آموزش دانلود و نصب کیف پول کوینومی | نسخه موبایل و دسکتاپ

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

6 دقیقه

از اولین باری که ارزهای دیجیتال وارد دنیای ما شدند، تامین امنیت این ارزهای دیجیتال به یکی از دغدغه‌های مهم افراد فعال در حوزه کریپتو کارنسی تبدیل شد. اینجا بود که کیف پول‌های مختلف ارز دیجیتال ایجاد شد تا بتوانند از این ارزهای دیجیتال محافظت کنند. کیف پول کوینومی یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های نرم افزاری برای کاربران ایرانی است.

از آنجا که این کیف پول محبوبیت زیادی دارد کاربران پول نو از ما خواستند تا در مقاله‌ای جدا درباره کیف پول کوینومی توضیح دهیم. اگر شما هم می‌خواهید با کوینومی به راحتی کار کنید تا آخر این مقاله من را همراهی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال؛ یک توضیح کوتاه

بهتر است قبل از اینکه برویم سراغ مبحث اصلی یعنی کیف پول کوینومی، کمی بیشتر با کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شویم. کیف پول‌های ارز دیجیتال در ساده‌ترین توضیح شبیه کارت بانکی شما هستند. شما در کارت بانکی خود پول نگه نمی‌دارید بلکه فقط اطلاعاتی را دارید که با استفاده از آن بارکد و رمز خودتان می‌توانید به حساب خودتان وصل شوید و تراکنش را انجام دهید.

درباره کیف پول ارز دیجیتال هم قضیه به همین شکل است. کیف پول شما دارای اطلاعاتی است که می‌تواند شما را به شبکه بلاک چین وصل کند و بعد از آن با استفاده از کلید خصوصی و عمومی تراکنش شما را انجام دهد. در حقیقت والت‌های ارز دیجیتال این امکان را به شما می‌دهند که در فضای بلاک چین تراکنش انجام دهید و دارایی‌های خود را مدیریت کنید.

از آنجا که این مبحث کمی پیچیده است و برای اینکه شما بتوانید به صورت کامل با کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید باید یک مقاله کامل را بخوانید، ما در مقاله‌ای دیگر توضیحاتی جامع و کامل را درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال دادیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید به لینک زیر بروید تا بتوانید توضیح کامل را بخوانید:

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول کوینومی چیست؟

محیط وبسایت کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی (Coinomi) یک کیف پول نرم افزاری است که در نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ در دسترس است به همین دلیل در دسته کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرد. درباره بهترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال و کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد در این مقالات بیشتر توضیح داده‌ایم.

به نظر من کوینومی یک کیف پول با رابط کاربری مناسب است و با اینکه شبهاتی در مورد امنیت آن وجود دارد، به علت دسترسی مناسب و رابط کاربری خوب، پر طرفدار شده است. این اپلیکیشن از بیش از ۱۷۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر کدام از این ۱۷۰۰ ارز که خواستید را در کوینومی نگهداری کنید. کوینومی بعد از اینکه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد توانست بعد از مدتی نسبتا کوتاه به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

البته این محبوبیت کوتاه مدت نبود و کوینومی توانسته است با انتشار آپدیت‌های متفاوت محبوبیت خود را همچنان در سطح بالایی نگه دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که کوینومی به علت آپدیت‌های کاربردی که در طول این سال‌ها داشته بخش زیادی از محبوبیت خود را به‌دست آورده است.

کیف پول کوینومی در ابتدا برای موبایل طراحی شده بود اما بعد از مدتی با آپدیت‌های مختلف برای سیستم عامل‌های دیگر نیز در دسترس قرار گرفت. این برنامه در حال حاضر برای لینوکس، مک، ویندوز، آی او اس و اندروید در دسترس است. بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که کیف پول کوینومی با کمک زیر ساخت شبکه اتریوم ساخته شده و مبتنی بر اتریوم است.

مزایا و معایب کوینومی

حالا که با کیف پول کوینومی بیشتر آشنا شدیم بهتر است مزایا و معایب این کیف پول را نیز با یکدیگر بررسی کنیم. در ادامه لیستی از مزایا و معایب کوینومی را برای شما قرار می‌دهیم.

مزایای کیف پول کوینومی

۱. تنوع ارزهای دیجیتال

✅ کوینومی از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید تقریبا هر ارزی که خواستید را در کوینومی نگهداری کنید چون کوینومی از تمامی ارزهای معروف پشتیبانی می‌کند.

