0

0

بررسی بحران نقدینگی صرافی FTX توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)

اکنون پس از وقوع بحران نقدینگی برای صرافی FTX که متعلق به سم بنکمن فرید (Sam Bankman Fried) است، این صرافی تحت فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات قرارداد‌های آتی کالا (CFTC) ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

بررسی بحران نقدینگی صرافی FTX توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از بحران نقدینگی اخیر پیش آمده برای صرافی FTX، فشار‌ها بر روی آن‌ها از جانب SEC و CFTC دو چندان شده تا جایی که این رگولاتورهای ایالات متحده آمریکا در حال بررسی روش‌هایی هستند که به واسطه آن‌ها صرافی FTX دارایی‌های کاربران خود را مدیریت می‌کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنین به دنبال یافتن ارتباطات مالی بین FTX و سایر نهادهای متعلق به سم بنکمن فرید است. بر اساس گزارش بلومبرگ این تحقیقات بر روی بحران نقدینگی به وجود آمده در این صرافی ارز دیجیتال متمرکز شده است.

جهت این تحقیقات به کدام سمت است

بر اساس اطلاعات بدست آمده و به نقل از افرادی که از موضوعات موجود در تحقیقات SEC از صرافی FTX اطلاع دارند به این موضوع اشاره شده که تمرکز این تحقیقات بر نهاد FTX US  و شرکت Alameda Research است. گزارش‌های دیگر قبلاً حاکی از آن بود که FTX در چند وقت اخیر در پشت صحنه مشکلات بیشتری را نیز تجربه کرده است. بر اساس همین گزارش‌ها شرکت Alameda Research در اوایل سال جاری وضعیت نابه‌سامانی داشته، اما توسط بودجه صرافی FTX نجات یافته است. طبق داده‌های سایت CoinMetrics، شرکتAlameda Research  در سه ماهه دوم امسال و پس از سقوط Three Arrows Capital (3AC)  با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است.

تحقیقات SEC در مورد شرکت‌های متعلق به سم بنکمن‌فرید مدت‌ها قبل از وقوع بحران FTX آغاز شد. بر اساس اطلاعات بدست آمده این تحقیقات از چند ماه پیش آغاز شده است. مسئولین SEC گفتند که این تحقیقات حول فعالیت تراکنش‌های رمزنگاری بازوی ایالات متحده صرافی FTX متمرکز شده است. در همین حال ارزش توکن بومی این صرافی یا همانFTT  نیز پس از انتشار اخبار مربوط به خرید احتمالی صرافی ورشکسته  FTX توسط بایننس، سقوط کرد.

تخمین ارزش بازار  FTX

در آخرین به روز رسانی‌ها خبرگزاری بلومبرگ تخمین می‌زند که FTX اکنون به‌طورقطع سقوط کرده است. بر اساس برآوردهای این خبرگزاری، ارزش FTX اکنون تنها یک دلار است که نسبت به اوج خود ۳۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)