0

1

ابتلای سگ الهام‌بخش میم کوین DOGE به نوع خطرناکی از سرطان خون

به گزارش خبرگزاری CNN در شهر هنگ‌کنگ، کابوسو (Kabosu) سگ معروف اینترنتی که الهام‌بخش میم کوین دوج بوده و برای یک دهه بر فرهنگ دارایی‌های دیجیتال تأثیر به‌سزایی گذاشته است، اکنون به‌شدت مبتلا به سرطان خون و بیماری کبدی است.

سگ نژاد شیبااینو که الهام‌بخش میم‌کوین DOGE بود مبتلا به نوع خطرناکی از سرطان خون شده است
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق مجموعه پست‌های اینستاگرامی ‌آتسوکو ساتو (Atsuko Sato) صاحب این سگ که در شهر ساکورای ژاپن معلم مهد کودک است، سگ شیبا اینو  ۱۷ ساله وی در شب کریسمس از خوردن و آشامیدن خودداری کرد و با مراجعه به دامپزشک مشخص شد که به بیماری کولانژیو هپاتیت حاد و لوسمی لنفوم مزمن مبتلا شده است.

ساتو گفت درحال‌حاضر اشتهای کابوسو برگشته است. او قبلاً در وبلاگ خود نوشته بود که قدرت تحرک سگ وی کمتر و آهسته‌تر شده است.

در سال ۲۰۱۰ عکسی از کابوسو در حال ژست گرفتن با پنجه‌های جمع‌شده و حالتی عجیب درحالی‌که متنی با انگلیسی شکسته در فضای ابر مانند بالای سرش نوشته شده بود در Reddit ،Tumblr و 4 Chan پخش شد و او را به یکی از شاخص‌ترین حیوانات در اینترنت تبدیل کرد. کاربران اینترنت به‌زودی شروع به فتوشاپ کردن چهره کابوسو روی شیرینی‌ها، مکان‌های دیدنی و سایر حیوانات کردند. این میم بعداً توسط مارک‌هایی مانند Oreo و متروی استکهلم نیز استفاده شد.

محبوبیت میم (Doge) در دسامبر ۲۰۱۳ تقویت شد، زمانی‌که دو برنامه‌نویس ارز دیجیتال جایگزینی به نام Dogecoin را به عنوان پاسخی ساده و با هدف تمسخر بیت کوین (BTC) معرفی کردند که نشان‌دهنده عشق کاربران اینترنت به میم‌های مرتبط با حیوانات بود. ارزش دوج کوین (DOGE) در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۴۰۰ دلار رسید و در دنیا به عنوان اولین میم کوین یا طنز ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

ایلان ماسک یکی از طرفداران این ارز دیجیتال است و دوج کوین هم یکی از حامیان مالی تیم فوتبال واتفورد است که در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. چهره کابوسو روی آستین پیراهن اعضای این تیم قرار دارد.

میراث کابوسو را می‌توان در محبوبیت سایر میم‌های مرتبط با شیبا اینو که در دهه ۲۰۲۰ به شهرت رسیدند، مشاهده کرد. از جمله سازمان North Atlantic Fellas، یک جنبش رسانه‌های اجتماعی طرفدار اوکراین که در زمینه تمسخر تلاش‌های جنگی روسیه و مقابله با اطلاعات نادرست منتشرشده از جانب آن‌ها فعالیت می‌کند. پس از جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ارتش اوکراین توسط همین سازمان، وزارت دفاع این کشور با انتشار تصویری فتوشاپی از یک شیبا اینو در حال خستگی، از آن‌ها تشکر کرد.

در جدیدترین پست‌های منتشرشده‌ی ساتو درباره کابوسو، او گفت که سگ وی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و به نظر می‌رسد که به بیماری یرقان نیز مبتلا شده است و به این منظور آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند. اما او همچنین از طرفداران کابوسو برای حمایت آنها تشکر کرد و گفت که او از محبت‌های مردم از سراسر جهان قدرت می‌گیرد!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)