سایت ها و پلتفرم ها

زمان مطالعه :

10 دقیقه

آموزش opensea | دریای پهناور خرید و فروش NFT ها

آموزش اوپن سی opensea

شاید تا سال گذشته‌ تصور نمی‌کردیم که یک عبارت‌ سه حرفی به نام ‌NFT،‌ ‌بیشتر از واژه Cryptocurrency در گوگل جست‌وجو شود! افزون بر این، شاید‌‌ فکر‌ نمی‌کردیم که رپر محبوب یعنی Eminem، برای خرید یک NFT مبلغ ۴۵۰ هزار دلار‌ بپردازد. (منبع) اگر ما هم بخواهیم وارد داستان خرید و فروش ان اف تی شویم باید به کجا مراجعه کنیم؟ سایت اوپن سی یکی از این بسترهاست که از معاملات انواع ان اف تی‌ها پشتیبانی به عمل می‌آورد.

با تشکر از دنیای غیرمتمرکز، این نوع از دارایی‌ها اکنون در اوج‌ خود قرار دارند. حتی زمانی که کریپتوها در وضعیت قرمز به سر می‌برند، NFTها به رکوردشکنی های پیاپی‌ خود ادامه ‌می‌دهند. در این نوشته به مفهوم NFT، معروف‌ترین پلتفرم خرید و فروش و ساخت انواع NFT می‌پردازیم.

مفهوم NFT چیست؟

در ابتدای متن به NFT خریداری شده توسط رپر مشهور یعنی امینم اشاره کردیم. در اینجا، امینم تنها کسی است که مالکیت این دارایی را بر عهده دارد. این بدین معناست که شخص دیگری نمی‌تواند ادعایی مبنی بر مالکیت آن NFT داشته باشد. اکنون از خود می‌پرسید که چگونه این عمل قابل شناسایی خواهد بود؟ اینجاست که بلاک چین وارد عمل می‌شود! این یعنی تاریخچه خرید و فروش ها و تاریخ ساخته شدن آن NFT و خریداران آن، همگی در بلاک چین ضبط شده اند. همین ویژگی، از دستکاری و ورود بازیگران بد به این بازار جلوگیری می‌کند.

مجموعه NFT میمون‌های خسته یا Bored Apes
مجموعه میمون‌های خسته یا Bored Apes از پر سروصداترین ان اف تی‌های فعلی

با توجه به توضیحات ارائه شده، احتمالا به یک شمای کلی از NFTها دست پیدا کرده‌اید. به طور کلی، None Fungible Tokens (به اختصار NFT)، دسته‌ای از دارایی‌های دیجیتالی را تشکیل‌ می‌دهند که بر‌ کمیاب بودن آن‌ها تاکید دارد. اگر بخواهیم‌ این مفهوم را در تنها دو کلمه خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم: توکن غیرمثلی! برای آشنایی کامل با مفهوم ‌NFTها و دلیل ارزشمند بودن این نوع از دارایی‌ها، این مقاله را در بلاگ پول‌نو از دست ندهید:  NFT چیست و چرا ارزشمند است؟

سایت OpenSea چیست؟

اوپن سی یک پلتفرم ساخت، خرید و فروش NFT است. از سال گذشته تا کنون، اپن سی همواره در بیشتر اخبار مربوط به دارایی‌های دیجیتالی حاضر بوده و رشدی برق آسا را به خود دیده است. شاید داغ‌ترین خبر مربوط به این وبسایت پرطرفدار در همین یک جمله خلاصه شود :«حجم معاملاتی اوپن سی از ۳.۵ میلیارد دلار فراتر رفت!».

پرسش‌های بی‌شماری حول محور NFTها مطرح می‌شود. یکی از متداول ترین سوالات‌ مورد بحث،‌ به ‌بسترهای مناسب برای خرید و فروش NFTها اختصاص دارد.‌‌ در مقاله “از کجا NFT بخریم؟” 3 پلتفرم مهم خرید NFT را معرفی کردیم که یکی از آنها opensea بود.

