0

4

تیم شیبا اینو از ارتش شیبا (Shib Army) می‌خواهد اکانت‌های خود را ایمن کنند!

ادمین جامعه شیبا اینو، رگنار شیب (Ragnar Shib)، پس از هک اخیر حساب تلگرامش که برای تبلیغات اسکمی از آن استفاده شده بود، دوباره کنترل آن را به دست گرفت.

درخواست از جامعه شیبا اینو برای ایمن سازی حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دو روز پیش گزارش شده بود اعضای جامعه شیبا اینو به دلیل هک حساب کاربری ادمین تلگرام آن، هدف یک کلاهبرداری بزرگ کریپتویی قرار گرفته‌اند.

رگنار  با انتشار پستی در X اعلام کرد این حساب اکنون ایمن و تحت کنترل او است. این ادمین همچنین جزئیات بیشتری را برای اطمینان از امنیت حساب کاربری خود به ارتش SHIB ارائه کرده است. رگنار گفت که اکانت تلگرام خود را به دستگاهی جدید منتقل کرده و رمز عبور آن را تغییر داده تا هرگونه تهدید بالقوه از این دست را از بین ببرد.

وی جدا از تغییر رمز کلیدهای امنیتی، احراز هویت دو مرحله‌ای را نیز روی این حساب فعال کرد و اظهار داشت این اقدامات امنیتی را در حساب‌های دیگر خود، از جمله در پلتفرم X نیز فعال خواهد کرد.

رگنار همچنین از اعضای جمعه شیبا خواست که از تدابیر امنیتی قوی برای محافظت از حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و کدهای دسترسی و رمز عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند.

خرید ارز دیجیتال

این هک چگونه اتفاق افتاد

یکی از اعضای جامعه از رگنار پرسید چگونه حساب کاربری وی به خطر افتاده، بگوید تا دیگران هم متوجه آن بشوند و بتوانند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. رگنار با لینک دادن به پستی با عنوان «چگونه هکرها به هزار حساب کاربری تلگرام دسترسی پیدا می‌کنند» به او پاسخ داد.

در این پست، محققی به نام جولیانو جیاکالیا (Giuliano Giacaglia) توضیح می‌دهد که چگونه کلاهبرداران از طریق تاکتیک‌های متعدد، حساب‌های افراد را می‌ربایند. این فرآیندها شامل تعویض سیم کارت، بروت فورس پین چهار رقمی، حملات هجومی SMS و پست صوتی است.

از زمان انتشار این پست چهار سال می‌گذرد. نویسنده خاطرنشان کرده که تلگرام اکنون برخی از این باگ‌های مهم را برطرف کرده است. با این حال، حادثه اخیر یادآور می‌شود که سرقت حساب هنوز هم گزینه بسیار مهمی برای کلاهبرداران است که باید جدی گرفته شود.

خرید شیبا

منبع: کریپتو بیسیک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)