0

3

کودتا در روسیه؛ این هفته حواستان به بازار کریپتو باشد!

وضعیت داخلی کشور روسیه با درگیری میان پوتین و یکی از فرماندهان این کشور بهم ریخته و معامله‌گران بازارهای مالی نیز در ترس فرو رفته‌اند. اما ماجرا از چه قرار است و چه سرنوشتی در انتظار بیت کوین خواهد بود؟

سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

اخیرا درگیری‌ها میان گروهک شبه نظامی واگنر، که یک ارتش کوچک وابسته به روسیه است، به رهبری یوگنی پریگوژین با دولت این کشور بالا گرفته و منجر به درگیری داخلی در روسیه و التهاب بازارهای مالی جهانی شده است.

همه چیز از آنجایی آغاز شد که یوگنی پریگوژین که از نزدیکان پوتین، رئیس جمهور روسیه، است و رهبری گروه شبه نظامی واگنر را برعهده دارد در یک فایل ویدیویی اعلام کرد که حملات روسیه در اوکراین باعث کشته شدن افراد زیادی از این گروه شده است و خواستار برقراری عدالت شد. البته وی تاکید کرده که به دنبال کودتا نیست و تنها خواهان برقراری عدالت است.

ارز دیجیتال

بعد از آن کاخ کرملین دستور بازداشت پریگوژین را به دلیل اقدامات تحریک آمیز صادر کرد. این مسئله باعث شد رهبر این گروه دستور برگشت نیروهایش به روسیه را داده و این گروهک اکنون در یکی از شهرهای جنوبی روسیه ساکن شده است.

جنگ داخلی در روسیه و التهاب در بازارهای مالی

پیش از این زمانی که روسیه به خاک اوکراین وارد شد و رسما به این کشور اعلام جنگ کرد، شاهد ریزش بازارهای مالی و البته رشد بیت کوین و طلا بودیم. این بار نیز به نظر می‌رسد احتمال تکرار چنین الگویی در بازار وجود دارد.

اگر درگیری‌ها در روسیه بالا گرفته و منجر به جنگ داخلی، شورش یا کودتا شود، اوضاع بازارهای مالی بار دیگر به هم خواهد ریخت. در این صورت طلا به عنوان امن‌ترین دارایی می‌تواند بار دیگر روند صعودی خود را قدرت بیشتر از سر بگیرد.

از آنجایی که بیت کوین و طلا همبستگی بالایی با یکدیگر دارند، رشد طلای جهانی می‌تواند منجر به رسیدن قیمت بیت کوین به سقف‌های قیمتی بالاتر نیز بشود.

البته باید توجه داشته باشیم که ریسک بازار در این شرایط به دلیل اخبار فاندامنتال می‌تواند شدیدا افزایش پیدا کند و شاهد حرکات غیرمنطقی در بازار باشیم. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود حتما در معاملات خود حد ضرر داشته باشید و مدیریت سرمایه را رعایت کنید. همچنین سعی کنید به هیچ وجه دچار FOMO نشوید!

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)