0

0

با سقوط FTX، فروش NFTها به کمترین مقدار در ۱۶ ماه اخیر رسید

کاهش شدید فروش NFTها با سقوط FTX
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مجموع حجم فروش NFTها در ماه نوامبر کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار بود. پس از افزایش محبوبیت‌ توکن‌های غیرمثلی (NFT) در سال گذشته، میزان فروش آن‌ها همچنان در حال کاهش است. ورشکستگی FTX هم دلیل دیگری برای افزایش نگرانی درباره آینده آن‌ها بود.

چند هفته بعد از سقوط این صرافی، حجم بازار NFTها به کمترین مقدار خود در ۱۶ ماه اخیر سقوط کرد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط Dappradar، حجم معاملات NFT چنین مقداری را پس از ژوئیه ۲۰۲۱ تجربه نکرده است. زمانی که اوپن‌سی (OpenSea)، بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش NFT در حال حاضر، تنها پلتفرم موجود در آن زمان بود.

حجم پلتفرم‌های معامله NFT در ماه‌های بعد تا ۴ میلیارد دلار هم افزایش یافت، در حالی که بیشترین حجم همچنان در اختیار OpenSea بود.

اوایل ۲۰۲۲، “LooksRare” محبوبیت‌هایی به دست آورد، اما سریعاً این محبوبیت را به‌خاطر رقبای زیاد و کوچک‌شدن سریع این بازار از دست داد.

در نوامبر ۲۰۲۲، “Magic Eden” تنها پلتفرمی بود که از نظر Dappradar سودده شناخته شد. حجم خالص موجود در این پلتفرم در اکتبر ۵۸ میلیون دلار بود که در ماه نوامبر به ۹۵میلیون افزایش یافت.

این در حالی بود که حجم موجود در OpenSea از ۲۲۶ میلیون به ۱۷۴ میلیون دلار، و حجم “X2Y2” از ۱۴۵ به تنها ۶۹ میلیون دلار کاهش یافت.

در ژوئیه OpenSea مجبور شد تا به‌خاطر همزمانی فشار اقتصادهای کلان و فرا رسیدن بازار خرسی دوره‌ای کریپتو، ۲۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کند. از آن به بعد انحصار موجود در بازار NFT به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)