امروز می‌خواهیم‌ بزرگ‌ترین و از دیدگاه برخی، بهترین پلتفرم معاملاتی NFTها را مورد بررسی قرار دهیم. توجه شما را جلب می‌کنم به وبسایت ‌بزرگ OpenSea!

اگر بخواهیم‌ ‌او‌پن‌ سی‌ را به یکی از پدیده‌های طبیعت تشبیه کنیم، یقینا‌ دریا اولین مفهومی است که به ذهن ما خطور می‌کند. ‌‌همانطور که از نام آن قابل حدس است،‌ ‌این پلتفرم وسعتی مانند یک دریای پهناور دارد.

تاریخچه پلتفرم اوپن سی

اگر بخواهیم کمی درباره تاریخچه بزرگترین پلتفرم خرید و فروش NFT بدانیم، نیاز داریم تا به سال 2017 باز گردیم.

در سال 2017، پلتفرم اوپن سی توسط دِوین فینزر (Devin Finzer) و الکس آتالا (Alex Atallah) معرفی شد. هدف از ایجاد اوپن سی را می‌توان در فراهم آوردن بستری برای خرید و فروش NFTها به شیوه‌های مختلفی چون قیمت ثابت (Fixed Price) و مزایده (Auction) خلاصه کرد.

پس از معرفی پروژه در سال 2017، در سال‌های 2018 و 2019 اوپن سی توانست سرمایه‌ای معادل 2.1 میلیون دلار را جذب کند. همچنین طی یک بازه زمانی 4ماهه از مارس تا جولای 2021، اوپن سی موفق شد ابتدا 23 و سپس 100 میلیون سرمایه را در سرمایه‌گذاری‌های جمعی به دست آورد.

تا اوایل سال 2022، اوپن سی با چالش‌های متعددی اعم از گزارشاتی مبنی بر سرقت هنری برخی آثار مینت شده در این پلتفرم مواجه شد. با این حال در 1 می 2022، میزان حجم معاملات اوپن سی به بالاترین حد خود (2.7 میلیارد دلار) در مقیاس روزانه افزایش یافت.

همچنین تا اواسط سال 2023، تعداد توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی شده در پلتفرم اوپن سی به بیش از 80 میلیون NFT می‌رسد.

ویژگی‌های پلتفرم اوپن سی

از مهم ترین ویژگی‌های پلتفرم اوپن سی، می‌توان به استقرار بر بستر بلاک چین اشاره کرد که سبب شده تا تمامی تراکنش‌ها و اطلاعات مورد نیاز مبادلات این صرافی، روی یک دفتر کل توزیع شده (DLT) ثبت شوند. همچنین به دلیل بکارگیری قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)، امکان دستکاری و تغییر داده‌های بلاک چین به حداقل می‌رسد.

تعداد NFTهای لیست شده در این پلتفرم به بیش از 80 میلیون توکن می‌رسد که بر بستر بلاک چین‌هایی چون اتریوم، پالیگان، آربیتروم، آوالانچ و آپتیمیزم قابل خرید و فروش هستند.

از دیگر ویژگی‌های جالب اوپن سی، می‌توان به کارمزد 10 درصدی سازندگان اشاره کرد. به عبارتی، شما به عنوان سازنده NFT می‌توانید تا 10دصد فی را برای توکن‌های خود تعیین و با هربار فروش، این میزان کارمزد را به صورت خودکار دریافت کنید.

بهترین کیف پول برای پلتفرم اوپن سی

پلتفرم اوپن سی از کیف پول‌های ارز دیجیتال متعددی پشتیبانی به عمل می‌آورد و با اکثریت کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری سازگاری دارد.

