0

0

کره جنوبی ۵۱ میلیون دلار دیگر در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند

وزارت علوم، ارتباطات و اطلاعات کره جنوبی، سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیون دلاری این کشور در متاورس را تایید کرده. این سرمایه‌گذاری شامل اعطای بودجه به شرکت‌های متاورسی و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بومی متاورسی‌ست.

کره جنوبی ۵۱ میلیون دلار دیگر در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حالی که تب و تاب فعالیت در متاورس در بسیاری از شرکت‌ها از بین رفته، کره جنوبی با اطمینان قصد حمایت بیشتر از پروژه‌های متاورسی کشورش را دارد. این کشور تایید کرده که از شرکت‌هایی که در دنیاهای مجازی محصول تولید می‌کنند را حمایت خواهد کرد.

اولین برنامه از این سرمایه‌گذاری که در ۸ مارس معرفی شد، شامل بودجه‌ای برای رشد شرکت‌های متاورسی است. این برنامه به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اگر قصد تولید محصول در متاورس را دارند، مستقیما از وزارت علوم کره جنوبی بودجه دریافت کنند. این نهاد برای این برنامه ۳۰ میلیون دلار در نظر گرفته است.

خرید ارز دیجیتال

برنامه دوم که در ۹ مارس معرفی شد، مربوط به توسعه ۱۳ بخش مختلف در متاورس است. از جمله تکنولوژی، پروژه‌های بومی، بخش خصوصی و صنعت. دولت کره به این برنامه هم ۲۱ میلیون دلار اختصاص داده است.  

نهادهای کره‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که ضعف کنونی اقتصاد جهانی، باعث می‌شود شرکت‌های فعال در این حوزه به سختی بتوانند جذب سرمایه بکنند. به همین خاطر، «او یونگ سو Oh Yong-soo»، مدیر سیاست‌های نرم‌افزاری وزارت علوم کره ادعا کرده:

با توجه به شرایط سخت اقتصادی در داخل و خارج از کشور، سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر در کشور در حال کاهش است. امروز بیش از هر زمانی به حمایت دولت در این زمینه نیازمندیم.

از سال گشته، کره جنوبی مستمرا برای رشد صنعت متاورس در کشورش تلاش کرده است. در ماه می، «لیم هی سوک Lim Hye-sook»، وزیر علوم کشور کره جنوبی اعلام کرد که قرار است ۱۷۷ میلیون دلار روی شرکت‌های متاورس سرمایه‌گذاری کنند. همین باعث شد تا کره یکی از اولین دولت‌هایی باشد که مستقیما برای تزریق سرمایه به متاورس اقدام می‌کند.

همچنین در ماه ژوئن هم این وزارت برنامه‌ای را معرفی کرد که طی آن قصد استخدام شرکت‌های مختلف برای تولید محتوا در زمینه متاورس را داشتند. استراتژی این برنامه این بود که با راه‌اندازی جنبشی در داخل کشور در زمینه تولید محتوا برای متاورس، کره جنوبی به یکی از پیشگامان این صنعت در دنیا تبدیل شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)