهی خود به شرکت B.Riley است.

بسیاری از شرکت‌های خصوصی به دلیل صرف انرژی بسیار زیاد و مسائل زیست محیطی استخراج رمزارز‌ها، با این صنعت مخالف هستند، و همین موضوع باعث شده که از این صنعت جدا شوند. یکی از این موارد شرکت موزیلا (Mozilla) است که در ژانویه امسال از پذیرش کمک‌های مالی به‌صورت رمزارزهای مبتنی بر اثبات کار (PoW) خودداری کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)