نام کیف پولویژگی‌ها
متامسک (Metamask)رابط کاربری ساده، قابل دسترسی در موبایل و وب
تراست والت (Trustwallet)پشتیبانی از بیش از 60 بلاک چین
مث والت (Math Wallet)پشتیبانی از ان اف تی‌ها، سازگاری با 100 بلاک چین
فانتوم (Phantom)قابل استفاده در دیفای و وب3
والت کانکت (WalletConnect)سازگاری با بیش از 160 کیف پول ارز دیجیتال

از جمله کیف پول‌های مناسب برای پلتفرم اوپن سی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متامسک (Metamask): رابط کاربری ساده، قابل دسترس روی موبایل/وب و سازگاری با بلاک چین‌های اتریوم و لایه دوم‌های این شبکه، از جمله ویژگی‌های قابل توجه این کیف پول به شمار می‌آیند. این کیف پول، از محبوب ترین کیف پول‌های مورد استفاده در اوپن سی به شمار می‌آید.
  • تراست والت (TrustWallet): تراست والت هم از ان‌اف‌تی‌های مختلف و بیش از 60 بلاک چین پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین دسترسی آسان روی موبایل و وب، از دلایل محبوبیت آن در پلتفرم اوپن سی هستند.
  • مث والت (Math Wallet): تعداد زنجیره‌های پشتیبانی شده توسط مث والت به بیش از 100 شبکه می‌رسد. همچنین ساماندهی مبادلات NFTها، این کیف پول را به یکی از والت‌های مناسب اوپن سی تبدیل کرده است.
  • فانتوم (Phantom): کیف پول فانتوم روی بلاک چین سولانا استقرار یافته و از مهم ترین والت‌های حوزه DeFi و وب3 به حساب می‌آید.
  • والت کانکت (WalletConnect): چنانچه کیف پول شما در لیست کیف پول‌های تحت پشتیبانی اوپن سی قرار ندارد، می‌توانید با استفاده از پروتکل WalletConnect، والت خود را به پلتفرم متصل نمایید. این پروتکل، از بیش از 160 کیف پول ارز دیجیتال پشتیبانی به عمل می‌آورد.

ثبت نام در اوپن سی

به منظور ثبت نام در اوپن سی و ساخت اکانت اوپن سی، ابتدا کافیست برای پرداخت گس فی یا خرید توکن، به خرید ارز دیجیتال مد نظر خود بپردازید. پس از انتقال رمزارز از صرافی به کیف پول شخصی خود، می‌توانید به اوپن سی وارد شوید.

برای ساخت حساب اوپن سی، تنها نیاز دارید تا کیف پول ارز دیجیتال خود را به صرافی متصل کنید و برای این کار، کافیست به صفحه اصلی اوپن سی وارد شوید و سپس از طریق منوی Profile، گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که به منظور ثبت نام در اوپن سی، نیاز داریم تا از IP خارجی استفاده کنید. در مقاله ساخت ان اف تی در اوپن سی، ثبت نام در اوپن سی را به طور کامل شرح داده‌ایم.

چگونه از سایت اوپن سی NFT بخریم؟

به لطف تکنولوژی بلاک چین و دنیای غیرمتمرکز، بسیاری از امور با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرند. یکی از این امور، همین خرید و فروش NFT ها است. برای انجام معامله در اوپن سی، تنها به یک کیف پول، ارز دیجیتال برای پرداخت بهای دارایی و گس فی شبکه و چند کلیک نیاز داریم!

اتصال کیف پول OpenSea

هنگامی که به صرافی های دیجیتالی پا می‌گذاریم، برای انجام تراکنش‌ها نیاز داریم تا کیف پول خود را به آن پلتفرم متصل کنیم. در اوپن سی هم با چنین شرایطی مواجه هستیم. در گام اول، روی آیکون کیف پول کلیک کرده، و سپس wallet موردنظر خود را انتخاب می‌کنیم.

در اینجا، کیف پول متامسک بیشتر از هر کیف پول دیگری مورد استفاده قرار گرفته است. برای استفاده از این کیف پول و طریقه افزودن آن به مرورگر خود، این مقاله برای شما مفید خواهد بود: راهنمای افزودن متامسک به کروم و ساخت حساب کاربری

اوپن سی روی بلاک چین بزرگ اتریوم بنا شده و به همین دلیل، برای انجام معاملات به ارز اتر (ETH) نیاز خواهیم داشت.

