0

0

شرکت والکری قصد دارد کنترل بیت کوین تراست Grayscale را در دست بگیرد

شرکت سرمایه گذاری والکری (Valkyrie) پیشنهادی را برای تبدیل شدن به اسپانسر و مدیر جدید بیت کوین تراست شرکت گری اسکیل (Grayscale) به منظور جلوگیری از افول هرچه بیشتر آن مطرح کرده است.

شرکت والکری می‌خواهد کنترل بیت کوین تراست Garayscale را در دست بگیرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

استیون مک‌کلورگ (Steven McClurg) بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری Valkyrie، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این شرکت منتشر شده است، گفت:

ما درک می‌کنیم که Grayscale با راه‌اندازی GBTC نقش مهمی در توسعه و رشد اکوسیستم بیت‌کوین (BTC) ایفا کرده است و به تیم آن‌ها و کاری که تا کنون انجام داده‌اند، احترام می‌گذاریم. بااین‌حال، با توجه به رویدادهای اخیر مربوط به Grayscale و تمامی شرکت‌های وابسته به آن، زمان تغییر فرا رسیده است. شرکت والکری بهترین گزینه برای مدیریت GBTC است تا اطمینان حاصل شود که با سرمایه گذارانش منصفانه رفتار می‌شود.

مک‌کلورگ اظهار کرد که این پیشنهاد برای سهامداران فعلی GBTC است که از طریق وکلای خود به آن رأی دهند. اگر سهامداران به این موضوع واکنش مثبت نشان دهند، والکری اسپانسر آن‌ها خواهد شد.

بااین‌حال، این روند آنقدر هم که به نظر می‌رسد ساده نیست. همانطور که در گزارش بلومبرگ تأکید شده است، پرونده‌های Grayscale حاکی از آنند که سهامداران هیچ مشارکتی در مدیریت یا کنترل این تراست نداشته و حق رأی محدودی دارند. علاوه‌براین، هرگونه اصلاحیه‌ای در قرارداد این تراست بیت کوین که بتواند منجر به تحت‌تأثیر قرار گرفتن منافع سهامداران آن باشد را فقط با رأی اکثریت (بیشتر از ۵۰ درصد) سهامداران آن می‌توان اعمال کرد.

مک‌کلورگ در ادامه‌ی مصاحبه خود افزود که شرکت Valkyrie از این موضوعات آگاه است و از قبل برای این مسائل برنامه‌ریزی کرده است. او از اظهار‌نظر در مورد جزئیات این طرح خودداری کرد، اما اشاره کرد که این اولین بار نخواهد بود که آنها به چنین هدفی دست می‌یابند. او عنوان کرد:

وقتی نوبت به چنین برنامه‌هایی می‌رسد که در نهایت منجر به تصاحب چیزی بشود، مک‌کلورگ همه جوانب آن را از قبل طرح‌ریزی کرده است.

مدیر اجرایی شرکت والکری در ادامه توضیح داد:

اولین اقدامی که والکری در صورت تبدیل شدن به اسپانسر و مدیر GBTC انجام می‌دهد، این است که فوراً برای معافیت زیل قانون Reg M تشکیل پرونده دهد.

مایکل ساننشاین (Michael Sonnenshein) مدیرعامل شرکت Grayscale در اوایل این ماه به Yahoo Finance گفت که تراستی که اجازه بازخرید کردن را نمی‌دهد، نتیجه تعطیلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سال ۲۰۱۴ است که بازخرید GBTC را ناقض قانون Reg M می‌دانست. طبق قوانین اداره تنظیم مقررات مالی (FINRA)، مقررات M در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای جلوگیری از دستکاری معاملات توسط افرادی طراحی شده است که علاقه‌مند به حصول نتیجه خاص در یک عرضه هستند. بعلاوه این قوانین فعالیت‌ها و رفتارهایی را که می‌توانند به‌طور مصنوعی بازار اوراق بهادار عرضه‌شده را تحت‌تأثیر قرار دهند، ممنوع می‌کند.

مک‌کلورگ گفت:

اگر این درخواست توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید شود، معافیت حاصل از آن به ما اجازه می‌دهد تا به بازخرید سهام به ارزش اسمی برای سهامدارانی که می‌خواهند آن را بازخرید کنند، بپردازیم.

ظاهراً این حرکت به بهبود آنچه که ممکن است درحال‌حاضر مهم‌ترین مشکل GBTC باشد کمک می‌کند. این مشکل همان افت عظیم ۴۷ درصدی سهام آن در مقایسه با ارزش دارایی‌های پایه‌اش است.

مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری Valkyrie افزود:

بازخریدها معمولاً به دلیل توانایی بازارسازان برای آربیتراژ، باعث کاهش کسری سرمایه می‌شوند.

مک‌کلورگ گفت که این شرکت همچنین هزینه مدیریت را به ۷۵ امتیاز پایه کاهش می‌دهد که از ۲۰۰ امتیاز پایه که درحال‌حاضر توسط Grayscale دریافت می‌شود، به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

مشخص نیست که Grayscale هنوز به دنبال معافیت Reg M هست یا خیر. در این راستا اعلام کرد که:

هیچ چیزی مانع از این نمی‌شود که مسئولین Grayscale خودشان دست به انجام این کار نزنند. مدیر فعلی GBTC به دنبال تبدیل تراست به صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (BTC) است. چیزی که ادعا می‌کند با توجه به توانایی یک ETF برای ایجاد و بازخرید سهام در صورت تقاضا، کسری را حذف کرده یا کاهش می‌دهد. این مسأله تا آنجایی پیش رفته که او از SEC به این اتهام که قانون‌گذار اجازه فهرست‌بندی محصولات مبتنی بر معاملات آتی را داده و دلیلی برای رد عرضه‌های مشابه با آن ندارد، شکایت کرده است. این موضوع به ظاهر می‌تواند به توضیح عدم تمایل شرکت برای درخواست معافیت Reg M کمک کند، زیرا نهایتاً دریافت یک معافیت از SEC می‌تواند کسری را تا نزدیک به صفر کاهش دهد و اهرم فشار آن‌ها برای حرکت به سمت تبدیل شدن به یک ETF را از بین ببرد. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا چنین است یا خیر. اگر والکری مدیریت GBTC را در دست بگیرد، همچنان تبدیل شدن آن به یک صندوق ETF را دنبال خواهیم کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)