0

1

امنیت تراکنش با «کیف پول ماهواره‌ای» از نو تعریف می شود!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که در تاریخ ۲۶ ژوئن به اشتراک گذاشته شد، کریپتوست (Cryptosat)؛ استارت آپ متخصص در راه‌اندازی TEF مبتنی بر ماهواره برای پروتکل‌های بلاک چین، با شرکت زیرساخت کیف پول web3 Dfns Labs همکاری کرده است تا اولین «کیف پول ماهواره‌ای» جهان را راه‌اندازی کند.

ساخت کیف پول ماهواره‌ای
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

Space Wallet برای محافظت از تراکنش‌های حساس و سطح بالا طراحی شده است و از طرح امضای آستانه (TSS) مبتنی بر ماهواره به عنوان یک امضاکنندهٔ مشترک بهره می‌برد و باعث ایجاد امنیت در برابر حملات مبتنی بر دسترسی فیزیکی می‌شود.

بر اساس این بیانیه، Space Wallet تراکنش‌ها را با استفاده از یک طرح رمزنگاری به نام Flexible Round-Optimized Schnorr Threshold Signatures (FROST) انجام می‌دهد. FROST توسط رمزنگاران Chelsea Komlo و Ian Goldberg طراحی و توسط Dfns Labs پیاده‌سازی شده است.

خرید ارز دیجیتال

برای اطمینان از بالا بودن سطح امنیت، تراکنش‌های انجام شده از طریق این کیف پول کاملاً قابل بازرسی هستند و تراکنش‌های جعلی نشان داده می‌شوند. ماهواره‌های کریپتوست برای تراکنش‌های حساس، اقدامات امنیتی بیشتری مانند نیاز به تأیید را اعمال می‌کنند.

Space Wallet با میزبانی یکی از امضاکنندگان در ماهواره کریپتوست در فضا، تضمین می‌کند که حتی حرفه‌ای‌ترین مهاجمان هم نمی‌توانند به کلید خصوصی دسترسی داشته باشند.

ماهواره‌های کریپتوست در مدار پایین زمین قرار دارند، به همین دلیل حتی برای هکرهای دارای بودجه بسیار خوب و حمایت‌شده از سوی دولت هم کاملاً غیرقابل دسترس هستند. این شرکت همچنین از تکنیک‌های مانیتورینگ پیشرفته برای اطمینان از شناسایی هرگونه اقدام برای نزدیک شدن به ماهواره‌هایش بهره می‌برد.

دکتر یان میکالوفسکی (Yan Michalevsky) بنیانگذار استارت آپ Cryptosat اظهار کرد Space Wallet نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فضا به عنوان یک محیط کاملاً ایزوله فیزیکی در مقوله راه‌حل‌های کیف پول نهادی امنیتی استفاده کرد.

دکتر جاناتان کاتز (Jonathan Katz)، دانشمند ارشد Dfns نیز با اشاره به استفاده از امضاهای آستانه در ترکیب با اقدامات مبتنی بر ماهواره، بر امنیت سطح بالای این کیف پول تأکید کرد. وی افزود: محصول مشترک این دو کمپانی نشان داد:

طرح‌های امضای آستانه (TSS) می‌توانند به قدری کارآمد باشند تا در محیط‌های محدود به منابع (مانند جوامع کم درآمد، ناآشنا با فناوری، محیط‌هایی با پهنای باند کم و گرانی و عدم دسترسی به اتصال برق و شبکه‌ها) به کار گرفته شوند.

این کیف پول در حال حاضر از تراکنش‌های بیت کوین (BTC) پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود به‌زودی از سایر شبکه‌های بلاک چینی نیز پشتیبانی کند.

منبع: کریپتو اسلیت

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)