۲. جامعه بزرگ

✅ جامعه پرجمعیتی که کوینومی دارد باعث می‌شود تا شما هر اشکالی داشته باشید توسط این افراد حل شوند. منظور از جامعه پرجمعیت تعداد کاربران زیادی است که در سرتاسر جهان از کوینومی استفاده می‌کنند. این تعداد در ایران هم زیاد است و به عنوان نمونه تعداد زیادی از کاربران صرافی پول نو از کوینومی به عنوان کیف پول استفاده می‌کنند. پس شما هر سوالی درباره کوینومی داشته باشید بدون شک می‌توانید به راحتی جواب آن سوال را پیدا کنید.

۳. پشتیبانی آنلاین

✅ پشتیبانی وبسایت کوینومی مزیت دیگری است که این کیف پول دارد. شما در هر ساعتی که خواستید می‌توانید به پشتیبانی کوینومی ایمیل بدهید و درخواست پشتیبانی کنید. مطمئنا فردی حاضر خواهد شد تا به سوالات شما پاسخ دهد و شما با ارسال یک ایمیل ساده می‌توانید پاسخ خود را از پشتیبانی کوینومی بگیرید.

۴. حفظ حریم خصوصی کاربر

✅ کوینومی از ویژگی‌های امنیتی خوبی مانند الگوریتم های HD و IP Masking استفاده می‌کند و کلیدهای خصوصی کاربران را دستگاه های تلفن همراه کاربران ذخیره می‌کند. الگوریتم HD عبارات پشتیبان هر کیف پول را تولید می‌کند. Seed یک عبارت محافظ است که برای هر کاربر منحصر به فرد است. هر کلمه پس از ۱۰۰ هزار دور SHA256 تولید می‌شود و در قالب یک سری کلمات ظاهرا تصادفی به کاربران نشان داده می‌شود.

۵. رایگان بودن

✅ کیف پول کوینومی برای ارائه خدماتش هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

معایب کیف پول کوینومی

همانطور که دیدید این کیف پول مزایای مختلفی داشت. حالا که به اندازه کافی از کوینومی تعریف کردیم، بهتر است منصفانه این اپلیکیشن را مورد نقد و ضرب و شتم قرار دهیم!

۱. اوپن سورس نبودن

بهتر است اول اوپن سورس را کمی کامل‌تر توضیح دهم. Open Source به این معناست که توسعه دهنده یک اپلیکیشن کدهایی که با آن برنامه را توسعه داده است در اختیار بقیه برنامه نویسان قرار دهد. خیلی از پروژه‌ها این‌گونه هستند و برنامه نویسان پروژه کدهای پروژه را در سایت‌هایی مثل گیتهاب منتشر می‌کنند؛ از جمله بزرگ‌ترین پروژه کریپتو کارنسی یعنی بیت کوین.

اما کوینومی اینگونه نیست و کدهای اصلی آن برای برنامه نویسان قابل مشاهده نیست و شما نمی‌توانید کدهای این پروژه را مشاهده کنید. بعضی از افراد فعال در حوزه کریپتو کارنسی معتقدند که این تصمیم که برنامه اوپن سورس نباشد می‌تواند آسیب بزرگی به پروژه بزند. چون اگر پروژه اپن سورس باشد بعضی از برنامه نویسان نیز به برنامه نویسان اصلی کوینومی کمک می‌کردند تا پروژه را بهتر توسعه دهند. اما الان این کمک دیگر امکان پذیر نیست.

۲. عدم امکان خرید ارزهای دیجیتال با پول فیات

اگر برایتان سوال پیش آمد که پول فیات چیست؟ در جواب این سوال شما باید بگویم که پول فیات به ارزهایی که دولت‌ها آن را چاپ می‌کنند گفته می‌شود. مثلا دلار ارز فیات آمریکاست و ریال ارز فیات ایران محسوب می‌شود. حالا یکی از مشکلات کیف پول کوینومی این است که این کیف پول به شما این امکان را نمی‌دهد تا بتوانید با پول‌های خود ارز دیجیتال بخرید. اما می‌توانید با ارزهایی مثل تتر یا بیت کوین ارزهای دیگر را بخرید. ولی عملا خرید ارز دیجیتال با پول بانکی شما امکان پذیر نیست.

البته این عیب برای کاربران پول نو عیب حساب نمی‌شود چون شما می‌توانید به کمک صرافی پول نو هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید با پول فیات خود خریداری کنید. منظور از ارز فیات هم پول کشور خودمان یعنی ریال است که شما با ثبت نام در پول نو به راحتی می‌توانید خرید ارز دیجیتال را شروع کنید.

۳. امنیت ناکافی

به عنوان یک کیف پول موبایل، ذاتا ناامن است و در برابر حملات مخرب آسیب‌پذیر است. یکی دیگر از نگرانی‌های امنیتی مربوط به کوینومی این واقعیت است که هنوز با تنظیم کننده‌های رمزنگاری مانند FCA مطابقت ندارد.