محیط وبسایت اوپن سی پلتفرم خرید NFT

انتخاب NFT

اکنون نوبت به آن رسیده که NFT دلخواهمان را انتخاب کنیم. در این مرحله، نیاز داریم تا به Marketplace وارد شویم و در پنل جست‌وجو، نام NFT یا مجموعه مدنظر خود را وارد کنیم. در اینجا از کالکشن محبوب BoredApe برای نمونه استفاده کردیم.

از مهم ترین خصوصیات این کالکشن محبوب، می‌توان به تنوع بالای آن اشاره کرد. تعداد توکن‌های NFT منحصر به فرد این کالکشن به ۱۰هزار توکن می‌رسد. بنابراین، شاید برای انتخاب و خرید NFT موردنظر خود مسیر ساده‌ای را در پیش نداشته باشیم! علاوه بر این، وجود نام‌های بزرگی چون جیمی فلن مجری مشهور و ستاره بسکتبال یعنی استفن کری، به پیشرفت روزافزون این کالکشن کمک شایانی کرده است.

شیوه‌های خرید NFT

یکی دیگر از جذابیت‌های تمام نشدنی اوپن سی، به شیوه‌های متفاوت خرید و فروش در این پلتفرم اختصاص دارد. در اینجا، خرید NFTها هم به صورت آنی و هم در قالب مزایده و پیشنهاد قیمت امکان پذیر هستند. برای خرید آنی با قیمت تعیین شده، لازم است که گزینه Buy now را انتخاب کنیم و با پرداخت بهای آن، به مالک جدید آن NFT تبدیل شویم. برای پرداخت NFT احتمالا نیاز به ارز اتر دارید قیمت اتریوم بسیار متغیر است. شما میتوانید از صفحه خرید اتریوم هم قیمت را بررسی کنید و هم خرید خود را انجام دهید.

اگر قصد داشته باشیم تا بر سر تصاحب NFT دلخواهمان با دیگر خریداران رقابت کنیم، این امکان را داریم تا با ارائه پیشنهاد موردنظر، به این ماراتن وارد شویم. برای این کار کافیست گزینه Make Offer را انتخاب کنیم و قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهیم. در قسمت Price history، اطلاعات مربوط به گذشته قیمت NFT موردنظر موجود است که می‌توان از آن بهره مند شد.

ارائه قیمت پیشنهادی در بخش make offer پلتفرم اوپن سی
در این بخش، لازم است تا با قوانین OpenSea موافقت کرده و ارز موردنظر خود را انتخاب کنیم.

ساخت NFT در سایت OpenSea

دانستیم که ‌Opensea اولین بازار معاملاتی گسترده NFTها است که رویکردی‌ Peer-to-peer و بدون واسطه دارد. امّا این بدین معنا نیست که امکانات‌ آن به خرید و فروش ‌محدود شود. علاوه بر خرید و فروش، در اوپن سی این امکان‌ وجود دارد که‌ کاربران‌ به‌ (Mint) یا ساختن NFTها بپردازند.

اوپن‌سی از هر تراکنش فروشی که بر بستر آن انجام‌ می‌پذیرد، سهمی را دریافت می‌کند. این یعنی NFTهای ساخته شده این پتانسیل را دارند تا خریداران زیادی داشته باشند. برخلاف‌ پیچیدگی دنیای‌ NFTها، ساختن آن‌ها کار چندان دشواری نیست. ‌تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد. پس از بارش فکری و به کارگیری خلاقیت، کافیست طبق ‌‌مراحل زیر پیش برویم.

ابتدا‌ باید‌ ‌به‌ صفحه اصلی اوپن سی بروید، و ‌در گوشه‌‌ بالای تصویر، گزینه‌ Create را انتخاب کنید. البته، این گزینه در میان صفحه هم قابل رویت است.

