0

0

رویدادهای کلان برتر هفته آینده؛ نقطه‌عطفی برای بازار ارزهای دیجیتال!

با نزدیک شدن به پایان ماه آوریل، فعالان بازار مشتاقانه منتظر هفته‌ای جدید پر از رویدادهای کلان تأثیرگذار، از تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی گرفته تا انتشار داده‌های اقتصادی مهم هستند. این رویدادها تأثیر قابل‌توجهی بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

رویدادهای مهم اقتصاد کلان و تاثیر آن بر بازار کریپتو در ماه مه
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طی چند روز گذشته، بازار کریپتو در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره در هفته آینده، نوسانات چشمگیری را تجربه کرده است. با این حال، این چشم‌انداز به‌سرعت تغییر کرد، زیرا ورشکست شدن بانک First Republic موجی مثبت را در بازار به وجود آورد. از آنجایی که سرمایه گذاران بی‌صبرانه منتظر انتشار داده‌های اقتصادی در هفته پیش رو هستند، پیش‌بینی رویدادهای کلان آتی باعث افزایش نوسانات و ایجاد جوّی ملتهب در بخش کریپتو شده است.

تعیین نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (۲-۳ مه/۱۲-۱۳ اردیبهشت)

همانطور که فدرال رزرو به مسیر عادی‌سازی سیاست پولی خود ادامه می‌دهد، تأثیر بالقوه افزایش نرخ بهره بر بازار ارزهای دیجیتال به موضوع مهم بحث‌ها تبدیل شده است.

خرید ارز دیجیتال

هفته آینده، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است نشستی مهم داشته باشد که در آن میزان افزایش نرخ بهره جدید به رأی‌گیری گذاشته خواهدشد.

این گردهمایی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در تاریخ ۲ تا ۳ ماه مه برگزار خواهد شد که با اعلام نهایی این نرخ توسط پاول، رئیس فدرال رزرو در ۳ مه به اوج خود می‌رسد. فعالان بازار مشتاقانه منتظر نتیجه این نشست مهم در ماه مه هستند. متعاقباً، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو روش افزایش نرخ بهره خود را در نشست بعدی کمیته در تاریخ ۱۳ تا ۱۴ ژوئن (۲۳-۲۴ خرداد) متوقف کند.

در هر صورت، افزایش نرخ بهره ممکن است به طور قابل توجهی بازار کریپتو را دچار افت کند و باعث تقویت دلار شود. علاوه‌براین، ارزش بازار جهانی کریپتو می‌تواند شاهد انحلالی گسترده از سوی سرمایه‌گذاران باشد.

سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (۴مه/۱۴ اردیبهشت)

بانک مرکزی اروپا (ECB) از طریق سیاست‌های پولی و تعیین نرخ بهره، نقشی حیاتی در شکل دادن به چشم‌انداز اقتصادی منطقه یورو ایفا می‌کند. از آنجایی که بازار کریپتو به تعامل خود با سیستم‌های مالی سنتی ادامه می‌دهد، سیاست بانک مرکزی اروپا به‌طور بالقوه تأثیر فزاینده‌ای بر دارایی‌های دیجیتال خواهد داشت.

در حالی که بانک مرکزی اروپا برای نشست آتی خود در تاریخ ۴ مه آماده می‌شود، ممکن است مجبور شود در صورت تداوم تورم در پیروی از الگوی اقتصادی ماه مارس، نرخ بهره را بالاتر ببرد.

با پیش‌بینی رویکردهای بانک مرکزی اروپا، احتمال دارد این مرکز برای نرخ ۳ درصدی سپرده، نرخ بهره‌ای ۲۵ واحدی در جلسه ماه مه در نظر بگیرد و تا اواسط سال ۲۰۲۳ نیز ۲۵ واحد دیگر به آن بیفزاید.

لیست حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده (۵ مه/۱۵ اردیبهشت)

گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) که شاخصی ضروری از سلامت اقتصادی کشور است، بینش‌هایی را در مورد تغییر تعداد افراد شاغل به استثنای بخش کشاورزی ارائه می‌دهد.

چنانچه گزارش ارائه‌شده از این بخش قوی و رضایت‌بخش باشد، اعتماد به بازار بالا می‌رود و به دنبال آن باعث افزایش ریسک‌ برای سرمایه‌گذاری می‌شود. اما چنانچه نتایج این گزارش مطلوب نباشد منجر به کاهش ریسک در بازار خواهد شد.

نرخ بیکاری ایالات متحده (۵ مه/۱۵ اردیبهشت)

در ماه مارس، اقتصاد ایالات متحده با نرخی چشمگیر به طور پیوسته چندین فرصت‌ شغلی ایجاد کرد که باعث شد رقم نرخ بیکاری به ۳.۵٪ کاهش یابد. این روند حاکی از انقباض پایدار در بازار کار است. رشد بیشتر این نرخ در تاریخ ۵ مه می‌تواند بر قدرت دلار آمریکا تأثیر بگذارد، زیرا داده‌های بازار کار، بهتر از هر نرخ دیگری می‌تواند منجر به افزایش قیمت دلار شود. از آنجایی که غالبِ ارزهای دیجیتال به دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شوند، نوسانات در قیمت دلار می‌تواند بر قیمت آنها نیز تاثیر بگذارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)