دانلود کیف پول کوینومی

حالا که با کیف پول کوینومی به خوبی آشنا شدید بهتر است که با یکدیگر یاد بگیریم که چطور می‌توانیم نصب کیف پول کوینومی را انجام دهیم.

همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید اپلیکیشنی که با دستگاه شما سازگار است را پیدا کنید باید در گوگل یا گوگل پلی سرچ کنید و اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید. اما از آنجا که ممکن است این کار وقت شما را بگیرد و برخی نسخه‌های جعلی برنامه‌ها را نصب کنند ما در ادامه نحوه دانلود کیف پول کوینومی و روش دانلود نسخه‌های مختلف کیف پول کوینومی یعنی کیف پول کوینومی اندروید و کیف پول کوینومی آی او اس را برای شما قرار می‌دهیم.

کیف پول کوینومی نسخه اندروید

برای نصب کیف پول کوینومی اندروید شما چند راه پیش رو دارید. اولین راه این است که در گوگل پلی عبارت coinomi را وارد کنید و روی گزینه جست‌وجو کلیک کنید. بعد از انجام این کار در بخش جست و جو گوگل پلی اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید و روی گزینه نصب کلیک کنید تا به راحتی کوینومی بر روی گوشی شما نصب شود.

این برنامه بیش از یک میلیون نفر کاربر دارد و میانگین رای این افراد به این اپلیکیشن از پنج، چهار و نیم بوده است.

یا می‌توانید به جای این کار اپلیکیشن کوینومی را با کلیک بر روی لینک زیر نصب کنید و بدون نیاز به سرچ در گوگل پلی این اپلیکیشن را با یک کلیک ساده نصب کنید:

کیف پول کوینومی نسخه ios

نحوه دانلود کیف پول کوینومی برای آی او اس نیز فرق زیادی با نصب کیف پول کوینومی برای اندروید ندارد. فقط کافیست تا در اپ استور آیفون خود سرچ کنید coinomi و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و دانلود کنید. یا می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و برنامه را نصب کنید.

دانلود کیف پول کوینومی نسخه ویندوز

ولت کوینومی همچنین برای راحتی کاربران کیف پول‌ دسکتاپ، نسخه ویندوز و مک اپلیکیشن خود را نیز منتشر کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت Coinomi این کیف پول را به صورت مستقیم دانلود و در سیستم رایانه‌ای خود نصب کنید.

نحوه استفاده از کیف پول کوینومی و ثبت نام در آن

حالا که با تمامی بخش‌های کیف پول کوینومی آشنا شدیم بهتر است بفهمیم که نحوه استفاده از کیف پول کوینومی یا همان ساخت کیف پول کوینومی به چه صورت است. در ادامه درباره ساخت کیف پول کوینومی به صورت مرحله به مرحله صحبت خواهیم کرد.

مرحله اول؛ دانلود و نصب کیف پول کوینومی

اگر در بخش قبلی کیف پول کوینومی را نصب نکرده‌اید بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید تا به سراغ مراحل بعدی برویم. فقط کافیست تا بسته به نیازتان روی لینک دانلود کیف پول مد نظر خود کلیک کنید تا نصب برنامه شروع شود.

مرحله دوم؛ ساخت اکانت در کوینومی

در این مرحله روی گزینه “create wallet” کلیک کنید. بعد از آن باید اطلاعات مورد نیاز مانند ایمیل را وارد کرده و کد تایید ایمیل خود را وارد کنید. در این مرحله باید با تصویری مانند عکس زیر مواجه شوید:

آموزش کار با کوینومی

روی Create a New Wallet کلیک کنید

مرحله سوم؛ ورود عبارات بازیابی

در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که عبارت پشتیبان شما چند کلمه‌ای باشد. ۱۸ کلمه یا ۲۴ کلمه. یکی از این دو را انتخاب کنید و عبارات را یادداشت کنید. ترتیب عبارات مهم هستند و در محله بعد باید آن‌ها را به همان ترتیب گفته شده وارد کنید.

عبارت بازیابی کیف پول کوینومی

این ۲۴ کلمه برای این ایجاد می‌شوند که بتوانید در صورت بروز هر مشکل یا دزدیده شدن دیوایس خود، کیف پولتان را بازیابی کنید. اگر رمزتان را فراموش کنید و این ۲۴ کلمه یادتان نباشد عملا دسترسی به کیف پول شما ناممکن می‌شود.

به شما پیشنهاد می‌کنم برای اینکه عبارت بازیابی را فراموش نکنید، حتما آن را در یک کاغذ بنویسید. یا می‌توانید در برنامه یادداشت‌ها آن را ذخیره کنید تا از یادتان نرود. ترجیحا اسکرین شات نگیرید. برخی کیف پول‌ها حتی اجازه گرفتن اسکرین شات را به شما نمی‌دهند!

