0

0

حرکت مخرب دیگر از سوی رئیس SEC؛ آیا صرافی Coinbase با مشکل مواجه خواهد شد؟

در طی نشست کمیته مشاوره سرمایه‌گذاری (IAC)، گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC اعلام کرد که طرح قانونی جدید به مشاوران سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا به دنبال متولیان واجد شرایط برای نگهداری دارایی‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال باشند. علاوه‌براین، او اظهار داشت که مبادلات رمزارزی با توجه به رهنمون‌های قبلی نباید دیگر امن تلقی شوند.

حرکت مخرب دیگر از سوی رئیس SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این دومین باری است که گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نسبت به این احتمال که صرافی‌های ارزهای دیجیتال به عنوان متولیان امن و معتبر برای مشاوران سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند، تردید خود را ابراز می‌کند. جنسلر دفعات قبل نیز وقتی صرافی کراکن را به خاطر خدمات استیکینگ‌اش جریمه کرده بود، اظهارنظر مشابهی در همین راستا داشت. این اتفاق در حالی رخ داد که صرافی Coinbase در آن زمان به خدمات حضانتی سطح بالای خود می‌بالید.

خرید ارز دیجیتال

رئیس SEC به ورشکستگی‌های قبلی در صنعت کریپتو اشاره کرد و تأکید کرد که دارایی‌های مشتریانی که در این پلتفرم‌های ورشکسته نگهداری می‌شد، اکنون به‌جای اینکه مستقیماً به خود مشتریان بازگردانده شود، به بخشی از دارایی این پلتفرم‌ها تبدیل شده است. جنسلر هنگام صحبت در مورد متولیان واجد شرایط در این حوزه گفت:

به بیانی واضح، فقط به این دلیل که یک پلتفرم معاملاتی کریپتو ادعا می‌کند که یک متولی واجد شرایط است، به این معنی نیست که حتماً همینطور باشد.

علاوه‌براین، بر اساس نحوه عملکرد پلتفرم‌های وام‌دهی و خرید و فروش رمز ارز، «مشاوران سرمایه‌گذاری امروز نمی‌توانند به عنوان متولیان واجد شرایط به آن‌ها تکیه کنند». با استناد به قانون حضانت که در سال ۲۰۰۹ به تصویب رسید، رئیس SEC اظهار داشت که این قانون مقدار قابل‌توجهی از دارایی‌های رمزنگاری را نیز پوشش می‌دهد و مشاوران مالی موظف‌ هستند از وجوه کریپتویی و اوراق بهادار سرمایه‌گذاران با انتخاب متولی که صلاحیت لازم را دارد، محافظت کنند.

سرکوب فزاینده فضای کریپتو

نمونه‌های سنتی شرکت‌هایی که می‌توانند به عنوان متولیان واجد شرایط عمل کنند عبارتند از مؤسسات بانکی، شرکت‌های تراست و دلال‌های اوراق بهادار. با این حال، در طول چند سال گذشته، پلتفرم‌های معاملاتی مانند Coinbase به دلیل مشکلاتی که در جلوگیری از سرقت یا هک شدن دارایی‌هایی مانند بیت کوین داشتند، شروع به ارائه این خدمات کردند.

جنسلر سخنرانی خود را در مورد ارزهای دیجیتال با بیان اینکه کنگره در نتیجه بحران مالی و کلاهبرداری‌های برنی مدوف (Bernie Madoff)، به کمیسیون SEC اختیارات جدیدی برای گسترش قانون حضانت اعطا کرده است، به پایان برد. این قانون جدید تضمین می‌کند که مشاوران سرمایه‌گذاری از پول مشتری خود سوء‌استفاده یا نسبت به آن غیرمسئولانه رفتار نمی‌کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)