0

5

افزایش اوردینال‌های بیت کوین به ۱۹ میلیون، همراه با کاهش فروش NFT!

پس از گذشت حدود ۲۲۰ روز از لانچ پروتکل اوردنیالز (Ordinals)، تعداد حکاکی‌های (Inscription) این شبکه به ۱۹ میلیون رسیده است. این پروتکل در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و از آن زمان تا کنون، حدود ۱٬۸۵۲ واحد BTC روی این پروتکل به عنوان کارمزد پرداخت شده است. این حجم از بیت کوین ارزشی معادل ۵۵.۳ میلیون دلار دارد.

افزایش اوردینال‌های بیت کوین به ۱۹ میلیون، در حالی که فروش NFT این شبکه نزولی‌ست!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

تا امروز، ۲۴ جولای ۲۰۲۳، که شبکه بیت کوین به ۸۰۰٬۰۳۰ بلاک رسیده، تعداد اوردینالزهای این شبکه هم به ۱۸٬۵۹۹٬۸۳۷ رسیده است. تعدا اوردینالزهای این شبکه از زمان لانچ پروتکل، تماما صعودی بوده است. بیشترین تعداد حکاکی‌های انجام‌شده در یک روز، به ۷ مه مربوط می‌شود که ۴۰۰٬۰۹۱ حکاکی روی شبکه بیت‌کوین صورت گرفت. میزان کارمزد پرداختی در شبکه هم در این روز به اوج خودش رسید اما پس از آن، روند نزولی به خود گرفت. علاوه بر تعداد بالای حکاکی‌های ثبت‌شده در یک روز، تعداد حکاکی‌های هر بلاک هم رقم بالایی را نشان می‌دهد. برای مثال، بلاک ۷۹۷٬۹۷۶ام و بلاک ۷۹۸٬۷۹۵ام بیش از ۵۰۰۰ حکاکی‌ ثبت‌شده دارند.

خرید بیت کوین

داده‌های وبسایت «CryptoSlam» نشان می‌دهد که در ۳۰ روز گذشته، حدود ۹۸.۹ میلیون دلار NFT در شبکه بیت کوین معامله شده است. در ماه گذشته بیت‌کوین بین ۲۲ بلاکچین، در ردوه دوم و پس از اتریوم از حیث حجم فروش NFT قرار داشته است. با این وجود حجم فروش NFTهای این شبکه، نسبت به ماه گذشته ۱۳٪ کاهش پیدا کرده. باید اشاره کرد که تنها ۲ مجموعه از این شبکه، بین گران‌قیمت‌ترین کالکشن‌های فروش‌رفته در ماه گذشته قرار دارند. مجموعه «Uncategorized Ordinals» دومین مجموعه پرفروش ماه گذشته با فروش ۴۱ میلیون دلاری بود.

اوردینالز و حکاکی های شبکه بیت کوین
خرید ارز دیجیتال
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)