0

5

سود ۱.۵ میلیون دلاری تریدر NFT با اقدامی عجیب و جالب!

«هانوی چانگ»، تریدر معروف دنیای NFT متوجه شد که یک ربات، معاملات و فعالیت‌های او را دنبال و کپی می‌کند. او هم با در اقدامی عجیب و با فریب دادن ربات، توانست به سود ۱.۵ میلیون دلاری برسد که بحث‌های زیادی را در توییتر به دنبال داشت.

سود ۱.۵ میلیون دلاری تریدر NFT با اقدامی عجیب و جالب!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مجموعه‌ای از اتفاقات و معاملات در دنیای NFT، سر و صدای زیادی در توییتر به پا کرده اند. سر و صدایی که ناشی از سوال کاربران حول این موضوع است که آیا اقدام «هانوی چنگ» قانونی بوده است یا خیر. این تریدر معروف مارکت‌پلیس «بلِر Blur»، یکی دیگر از کاربران این مارکت‌پلیس را فریب داده است تا NFTهای خود را با قیمت بسیار بالاتری به فروش برساند.

خرید ارز دیجیتال

متوجه شدم که ربات یکی از کاربرها، از پیشنهادات من در بلر کپی‌برداری می‌کرده است. من هم تصمیم گرفتم تا او را فریب بدهم. چانگ در توییترش اینگونه اذعان کرد و همچنین اعتراف کرد که این اقدام او، برایش ۸۰۰ اتر سود (معادل ۱.۵ میلیون دلار) به همراه داشته است.

یکی از ویژگی‌های مارکت‌‌پلیس بلر این است که در ازای پیشنهاد (Bid) کاربران برای خرید NFT، به آن‌ها امتیاز می‌دهد. اقدام تشویقی بلر از همان ابتدا باعث شد تا بتواند گوی رقابت را از بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس دنیا، یعنی «اوپن‌سی OpenSea» برباید.

روز شنبه، ۱۲ ان‌اف‌تی از کالکشن «آزوکی Azuki» که رنگ تصویر پس‌زمینه یکسانی داشتند، همگی به فروش رسیدند. این NFTها با رنگ پس‌زمینه «Off White A»، هرکدام به ارزش 50 ETH (۹۱٬۵۰۰ دلار) فروش رفتند. این رقم نسبت به آخرین فروش از این رنگ پس‌زمینه با ۹٬۰۰۰ دلار، افزایش بسیار چشمگیری داشته است!

این ۱۲ ان‌اف‌تی ابتدا توسط هانوی چانگ و یک والت جدید و  گمنام که کسی آن را نمی‌شناخته، خریداری شده اند. چانگ هم با اطلاع از اینکه ربات‌ها، پیشنهادات (Bid) او را برای خرید NFT کپی می‌کنند، با والت اصلی خودش به آدرس «hanwe.eth» روی آن دوازده NFT، پیشنهاد خرید ثبت کرده است. آن هم چه پیشنهادی!

فریب جالب و در عین حال عجیب هانوی چانگ!

هانوی روی NFTهای خودش پیشنهاد ۵۰ اتریومی ثبت کرد و همین باعث شد ربات کپی‌کننده هم پیشنهاد مشابهی ثبت کند. هانوی چانگ هم با والت گمنامش پیشنهاد ربات را قبول می‌کند و ۱۲ توکن غیرمثلی‌ای که هرکدام حدود ۵ اتر می‌ارزیدند را، به ارزش ۵۰ اتر به فروش می‌رساند!

صاحب ربات به آدرس والت «elizab.eth» در توییتی ادعا کرد که دارایی‌هایش به «سرقت» رفته است. او به هانوی چانگ پیشنهاد داد که ۹۰٪ دارایی‌هایش را به او بازگرداند و ۱۰٪ مابقی را نزد خود نگه دارد. درحالی که بسیاری از کاربران اقدام چانگ را غیرقانونی نمی‌دانند و معتقدند دلیلی برای بازپرداخت پول توسط چانگ وجود ندارد!

«Dave III»، یکی از اینفلوئنسرهای بزرگ دنیای NFT، در مقابل اقدام چانگ را «غیر عاقلانه» خواند. همچنین ادعا کرد این اقدام می‌تواند باعث گسترش فریب و اقدامات مجرمانه در دنیای NFT شود.

Dave III در یکی از کامنت‌های توییتش هم ادعا کرد:

ثبت پیشنهادات تقلبی که صرفا برای بالاتر بردن پیشنهادات بعدی استفاده شوند، اقدامی غیرقانونی‌ست.

بسیاری معتقدند این تقیر کاربر فریب‌خورده بوده که نباید به رباتش اجازه خروج پول را می‌داده است. برای همین هم طرف هانوی چانگ را می‌گیرند. در مقابل اما بسیاری هم معتقدند که «elizab.eth» فریب خورده و شانس خوبی در دعاوی قانونی، برای بازپس‌گیری دارایی‌هایش دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)