0

0

به سرقت رفتن تمام بیت کوین‌های یکی از قدیمی‌ترین توسعه دهندگان این شبکه!

لوک دشجر (Luke Dashjr) یکی از اولین توسعه دهندگان شبکه بیت کوین، امروز در توییتر اعلام کرد که کلید PGP او به خطر افتاده و بیت کوین‌هایش به سرقت رفته است.

به سرقت رفتن تمام دارایی BTC یکی از قدیمی‌ترین توسعه دهندگان بیت کوین!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

میزان بیت کوین از دست رفته هنوز مشخص نشده است، اما بر اساس گفته‌های او به نظر می‌رسد بخش قابل‌توجهی از آن‌ها از طریق سرویس میکس CoinJoin به یک آدرس منتقل شده‌اند.

این توسعه ‌دهنده با‌سابقه پس از مطلع شدن از به سرقت رفتن دارایی‌هایش بسیار شوکه‌شده و با ابراز ناباوری از این اتفاق، به طرح سوالی پرداخت که چرا نمی‌تواند با کسی در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) یا مرکز جرایم سایبری (IC3) ارتباط برقرار کند.

دشجر با وجود اینکه یکی از آگاه‌ترین چهره‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است، به رسانه‌های اجتماعی متوسل شد تا برای آنچه که به نظر می‌رسد یک عمل غیرقانونی توسط یک عامل ناشناس باشد، از کاربران آن‌ها کمک بگیرد. ابهام در مورد مقدار بیت کوین به سرقت‌رفته تنها وضعیت بحران دشجر را پیچیده‌تر می‌کند. اکنون اینطور به نظر می‌رسد که این توسعه دهنده ارز دیجیتال تقریباً تمام بیت کوین‌های خود را از دست داده و از یافتن ردی از آن‌ها بسیار ناامید شده است.

از آنجایی که هیچ مقام مسئول رسمی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد، این بر عهده خود افراد است که مراقبت بیشتری برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر دسترسی غیرمجاز سارقین به آن‌ها انجام دهند. این واقعیت که یکی از توسعه دهندگان اصلی و قدیمی بیت کوین (BTC)، کوین‌های خود را از دست داده است اتفاقی بسیار ناگوار برای جامعه‌ی دارایی‌های دیجیتال است. یکی از کاربران توییتر در این رابطه خاطرنشان کرد:

 این اتفاق باز هم به ما این موضوع را گوشزد کرد که دارایی دیجیتال خود را به‌جای نگه‌داری در دستگاه‌های متصل به اینترنت، در کیف پول‌های سرد نگه‌داری کنیم.

برخی دیگر از کاربران ادعا کردند که دشجر دروغ می‌گوید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)