0

0

بافت هوش مصنوعی را به بمب اتم تشبیه کرد، بیت کوین را به مرگ موش!

وارن بافت، سرمایه گذار افسانه‌ای اخیرا در مصاحبه‌ای نظرات خود را راجع به بیت کوین و هوش مصنوعی بیان کرده و دیدگاهی منفی نسبت به این دو تکنولوژی اظهار داشته است.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

از دیدگاه رئیس و مدیرعامل برکشایر هتوی، وارن بافت (Warren Buffett) و معاون آن، چارلی مانگر (Charlie Munger)، بیت کوین مانند مرگ موش است، اما برای آن‌ها چیز بدتری هم وجود دارد: هوش مصنوعی!

این دو اسطوره دنیای تجارت نشست سالانه خود را در اوماها، نبراسکا برگزار کردند و معاونان آن‌ها گرگ آبل (Greg Abel) و آجیت جین (Ajit Jain) به آن‌ها پیوستند و نه تنها در مورد تجارت، بلکه در مورد دیدگاه‌های خود در مورد ژئوپلیتیک، امور مالی و آینده سرمایه‌گذاری‌ها آزادانه صحبت کردند.

خرید ارز دیجیتال

ار نظر وارن بافت، تکامل مداوم ابزارهای هوش مصنوعی حکم شمشیر داموکلس (خطر قریب‌الوقوع) را دارد که می‌تواند بیشتر از سود به بشریت آسیب برساند؛ به خصوص اگر جامعه بیش از حد به آن تکیه کند.

بافت در مورد هوش مصنوعی می‌گوید:

این فناوری می‌تواند هر کاری را انجام دهد و وقتی چیزی می‌تواند همه کارها را انجام دهد، کمی نگران می‌شوم. او خاطرنشان کرد: می‌دانم که نمی‌توانیم هوش مصنوعی را از بین ببریم، همان طور که بعد از اختراع بمب اتم (که با دلایل درستی اختراع شد) نتوانستیم کاری کنیم. وارن بافت این مقایسه را در حالی بیان کرد که در سال ۲۰۱۸ بیت کوین را به مرگ موش تشبیه کرده بود!

چارلی مانگر، دست راست وارن بافت نیز در کنار او بود و نظرات مشابهی داشت. او می‌گوید:

من شخصاً نسبت به برخی تبلیغاتی که در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد، تردید دارم. او با تجزیه و تحلیل تأثیر ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در روزگار کنونی، اظهار داشت: من فکر می‌کنم هوش قدیمی به خوبی کار می‌کند.

گروهی از متخصصان فناوری و تجارت نیز با این دو کهنه‌گار دنیای تجارت هم نظر هستند و نسبت به خطرات آموزش سریع و بدون نظارت مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی هشدار داده‌اند. بنیانگذار اپل، رئیس سابق تیم همسویی هوش مصنوعی OpenAI و حتی پدرخوانده هوش مصنوعی، اخیراً همگی خواستار احتیاط در این زمینه هستند، زیرا هوش مصنوعی در بین سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته و هر روز در زمینه‌های بیشتری ظهور می‌کند.

این دو در مورد کارهای برکشایر هتوی نیز صحبت کردند و خاطرنشان کردند که پرتفوی آن‌ها در طول یک سال ۱۳ درصد افزایش یافته است. آن‌ها همچنین بر اعتماد خود به اقتصاد آمریکا تأکید کردند.

چارلی مانگر با کنجکاوی خواستار تقویت روابط دوستی با چین شد. او با اشاره به تنش‌های بین دو کشور و پیامدهای آن برای توسعه صنایع مختلف در سطح جهانی گفت:

من فکر می‌کنم ما به یک اندازه در احمق بودن مقصریم. کاری که باید انجام دهیم این است: بیایید با چین کنار بیاییم و باید تجارت آزاد زیادی با چین داشته باشیم. هر چیزی که تنش بین این دو کشور را افزایش دهد احمقانه است.

در طول این رویداد، هیچ یک از آن‌ها هیچ علاقه‌ای به بیت کوین یا صنعت ارزهای دیجیتال نشان نداند. با این حال، آن‌ها توضیح دادند که در حال حاضر ورود کارآفرینان به دنیای تجارت آسان است، زیرا به نظر می‌رسد اشتهای بیشتری در بین سرمایه‌گذاران برای امتحان چیزهای جدید در بازارها وجود دارد.

مانگر اظهار داشت:

من می‌توانم بگویم تعداد افرادی که کارهای احمقانه انجام می‌دهند افزایش زیادی داشته است و دلیل اینکه آن‌ها این کار را انجام می‌دهند این است که می‌توانند خیلی راحت‌تر از زمانی که ما شروع کردیم، از دیگران پول دریافت کنند.

هیچ کس از آن‌ها در مورد Pepecoin سؤالی نپرسید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)