7

1

صرافی کریپتویی هات بیت (HOTBIT) با کاربرانش خداحافظی می‌کند

صرافی هات بیت یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال به طور رسمی بسته شدن خود را اعلام کرد. در یک اطلاعیه آنلاین رسمی، این پلتفرم خبر داد که تا ماه آینده بیشتر فعالیت ندارد و پس از آن تعطیل خواهد شد.

صرافی هات بیت تعطیل می‌شود
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

خبر فوری: صرافی هات بیت با ۵ میلیون کاربر، امروز به تعلیق درآوردن فعالیتش را اعلام کرد و یادآور شد که کاربران باید دارایی‌های باقیمانده خود را قبل از تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۰ خرداد) از این پلتفرم برداشت کنند. دلیل اصلی این اتفاق وخیم شدن شرایط عملیاتی این صرافی بوده که تیم مدیریت را مجبور به این تعلیق کرده است…

 Wu Blockchainء ۲۲ مه ۲۰۲۳
خرید ارز دیجیتال

هات بیت از امروز تمام فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در می‌آورد و کاربران آن باید تمام دارایی‌های موجود خود را قبل از تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ از این پلتفرم خارج کنند.

در جزئیات این خبر آمده، تیم هات بیت از تلاش ۵ سال و ۴ ماهه خود و جذب و راهنمایی ۵ میلیون کاربر ارز دیجیتال از سراسر جهان به خود می‌بالد. متأسفانه زمان آن رسیده که این صرافی با کاربرانش خداحافظی کند.

تمام عملیات این صرافی متمرکز ارز دیجیتال (CEX) از تاریخ ۲۲ مه (۱ خرداد) ۲۰۲۳، در ساعت ۴:۰۰ به وقت جهانی متوقف خواهد شد. از همه کاربران نیز خواسته شده تا تمام دارایی‌های خود را تا ساعت چهار ۲۱ ژوئن از این صرافی برداشت کنند. همراه با این اطلاعیه چند دلیل محوری نیز برای بسته شدن صرافی‌ها آورده شد.

تیم مدیریت هات بیت از آگوست ۲۰۲۲ به دلیل سرکوب تحقیقاتی، تحت فشار زیادی قرار داشت. در جریان این حادثه، صرافی مجبور شد برای چند هفته فعالیت خود را متوقف کند.

یکی دیگر از دلایل پشت پرده می‌تواند خود صنعت کریپتو باشد که دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. در این مدت حوادثی مانند فروپاشی FTX، بحران‌های بانکی سنتی، عدم وابستگی USDC و موارد دیگر منجر به خروج بسیاری از کاربران CEX شد.

علاوه بر این، تغییر در روند صنعت کریپتو، باعث سقوط بسیاری از موسسات متمرکز بزرگ و برجسته شد. این تغییر، صنعت را به حرکت در دو جهت سوق داد. اولی پذیرش مقررات و دومی غیرمتمرکزتر شدن.

در مورد دومی، هات بیت معتقد است کار با CEXها سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. در هر دو صورت، خواه انطباق یا عدم تمرکز، هات بیت نتوانست ماندگاری بلند مدتی را برای خود متصور شود.

 هات بیت اولین صرافی بوده که دارایی‌های نوظهوری مانند توکن شیبا (SHIB ) را در پلتفرم خود لیست کرد. این صرافی در ارائهٔ خدمات استیکینگ برای توکن اتم (ATOM) و کسب‌وکار ماینینگ دیفای از طریق Compound نیز جزو اولین‌ها بوده است. هات بیت با مرور این خاطرات بیان کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده که این پلتفرم به دلیل وضعیت نامطمئن صنعت کریپتو به داستان خود پایان دهد.

این صرافی متمرکز ارز دیجیتال پیش از این گرفتار حملات سایبری، کاربران نادرست و موارد دیگری شده بود که خسارات جدی‌ای به آن وارد کردند. در نهایت، هدف از این اطلاعیه این نیست که هات بیت با تعلیق فعلی بخواهد از منظر مدیریت ریسک مدل دیگری را برای محافظت از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های کاربرانش ارائه دهد.

آخر این اطلاعیه با پیامی کوتاه به کاربرانش پایان می‌یابد:

در این راه، فراز و نشیب، اشک‌ها و شوق‌های بسیاری داشتیم، اما در نهایت قصه ما به سر رسید. قدردان شما هستیم و در برابرتان سر تعظیم فرود می‌آوریم. ما معتقدیم آینده‌ای روشن در انتظار نوآوری‌های صنعت کریپتو است و برای محقق ساختن آنها دست از تلاش برنخواهیم داشت.

7
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
عباس
7 ماه قبل

سلام صرافی امکان برگشت دوباره نیست

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
7 ماه قبل
پاسخ به  عباس

سلام عباس عزیز
به صفحه هات بیت برید و از طریق ایمیل، مشکلتون رو مطرح کنید. بخش Submit a request به همین منظوره.

Hossein
Hossein
10 ماه قبل

کسی میدونه چطور ارزهامونو انتقال بدیم الان برای کارمزد bnb یا تتر میخواد منی که هیچ کدومو ندارم چطور باید انتقال بدم شیباهامو

عباس
عباس
10 ماه قبل
پاسخ به  Hossein

از یه صرافی دیگه bnb یا تتر به هاتبیت انتقال بدین

ناصر
ناصر
10 ماه قبل

سلام اول واقعا میخواد بسته بشه اگر راسته باید چکار کنیم الآن که قفل هست

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
10 ماه قبل
پاسخ به  ناصر

سلام. بله خود وب سایت اطلاعیه زده و تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) باید دارایی‌هاتون رو خارج کنین از این پلتفرم.
افراد دیگه‌ای مشکل مشابه شما رو دارن و امکان برداشت براشون بسته هست. امیدوارم هستیم این پلتفرم سریعتر قابلیت برداشت رو باز کنه تا بتونین ارزهاتون رو خارج کنین.
موفق باشین

علی
علی
8 ماه قبل
پاسخ به  سینا شمس آور

من یک میلیون توربو داشتم نتونستم برداشت کنم

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (7)