0

1

رشد چشمگیر قیمت سهام انویدیا؛ افزایش قیمت توکن‌های هوش مصنوعی در راه است؟

سهام انویدیا رشد قابل توجهی را در روزهای اخیر تجربه کرده و به نظر می‌رسد این موضوع بتواند بر توکن‌های هوش مصنوعی نیز تاثیر بگذارد. اما این اتفاق چگونه رخ خواهد داد؟

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

قیمت سهام شرکت انویدیا (Nvidia)، یکی از بزگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی (GPU) این هفته 15% افزایش یافته است. به دنبال رشد سهام انویدیا، در حال حاضر گمانه‌زنی‌های مختلفی مبنی بر افزایش قیمت توکن‌های حوزه هوش مصنوعی مطرح شده است. در این مطلب، نظر تحلیلگران مختلف در رابطه با تاثیر رشد سهام انویدیا بر قیمت توکن‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کنیم.

آیا رشد سهام انویدیا رونق را به توکن‌های هوش مصنوعی برمی‌گرداند؟

داده‌های بازار سهام آمریکا نشان می‌دهد سهام شرکت انویدیا در این هفته از کف 756 دلاری خود، 15% رشد کرده و از 880 دلار فراتر رفته است. این رشد قیمت باعث شده تا 320 میلیارد دلار به مارکت کپ این شرکت تولیدکننده پردازنده گرافیکی افزوده شود.

افزایش قیمت سهام انویدیا در 5 روز اخیر - منبع: The Kobeissi Letter
افزایش قیمت سهام انویدیا در 5 روز اخیر – منبع: The Kobeissi Letter

نشریه کوبیسی لتر در توییتی در این رابطه نوشته است:

رشد سهام انویدیا طی یک هفته اخیر کاملا دیوانه‌کننده است.

خرید ارز دیجیتال

اگرچه در حال حاضر توکن‌های هوش مصنوعی در بازار کریپتو با ریزش همراه شده‌اند، تحلیلگران امیدوارند عملکرد قوی انویدیا، مثل اوایل سال جاری، تاثیر مثبتی روی آنها بگذارد.

کریپتو استریم (Crypto Stream)، معامله‌گر بازار روز گذشته در توییتی مدعی شد اعتقد دارد عملکرد توکن‌های هوش مصنوعی در بازار رمزارزها، حول عملکرد شرکت انویدیا می‌چرخد و احتمالا گزارش درآمد سه‌ماهه نخست سال 2024 این شرکت که قرار است در تاریخ 22 می (2 خرداد 1403) منتشر شود، تاثیر به‌سزایی بر بازار خواهد گذاشت.

وی در این رابطه می‌گوید:

بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمالا پیش از هرکاری منتظر این گزارش هستند. فراموش نکنید این سرمایه‌گذاران زمانی که سهام انویدیا بی‌وقفه در حال افزایش بود، فوموی زیادی احساس می‌کردند.

کریپتو گاد جان (CryptoGodJohn)، دیگر معامله‌گر بازار نیز می‌گوید احتمالا در هفته‌های منتهی به انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه انویدیا، شاهد روند هیجان‌انگیزی در بین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی خواهیم بود:

بسیاری از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی تا به اینجای بازار به کف قیمت خود رسیده‌اند.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در 24 ساعت اخیر، قیمت توکن‌های هوش مصنوعی اصلاح شده و قیمت رندر، فچ ای‌آی و سینگولاریتی نت در این بازه به ترتیب 6.89%، 6.12% و 5.47% کاهش یافته است. در همین بازه، سهام انویدیا رشدی 6.1 درصدی را تجربه کرده است.

پس از انتشار گزارش عملکرد قوی شرکت انویدیا در سه‌ماهه چهارم سال 2023 در ماه فوریه، توکن‌های هوش مصنوعی رشد چشمگیری را تجربه کردند. بر اساس این گزارش، درآمد و سود شرکت انویدیا در این سه‌ماهه به ترتیب 22.1 و 12.3 میلیارد دلار اعلام شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)