0

2

آیا اواخر اکتبر قرار است فشار فروش شدید بیت کوین را داشته باشیم؟

صرافی منحل‌شده ژاپنی Mt. Gox قرار است از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، ۱۴۰ هزار واحد بیت کوین  (معادل ۴ میلیارد دلار) را به عنوان بازپرداخت بین بستانکاران خود توزیع کند که اگر این روند صعودی بیت کوین به‌زودی رشد نکند، ممکن است در چنگال خرس‌ها اسیر شود و در قلمرو نزولی فرو رود.

احتمال فشار فروش شدید بیت کوین در ماه اکتبر به دلیل بازپرداختی صرافی Mt. Gox
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

صرافی بدهکار Mt. Gox در ابتدا به طلبکاران واجد شرایط سه نوع  بازپرداخت پایه، متوسط ​​و به صورت یکجا ارائه خواهد کرد.

تأثیر بد بازپرداخت‌ها بر بازارها

در این اطلاعیه آمده است که تغییر مقررات جهانی زمان دقیق بازپرداخت‌ها را پیچیده کرده و دادگاه منطقه توکیو این حق را دارد که مهلت بازپرداختی‌ها را به تعویق بیندازد. نوبواکی کوبایاشی Nobuaki Kobayashi، مسئول صرافی ورشکسته Mt. Gox، مسئول ناظر بر ارسال ۱۴۱۶۸۶۳۷ بیت کوین به حدود ۴۲ هزار طلبکار است.

خرید ارز دیجیتال

او در ماه ژانویه اعلام کرد برخی از این طلبکاران باید برای ثبت‌نام برای این بازپرداختی، «مدارک لازم» را به دفتر مرکزی این صرافی بیاورند. طبق این اعلامیه، برخی از طلبکاران می‌توانند بازپرداخت خود را به صورت نقدی دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند بیت کوین کش (BCH) دریافت کنند.

از آنجایی که طلبکاران Mt. Gox به‌راحتی می‌توانند رمزارزهای خود را بفروشند، تأثیرات یک فروش عمده شاید باعث کاهش قیمت بیت کوین شود. اینفلوئنسرها و معامله گران کانال Crypto Banter پیش بینی می‌کنند بیت کوین در یک سطح مقاومت بحرانی قرار دارد که بسته به رفتار گاوها می‌تواند صعودی یا نزولی شود.

اگر بازار اکنون نزولی شود، فروش عمده طلبکاران Mt. Gox می‌تواند این شکاف را عمیق‌تر کند.

Mt. Gox که در سال ۲۰۱۰ توسط جد مک‌کالب Jed McCaleb راه‌اندازی شد، بیش از ۷۰ درصد از تراکنش‌های جهانی بیت کوین را قبل از توقف فعالیت در فوریه ۲۰۱۴ در اختیار داشت. این صرافی در ابتدا درگاه‌های خود را به دلیل ناپدید شدن میلیون ها دلار بیت کوین بست، اما بعداً در صدد جبران ضرر ورشکست شدگان این صرافی برآمد. مک‌کالب بعد به مشارکت خود در تأسیس ریپل لبز ادامه داد.

ژاپن پیشرو در تنطیم مقررات جهانی کریپتو

فروپاشی Mt. Gox باعث شد ژاپن به یکی از اولین کشورهایی تبدیل شود که مقررات ارزهای دیجیتال را وضع کرده است.

پس از ورشکستگی صرافی Mt. Gox، صرافی‌ها موظف شدند در دولت ثبت‌نام کنند و گزارش تراکنش‌های مشتری را نزد خود نگه دارند. علاوه‌براین، دولت اخیراً در واکنش به نگرانی‌های FATF، نظارت بر پول را افزایش داده است. لایحه جدید بازارهای دارایی‌های کریپتویی (MiCa) اروپا نیز کل اطلاعات مشتری را برای هر انتقال اعمال می‌کند.

قانون بازنگری‌شده خدمات پرداخت ژاپن، پرداخت با استیبل کوین‌های قانونی را نیز به رسمیت می‌شناسد. اخیراً مقاله‌ای از دانشگاه صنعتی هنگ کنگ از دولت خواسته استیبل کوینی با پشتوانه دلار هنگ کنگ تولید کند تا جایگزین سلطه ذخایر دلار آمریکا در بانک مرکزی شود. استیبل کوین‌ها پیوندی حیاتی بین دنیای مالی سنتی و ارز دیجیتال ایجاد می‌کنند.

بایننس اخیراً یک پلتفرم محلی سازگار راه‌اندازی کرده است که از اول دسامبر ۲۰۲۳ همه کاربران ژاپنی می‌توانند با آن کار کنند

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)