0

0

سولانا ۵۰ درصد از رشد توکن خود که ناشی از خبر همکاری‌اش با گوگل بود را از دست داد!

گاوهای فعال در بازار سولانا نشانه‌هایی از تلاش خود برای مقابله با روند اصلاحی اخیر قیمت این رمزارز نشان می‌دهند که این امر موجب پدیدار شدن پیش بینی‌هایی در راستای بهبود قیمت توکن SOL در ماه‌های آینده شده است.

سولانا ۵۰ درصد از رشد توکن خود که ناشی از خبر همکاری‌اش با گوگل بود را از دست داد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

افزایش قیمت اخیر در بازار رمزارز SOL  در نیمه راه خود به پایان رسید، زیرا توجه معامله گران به شایعات پیرامون ورشکستگی شرکت Alameda Research  که یک صندوق تأمینی متمرکز بر ارز دیجیتال است، معطوف شد.

تاثیر شایعات ورشکستگی Alameda Research بر رمزارز SOL

در ۷ نوامبر (۱۶ آبان) ۲۰۲۲، قیمت SOL تقریباً ۶ درصد سقوط کرد و به حدود ۳۰.۵۰ دلار رسید. فروش روزانه این توکن به عنوان بخشی از استراتژی عقب‌گرد گسترده‌تر بود که در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) آغاز شد، زمانی که SOL در قیمت حدود ۳۸.۷۵ دلار به اوج خود رسید. از آن زمان تا کنون ارزش توکن سولانا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت روزانه SOL/USD منبع TradingView

آغاز سقوط توکن SOL همزمان شد با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه شرکت Alameda Research دارای بدهی‌هایی به ارزش ۸ میلیارد دلار است. این در حالی است که ممکن است این شرکت در ترازنامه خود دارایی‌های نقدی مورد نیاز برای انجام تعهدات نسبت به این بدهی هنگفت را نداشته باشد.

جالب اینجاست که ارزش تمام آن دارایی‌ها به‌طورهمزمان در ۴۸ ساعت گذشته سقوط کرده است. از جمله SOL، FTT توکن بومی صرافی FTX، SRM توکن پروتکل Serum و OXY توکن پروژه دیفای Oxygen. دلیل آن نیز ترس از لیکویید شدن آبشاری شرکت Alameda Research در صورت ورشکستگی است.

در توییتی منتشرشده به تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۲ از حساب کاربری @otteroooo توکن‌های با لیکوییدیتی پایین معرفی شده‌اند که به شرح زیر است:

توکن‌های با نقدینگی کم! ۴.۶ میلیارد دلار از دارایی‌ها در توکن‌هایی با نقدینگی کم قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

SOL

SRM

MAPS

OXY

FIDA

به غیر از SOL هیچ راهی برای لیکویید کردن بقیه این دارایی‌ها بدون سقوط کامل بازارها وجود ندارد.

۴ مورد آخر لیست نیز بسیار تقلیل‌دهنده (Dilutive) هستند!

همکاری با گوگل، رشد NFT

با تمام این صحبت‌ها معامله‌گران توانستند قیمت SOL را در تاریخ ۷ نوامبر بالای ۳۰ دلار که سطح پشتیبانی فنی آن نیز هست، نگه دارند. یکی از دلایل آن می‌تواند اخبار خوش‌بینانه‌ای باشد که در آخر این هفته درباره بلاک چین سولانا منتشر شد، از جمله ساخت گوشی‌های هوشمند، فروشگاه‌های DApp و مشارکت با Google Cloud.

علاوه‌براین سولانا به بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز علاقه خود را نشان داده است. به عنوان مثال تعداد کل NFTهای منتشرشده در بلاک چین سولانا ۱۹.۳ درصد نسبت به سه ماهه قبلی امسال رشد کرده است و به بیش از ۸ میلیون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رسیده است.

جیمز تراتمن (James Trautman) محقق در بخش دیتا ریسورس سایت Messari، خاطرنشان کرد:

توسعه‌های متعدد در بخش NFT سولانا به آن‌ها اجازه داد تا از نظر حجم فروش NFT ثانویه، جایگاه قوی خود را نسبت به گروه L1 برتر همتای خود حفظ کند.

او همچنین افزود:

حجم فروش ثانویه سولانا در اوایل سپتامبر توانست فروش شبکه اتریوم را تحت الشعاع قرار دهد. اکثر این خرید و فروش‌ها در آن دوره در Magic Eden V2  بزرگترین پلتفرم NFT سولانا انجام شد.

سلطه حجم فروش ثانویه NFT سولانا. منبع  Messari/CryptoSlam

در ۲ نوامبر (۱۱ آبان) اینستاگرام ازNFTهای مبتنی بر شبکه Solana پشتیبانی کرد و به کاربران این امکان را داد تا هنرهای دیجیتال و مجموعه‌های مورد علاقه خود را ایجاد کرده، بفروشند و به بازار عرضه کنند.

بازگشت ۵۰ درصدی قیمت SOL

همانطور که در بالا ذکر شد، سولانا در ۷ نوامبر به قیمت ۳۰ دلار که به عنوان سطح حمایتی آن شناخته می‌شد، رسید. از این رواصلاح قیمت SOL  پس از رسیدن آن به حمایت ۳۰ دلاری، نشانه‌هایی از عدم توانایی‌اش در رشد بیشتر است.

نمودار قیمت روزانه SOL/USD منبع TradingView

از آگوست امسال دو حرکت برگشتی از این خط پشتیبانی، شاهد بهبود SOL به نزدیکای قیمت ۳۷ دلار بود، به استثنای یک بار در ماه اکتبر که قیمتش به ۲۷.۷۵ دلار کاهش یافت. همین سقف قیمت همراه با مقاومت نزولی چند ماهه، در محدود کردن افزایش قیمت توکن سولانا در هفته منتهی به ۶ نوامبر (۱۵ آبان) مؤثر بوده است.

شکستن خط مقاومت ۳۷ دلار و بالاتر رفتن از آن می‌تواند منجر به صعود SOL به محدوده ۴۴.۲۵ تا ۴۷ دلار شود، یا زمانی‌که نسبت به سطوح قیمت فعلی سنجیده شود، می‌تواند تا دسامبر ۲۰۲۲ افزایش قیمت ۵۰ درصدی را تجربه کند.

در مقابل فروش طولانی مدت زیر منطقه پشتیبانی ۲۷.۷۵ تا ۳۰ دلار، خطر سقوط SOL به محدوده ۱۹.۵ دلار یا حدود ۴۰ درصد کمتر از قیمت امروزی را در پی دارد.

نمودار قیمت هفتگی SOL/USD منبع  TradingView

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، سطح ۱۹.۵۰ دلار بین ماه‌‌های مارس و ژوئیه ۲۰۲۱ به عنوان سطح حمایتی عمل کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)