بازیابی کیف پول کوینومی؛ احیای ارزهای دیجیتال از مرگ!

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کیف پول‌های ارز دیجیتال ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ارزهای دیجیتال خود را به راحتی مدیریت کنید. البته اگر با کریپتوکارنسی آشنایی بیشتری دارید، احتمالا بدانید که کیف پول ارز دیجیتال در حقیقت مانند کارت بانکی شماست. این کیف پول شامل اطلاعاتی است که می‌تواند شما را به شبکه اصلی بلاک چین وصل کند. این اتصال به بلاک چین باعث می‌شود تا شما بتوانید ارزهای دیجیتالی که دارید را مدیریت کنید.

راهکارهای امنیتی برای حفظ اطلاعات و دارایی‌های شما در هر کیف پول دیده شده است، برخی از کیف پول‌ها امن‌تر و برخی کمتر امن هستند. ولی چیزی که تقریبا در تمام کیف پول‌ها رایج است، عبارات بازیابی یا Seed Phrase ها هستند که البته در برخی کیف پول‌ها از نام متفاوتی برای آن استفاده می‌شود.

در صورتی که رمز ورود به کیف پول خود را فراموش کرده باشید یا دستگاهی که کیف پول را روی آن دارید گم کرده‌اید یا می‌خواهید با گوشی جدیدی به کیف پول خود متصل شوید لازم است از عبارات بازیابی خود استفاده کنید. در این نوشته راهکار دسترسی به عبارات پشتیبان یا بازیابی را به شما آموزش می‌دهیم.

آشنایی کوتاه با کیف پول کوینومی

بهتر است قبل از اینکه یکراست به سراغ نحوه بازیابی کیف پول کوینومی برویم، کمی بیشتر با کیف پول کوینومی آشنایی پیدا کنیم. کیف پول کوینومی یک کیف پول نسبتا قدیمی است که از سال ۲۰۱۴ در دسترس علاقه‌مندان گرفته است. این کیف پول در زمان انتشار رقبای بسیار زیادی نداشت و کاربردهای گوناگون این کیف پول و رابط کاربری ساده‌اش باعث شد تا بتواند به سرعت به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

طبق نظر کارشناسان صاحب نظر در زمینه کریپتو کارنسی، کیف پول کوینومی درصد زیادی از محبوبیت خود را مدیون تنوع زیاد ارزهای دیجیتالی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، است. طبق آخرین اطلاعاتی که در دست داریم این کیف پول از بیش از ۱۷۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

اگر هم نظر شخصی من را بخواهید دلیلی که این کیف پول ارز دیجیتال محبوب مانده است و بیش از یک میلیون نفر کاربر دارد، این است که کیف پول کوینومی آپدیت‌های گوناگونی را برای کیف پول خود ارائه می‌دهد. تقریبا همه این آپدیت‌ها به این خاطر داده می‌شوند تا نیازهای کاربران رفع شود. امکاناتی که کاربران می‌خواهند از طریق ایمیل به پشتیبانی کوینومی ارسال می‌شود و بعد از آن کوینومی با توجه به این تقاضاها تصمیم می‌گیرد که آن آپدیت را بدهد یا خیر.

حالا که بیشتر با ویژگی‌های کوینومی آشنا شدید احتمالا بهتر متوجه شوید که چرا تعداد زیادی از فعالان ارز دیجیتال فقط به دنبال موضوع بازیابی کیف پول کوینومی هستند. برای مشاهده آموزش و نصب کیف پول کوینومی وارد لینک شوید.

نحوه بازیابی کیف پول کوینومی به صورت قدم به قدم

در ادامه مقاله به صورت قدم به قدم جلو می‌رویم تا کیف پول کوینومی را با یکدیگر بازیابی کنیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این روش را یاد بگیرید.

قدم اول؛ یادداشت و ذخیره عبارت بازیابی کیف پول

عبارت بازیابی کوینومی

اگر شما مقاله قبلی ما یعنی کیف پول کوینومی چیست را خوانده باشید یادتان است که در آن مقاله درباره عبارت بازیابی با شما صحبت کردیم. در حقیقت عبارت بازیابی یک کیف پول مهم‌ترین لازمه امنیت کیف پول است و اگر شما این عبارت را فراموش کرده باشید یا در جایی یادداشت نکرده باشید، عملا کار کیف پول شما بعد از فراموشی رمز عبور تمام است.