مرحله چهارم؛ انتخاب رمز ورود

این بخش را می‌توان مهم‌ترین بخش ساخت کیف پول کوینومی به حساب آورد. در این بخش شما باید رمزی را برای کیف پول خود انتخاب کنید تا بتوانید کیف پول خود را از دست دیگر افراد در امان نگه دارید. این رمز عبور باید از نظر امنیتی کامل باشد و رمزهایی مثل چهار تا صفر اصلا اینجا به کار شما نمی‌آیند.

پیشنهاد خود من به شما این است که برای ایجاد کیف پول کوینومی از رمزی با بیش از هشت کاراکتر استفاده کنید. مثلا می‌توانید ترکیبی از اسم خودتان به انگلیسی و تاریخ تولد خودتان را انتخاب کنید که هم یادتان نرود و هم امنیت کافی داشته باشد. همچنین بهتر است که از علامت‌های دیگر مانند @ یا # استفاده کنید تا امنیت شما یک لایه دیگر بیشتر شود.

در ضمن یادتان نرود که این رمز را در جایی مهم یادداشت کنید تا یادتان نرود. برای این بخش هم به شما پیشنهاد می‌کنم از برنامه sticky notes خود لپتاپ را استفاده کنید. در این مرحله نیز با عکسی مانند عکس زیر مواجه خواهید شد:

رمز عبور سختی انتخاب کنید و در کادر پایینی عینا تکرار کنید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن توکن

در این بخش شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید در کیف پول خود چه ارزهایی را نگهداری کنید.

بعدا هم می‌توانید این کار را انجام دهید!

مرحله ششم؛ موافقت با قوانین کوینومی

کوینومی برای استفاده شما قوانینی را قرار داده که باید آن‌ها را مطالعه کنید و طبق آن قوانین رفتار کنید. بهتر است که این قوانین را با دقت بخوانید تا بعدا دچار مشکل نشوید و کوینومی حساب شما را نبندد. پس این بخش نیز بسیار مهم است و به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از انتخاب گزینه موافقت تمامی گزینه‌ها را به دقت بخوانید.

نکاتی مانند اینکه مسئولیت مراقبت از رمز عبور، ارسال رمزارز به آدرس‌های اشتباه یا پاک کردن کیف پول بر عهده شماست و… در این بخش آمده که در صورت موافقت لازم است گزینه Accept را بزنید.

والت شما ساخته شد و از این پس می‌توانید خرید و فروش و انتقال یا نگهداری ارزهای خود را با کیف پول کوینومی انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت پول نو با یکدیگر یکی دیگر از کیف پول‌های موبایلی را بررسی کردیم. این کیف پول کاربردی در مدت کمی توانسته است محبوبیت تعداد زیادی از کارشناسان را بدست آورد و برای افراد تازه وارد در این حوزه نیز عالی به حساب می‌آید. امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی باشد. در آخر هم از شما می‌خواهیم که نظرات خود را درباره این مقاله و علی الخصوص خود کیف پول کوینومی با ما به اشتراک بگذارید.

یک نکته هم داشت یادم می‌رفت که به موقع فهمیدم! این مقاله در تاریخ دوم فروردین سال ۱۴۰۱ منتشر شده است پس عید نوروز را با کمی تاخیر به شما عزیزان تبریک می‌گویم:)

8
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farshaf
Farshaf
6 ماه قبل

frshad.ghlawny@gmail.comمرسی از راهنمایی وتوضیحات کامل شما

پوریا دولت‌آبادی
مدیر
پوریا دولت‌آبادی
6 ماه قبل
پاسخ به  Farshaf

ممنونم از توجهتون🙏🏻

احمد
احمد
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
آیا کارمزد کیف پول کوینومی زیاد شده یا برنامه مشکل داره این چند روزی تقریبا دوسوم ارز رو بعنوان کارمزد میبره !!!

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
10 ماه قبل
پاسخ به  احمد

وقت شما هم بخیر. به ارزی که قصد انتقالش رو دارین هم بستگی داره. اخیرا کارمزد اتر و بیت کمی افزایش پیدا کرده بود اگر اخبار ما رو دنبال کرده باشین
موفق باشین

نسیم عبادی
نسیم عبادی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من میخوام از کیف پولم کوینومی اسکرین شات بگیرم راهنمایی میکنید چیکار کنم

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  نسیم عبادی

سلام نسیم عزیز
بعضی اپ های کیف پول این اجازه رو به کاربران نمی‌دن که اسکرین شات بگیرن و این برای حفظ امنیت خود کاربرانه.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

8

1

نظر مخاطبان (8)