0

0

صرافی‌ها با خارج کردن تعداد زیادی بیت کوین از گردش، بر شدت کمینگی آن افزودند!

یکی از بزرگ‌ترین عوامل تمایز بیت کوین (BTC) از ارزهای فیات و بیشتر رمزارزها، چرخه کلی بسیار محدود ۲۱ میلیونی آن است. هرچند که نابودی بسیاری از صرافی‌های کریپتویی در دهه گذشته، حداقل ۵.۷٪ (۱.۲میلیون) از کل بیت کوین‌های عرضه‌شده در چرخه بازار را به ورطه نابودی کشانده ‌است.

صرافی‌ها با خارج کردن تعداد زیادی بیت کوین از گردش بر شدت کمینگی آن افزودند!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

 عدم شفافیت درباره اثبات ذخایر یک صرافی کریپتویی به عنوان اصلی‌ترین دلیل فروپاشی ناگهانی آنان شناخته می‌شود؛ درست مثل اتفاقی که برای FTX رخ داد. داده‌های تاریخی درباره سقوط‌های کریپتویی نشان می‌دهند که ۱۴ صرافی رمزارزی باهم، مسئول از بین رفتن حداقل ۱.۱۹۵.۰۰۰ واحد بیت کوین هستند که ۶.۳٪ از ۱۹.۲ میلیون بیت کوینی که هم‌اکنون در چرخه هستند را تشکیل می‌دهند.

تحقیقات انجام‌شده توسط جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO) پلتفرم ذخیره بیت کوین، ” CasaHODL”، نشان می‌دهد که “Mt. Gox” رتبه اول را در از بین بردن بیت کوین بین صرافی‌ها در اختیار دارد.

در حالی که کمبود بیت کوین مستقیماً با ارزش آن به عنوان یک دارایی ارتباط دارد، لوپ اشاره کرد که در حال حاضر فروش بیت کوین جعلی اکوسیستم کریپتو را تهدید می‌کند؛ وی افزود که “اگر بیشتر افراد در حال خرید بیت کوین جعلی باشند، بیت کوین دارایی ارزشمندی نخواهد بود. تحقیقات ثابت می‌کنند که دست‌کم ۸۰ دارایی رمزارزی، از “بیت کوین” در نام‌شان استفاده شده که به شکل جدی باعث گمراهی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

محدودیت عرضه بیت کوین چه تاثیری در آینده آن خواهد داشت؟

در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های جعلی بیت کوینی را خریداری می‌کنند، روی افزایش قیمت بیت کوین واقعی، تأثیر منفی می‌گذارند.

بیش از ۸۰ دارایی کریپتویی در نام خود از “بیت کوین” استفاده می‌کنند. ۱۴ مورد از آن‌ها حجم کلی بیش از ۱ میلیون دلار دارند. ۳ مورد ادعا می‌کنند که بیت کوین هستند. یکی از آن‌ها بیت کوین واقعی است.

جیمسون لوپ، ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲

برای اثبات جایگاه بیت کوین به عنوان یک دارایی غیرمتزلزل، “خود حضانتی” مؤثرترین راه برای کاهش اتکا به صرافی‌ها قراردادهای “بیت کوین کاغذی” شرکت‌ها به شمار می‌رود.

از فردا، هرروز یک بیت کوین خریداری می‌کنیم.

نایب بوکله (رئیس جمهور السالوادور)، ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲

گزارشات علنی نشان می‌دهند السالوادور هم‌اکنون ۲.۳۸۱ واحد بیت کوین با قیمت خرید میانگین ۴۳.۳۵۷ دلار در اختیار دارد. هرچند عملکرد راکد بیت کوین فرصت بسیار خوبی برای این کشور به شمار می‌رود تا به‌طرز قابل‌توجهی قیمت خرید میانگین بیت کوین‌های خود را کاهش دهند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)