0

0

تأثیر هیجانات میم کوین‌های BRC-20 بر شبکه بیت کوین؛ کارمزد ضرب توکن‌ها رکورد زد

تب توکن‌های با استاندارد brc20 در بازارارزهای دیجیتال بار دیگر بالا گرفته و به نظر می‌رسد این توکن‌ها بتوانند یکی از پرچمدارهای سال جدید میلادی باشند.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

افزایش فعالیت‌های میم کوین‌های BRC-20 در شبکه بیت‌کوین، ارزش کل بازار این توکن‌ها را به ۵۴۱ میلیون دلار رسانده است.

میم کوین‌هایی مانند PEPE و WOJAK شبکه اتریوم را مسدود کرده‌اند و توکن‌های جدید BRC-20 اکنون بر شبکه بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند.

براساس معیارهای شبکه، میم کوین‌ها در حال انتقال به استاندارد BRC-20 هستند. روندها نشان می‌دهند که چیزی شبیه به هایپ میم کوین‌های BRC-20 در شبکه بیت کوین وجود دارد.

میم کوین‌ها که در چند ماه گذشته شاهد افزایش محبوبیت بوده‌اند، شروع به تسخیر شبکه بیت کوین کرده‌اند. این توکن‌های جدید با استفاده از استاندارد BRC-20 به جای شبکه اتریوم ضرب می‌شوند، زیرا اتریوم شاهد ترافیک توکن‌های جدید است.

ارز دیجیتال

کارمزد ضرب روزانه توکن‌های BRC-20 به رکورد جدیدی رسید

بر اساس داده‌های وب سایت Dune، کارمزد ضرب روزانه توکن‌ها در BRC-20 در تاریخ ۷ می به رکورد 247 BTC رسید. کل کارمزد اردینال‌های (Ordinals) بیت کوین ۶۴۱ واحد BTC بوده است. در اواخر آوریل، این کارمزدها به اوج خود رسیدند، یعنی زمانی که معاملات روزانه بیت کوین به دلیل اردینال‌ها به بالاترین حد خود رسید.

از منظری دیگر، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین در ۷ می از ۴۰۰ بیت کوین عبور کرد که نسبت به یک ماه قبل افزایش ۱۸ برابری را نشان می‌دهد.

توکن‌های BRC-20 به وضوح شبکه بیت‌کوین را اشغال کرده‌اند و این توکن‌ها تاکنون به ارزش بازار ۵۴۱ میلیون دلار رسیده‌اند. در مجموع ۱۴۰۷۹ توکن از این نوع وجود دارد که بسیاری از آن‌ها میم کوین هستند. این موضوع یکی از دلایل اصلی رشد اردینال‌ها در کنار NFTها بوده است.

یکی از دلایل احتمالی تغییر جهت میم کوین‌ها به سمت استاندارد BRC-20 می‌تواند این امر باشد که میم کوین‌ها شبکه اتریوم را مسدود کرده‌اند. میم کوین محبوب PEPE، تأثیر زیادی در شلوغی این شبکه داشته است. این میم کوین اخیراً توجهات را به خود جلب کرده و حدود ۴۰۰۰۰٪ افزایش قیمت داشته است.

میم کوین‌ها شبکه بیت کوین را مسدود می‌کنند

محبوبیت Ordinals منجر به توقف برداشت بیت کوین در صرافی بایننس نیز شده است. این صرافی در ۱۲ ساعت ۲ مرتبه برداشت بیت کوین را به دلیل حجم زیادی از تراکنش‌های معلق متوقف کرد. این موضوع که این میم کوین‌ها بر بزرگترین صرافی متمرکز جهان تأثیر می‌گذارند، گواه این واقعیت است که در حال حاضر هیجان زیادی وجود دارد.

توکن‌های BRC-20 توکن‌های قابل تعویض روی شبکه بیت کوین هستند. BRC-20 یک استاندارد توکن آزمایشی است و همانطور که میزان بالای فعالیت‌ها نشان می‌دهد، کاربران به این شبکه هجوم آورده‌اند.

استاندارد توکن BRC-21

در حالی که BRC-20 شبکه بیت کوین را در دست گرفته است، کار برای تولید استاندارد جدیدی به نام BRC-21 در حال انجام است. این استاندارد جدید برای اولین بار در تاریخ ۷ می پیشنهاد شد.

BRC-21 به توکن‌های زنجیره‌های دیگر اجازه می‌دهد تا روی بلاکچین بیت کوین ضرب شده و از آن بازخرید شوند. بر اساس مستندات موجود، کاربرد اصلی استاندارد BRC-21 به عنوان «استقرار استیبل کوین‌های غیرمتمرکز در شبکه لایتنینگ یا پروتکل‌های پرداخت مشابه» توصیف شده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)