0

0

هکر تورنادوکش پس از سرقت ۱.۵ میلیون دلار امتیازات حاکمیتی را تسلیم کرد

در اخبار اخیر، یک هکر ناشناس کنترل ساختار حاکمیتی پروتکل Tornado Cash را به دست گرفت. تورنادوکش یک میکسر تحت تحریم OFAC است که تراکنش‌های رمزارزی را پنهان می‌کند. این مهاجم سایبری از یک طرح حکومتی مخرب استفاده کرد و بیش از ۱ میلیون رأی جعلی ایجاد کرد و سیستم حکومتی این پروتکل را تحت کنترل خود در آورد.

هکر تورنادوکش کنترل حاکمیتی پروتکل را بازگرداند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اگرچه این هک فوراً به پروتکل تورنادوکش آسیب نرساند، اما هکر همچنان کنترل بسیاری از وجوه DAO را در دست دارد. سرتیک رانگوی گو (CertiK Ronghui Gu)، یکی از بنیانگذاران یک شرکت حسابرسی و امنیت بلاک چین، هشدار می‌دهد که Tornado Cash ممکن است غیرفعال شود و بیش از این توسعه پیدا نکند.

این نوع هک به‌طور فزاینده‌ای در حال زیاد شدن است و گو پیشنهاد می‌کند که DAOها باید کدهای خود را از طریق نهادی ثالث ممیزی کنند تا از اینگونه تصاحب‌های خصمانه در امان بمانند. با این حال، ممیزی هر طرح، پروسه رأی‌گیری را کُند می‌کند و اجرای آن نیز هزینه‌بردار و گران است.

خرید ارز دیجیتال

به گفته بنگاه خبری Fortune، اکنون هر کاربر می‌تواند طرح هکر را برای بازگرداندن همه‌چیز به حالتی که اکثریت قاطع در روز جمعه به‌طور مشکوک تصویب کردند، ظرف دو روز آینده اجرا کند و اکثر تغییرات و کنترل پروتکل را به جامعه بازگرداند. با این حال در طول این هفته هکر بیش از ۱ میلیون دلار را از طریق این سیستم حاکمیتی برداشت کرده است.

در این مورد چیزی که جالب است درخواست این مهاجم غارتگر برای بازگرداندن مجدد کنترل حاکمیتی به این پروتکل است؛ حرکتی نادر است اما بی‌سابقه نیست. در گذشته، هکرها قبول می‌کردند که اگر بتوانند بخشی از وجوه دزدیده شده را برای خود نگه دارند، مفدار قابل‌توجهی از آن را برمی‌گردانند. در ماه مارس، یک هکر بیش از ۱ میلیون دلار را به پروتکل Tender.fi برگرداند و ۹۷۰۰۰ دلار را به عنوان جایزه برای خود نگه داشت. در پرونده دیگری در اوایل سال جاری، تیمی از مجریان قانون و وکلا یک هکر روسی را تحت‌فشار قرار دادند تا ۲۰۰ میلیون دلار را به Euler Finance بازگرداند.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، توکن TORN پس از سقوط ۵۰ درصدی به ۳.۶ دلار پس از این حادثه، اندکی رشد کرد و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۴.۱ دلار در حال معامله شدن است. با این حال، به دلیل اینکه سرمایه گذاران آینده نامشخصی را برای این پروتکل حاکمیتی ارزیابی می‌کنند، قیمت TRON در شبانه‌روز گذشته ۳ درصد اُفت کرده است.(خرید ترون)

منبع: CoinMarketCap
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)