عبارت بازیابی چند کلمه هستند که جمله خاصی را تشکیل نمی‌دهند و صرفا چند کلمه خاص هستند که به هیچ وجه امکان ندارد که این کلمات با کلمات یک کیف پول دیگریکی باشد. تعداد کلمات بازیابی یا ۱۲ کلمه است یا ۲۴ کلمه.

قدم دوم؛ وارد کردن ۲۴ کلمه بازیابی

در مرحله دوم بازیابی کیف پول کوینومی باید وارد صفحه مورد نظر بشویم و بعد از آن وارد بخشی که برای وارد کردن ۲۴ کلمه بازیابی است شویم. بعد از اینکه اپلیکیشن کوینومی را نصب و اجرا کردید، برنامه را باز کنید. با باز کردن برنامه با یک صفحه مانند صفحه زیر روبه‌رو خواهد شد.

بازیابی کیف پول کوینومی

در صفحه بالا باید روی گزینه restore wallet کلیک کنید تا بتوانید وارد مراحل بازیابی رمز عبور خودتان شوید.

وقتی که روی این گزینه کلیک کردید وارد صفحه‌ای مانند تصویر زیر خواهید شد.

ورود عبارات بازیابی کیف پول کوینومی

در تصویر بالا مشاهده کردید که یک صفحه باز شده است که باید در آن کلمات بازیابی را که قبلا دریافت کرده و یادداشت کرده‌اید را وارد کنید. بعد از اینکه این کلمات بازیابی را به ترتیب وارد کردید وارد مرحله بعد می‌شوید. اگر کلمات را بدون ترتیب و اشتباه وارد کنید با مشکل مواجه خواهید شد و باید از اول این کلمات را در این بخش وارد کنید.

قدم سوم؛ استفاده از advanced settings

بعضی از حرفه‌ای‌های دنیای ارز دیجیتال علاوه بر کلمات بازیابی خود کیف پول از نوعی رمز به نام bip39 استفاده می‌کنند. این رمز عبور در حقیقت یک رمز اضافی است که خود شما آن را انتخاب کرده‌اید.

بعد از اینکه این رمز را نیز وارد کردید روی گزینه پایین صفحه وارد کنید تا به صفحه بازیابی پسورد بروید. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود رمز عبور جدید را در این بخش وارد کنید. دقت کنید که حتما این رمز عبور را در این بخش که وارد می‌کنید یادداشت کنید تا دیگر رمز عبور خودتان را فراموش نکنید. البته نگرانی در این مورد وجود ندارد و هر وقت دچار فراموشی رمز عبور شدید می‌توانید از این طریق رمز عبور جدیدی را برای خود انتخاب کنید و وارد کیف پول خودتان شوید.

سخن آخر با خوانندگان مقاله

به آخر این مقاله از وبسایت پول نو رسیدیم. در این مقاله از وبسایت پول نو به شما روشی را یاد دادیم تا اگر رمز خود را فراموش کردید، بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا ارزهای دیجیتال خود را نجات دهید چون اگر رمز عبور کیف پول خودتان را فراموش کنید و نتوانید آن را بازیابی کنید، عملا دسترسی به ارزهای دیجیتال‌تان از بین می‌رود و شما نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی کیف پول کوینومی خودتان را بازیابی کنید. اگر نظری درباره مقاله داشتید یا درباره مراحل بازیابی کیف پول کوینومی برایتان سوالی پیش آمد، سوال خودتان را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. خوشحال می‌شویم به سوالات شما پاسخ دهیم.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدحسین مهدی زاده
محمدحسین مهدی زاده
21 روز قبل

سلام مقداری در والت بیت کوین داشتم الان نمیتوانم بازیابی کنم و تمام برنامه هام رو گوشی قبلا پاک شد چیکار کنم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
19 روز قبل

سلام دوست عزیز اگر که عبارت بازیابی کیف پول‌تون رو دارین میتونید به حسابتون دسترسی داشته باشین، در غیر اینصورت متاسفانه دارایی‌هاتون از دست رفته به شمار می‌رن

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

2

نظر مخاطبان (2)