0

2

آیا فدرال رزرو برای رسیدن به تورم ۲٪ دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد؟

در حال حاضر پیش‌بینی بازار این است که نرخ بهره تا قبل از پایان سال جاری، افزایشی دیگر را تجربه کند.

نرخ بهره فدرال رزرو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره قوی‌تر شد.

علیرغم اینکه برخی اقتصاددانان معتقدند دستیابی به این هدف شاید دشوار باشد، پاول در طول این سخنرانی بار دیگر تأکید کرد فدرال رزرو همچنان متعهد به پایین آوردن نرخ تورم به ۲٪ است.

خرید ارز دیجیتال

دو درصد هدف تورمی ما بوده و خواهد ماند. رسیدن به آن به «دوره‌ای از رشد اقتصادی کمتر از نرخ روند» نیاز دارد. فدرال رزرو تاکنون به نتایج مدنظر خود نرسیده، زیرا اقتصاد آنطور که انتظار می‌رود تحت کنترل در نمی‌آید».

در اوایل این هفته، پل کروگمن (Paul Krugman)، اقتصاددان محبوب، مقاله‌ای برای نیویورک تایمز نوشت و استدلال کرد که فدرال رزرو ممکن است بخواهد به‌جای تورم ۲ درصد، تورم ۳ درصد را هدف قرار دهد و استدلال کرد که با تورم ۲٪ «احتمالاً اقتصاد بدی خواهیم داشت.»

بر اساس ابزار CME FedWatch، پس از این سخنرانی، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر به ۱۹٪ افزایش یافت. در همین حال، احتمال افزایش مجدد آن در سال جاری نیز به ۵۲.۱٪ (بالاترین میزان در دو ماه گذشته) افزایش یافت.

در حال حاضر تا ژوئن ۲۰۲۴ نمی‌توان انتظار کاهش نرخ‌ها را که بسیاری معتقدند باعث سرمایه‌گذاری بیشتر در ارزهای دیجیتال و سهام می‌شود، داشت.

منبع: کریپتو پوتیتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)