سپس به ‌بخش‌ ‌ساخت‌ توکن‌های NFT هدایت می‌شوید. این صفحه به ما اجازه می‌دهد تا فایل‌ مورد نظر خود را اضافه کنیم و علاوه بر اضافه کردن‌ ‌توکن اختصاصی خود،‌ با اضافه کردن توضیحات یا اسم مشخص، به شخصی سازی دارایی خود بپردازیم.

چه چیزهایی می‌توانند در اوپن سی به ان اف تی تبدیل شوند؟

در ساختن NFT محدودیتی وجود ندارد. این یعنی انواع مختلف دارایی قابلیت این را دارند که به NFT تبدیل شوند. تصاویر ثبت شده از مناظر، آثار هنری چون نقاشی‌ها یا فایل‌های صوتی اعم از موسیقی‌های گوش‌نواز و بسیاری از آیتم‌های دیگر همگی صلاحیت تبدیل شدن به NFT را دارند.

البته، در نظر داشته باشید که آن‌ها را با فرمت و چارچوب OpenSea مطابقت دهید. به عنوان مثال، حجم فایل‌های آپلود شده نباید از ۱۰۰ مگابایت فراتر برود. برای آپلود فایل در اوپن سی، نیاز داریم تا فایل‌های تصویری خود را با فرمت‌هایی چون PNG، JPEG و JPG ارسال کنیم. همچنین برای فایل‌های صوتی و ویدیویی، می‌توانیم از فرمت‌های WAV، MP3، Mp4 و OGA استفاده کنیم.

نحوه ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی

اگر تمایل دارید تا در وبسایت خود پذیرای خریداران باشید، می‌توانید در بخش External link آدرس سایت خود را وارد کنید.

پس از تکمیل مشخصات و شخصی سازی NFT خود، می‌توانیم آیتم شخصی‌مان را در یکی از کالکشن‌های موجود یا یک کالکشن جدید بارگذاری کنیم.

ناگفته نماند، که اوپن سی از بلاک چین‌‌های مختلف‌‌‌ پشتیبانی می‌کند. به عبارتی دیگر، سازندگان NFTها این امکان را دارند که شبکه موردنظر خود را هم انتخاب کنند. ‌‌اتریوم، پالیگان و کلایتن بلاک‌ چین‌های تحت پشتیبانی این پلتفرم هستند. پشتیبانی از بلاک چین پالیگان نقش بسزایی را در کاهش کارمزد ایفا کرده است.

هزینه ساخت ان اف تی در اوپن سی

همانند اکثریت پلتفرم‌های خرید و فروش ان اف تی، میزان هزینه ساخت ان اف تی در اوپن سی چیزی بالغ بر 2.5درصد قیمت فروش NFT خواهد بود. اگرچه که برای مدت کوتاهی، این کارمزد به صفر رسیده بود امّا مجدد به میزان ثابت خود بازگشت.

فروش NFT در سایت اوپن سی

پس از ساخت NFT، نوبت به آن رسیده که دارایی خودمان را بفروشیم و به درآمد برسیم. این فرایند بسیار ساده پیش می‌رود و تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا باید به پروفایل خود می‌رویم و NFT موردنظرمان را انتخاب می‌کنیم. درست همانند خرید، برای فروش NFTها هم روش‌های مختلفی وجود دارد. در اوپن سی این امکان وجود دارد که توکن‌های موردنظر خود را با قیمت ثابت به فروش برسانیم. برای انجام این کار، گزینه Set Price را انتخاب کرده و قیمت موردنظرمان را مشخص می‌کنیم. علاوه بر این، NFTها در قالب مزایده هم به فروش می‌رسند. در این روش، آیتم به فروش گذاشته شده به ارائه دهنده بالاترین پیشنهاد تعلق خواهد گرفت.

میزان کارمزد اعمال شده روی تراکنش‌ها هم در تصویر بالا قابل مشاهده است. فراموش نکنید که حتی اگر قصد فروش NFTها را هم دارید، باز هم باز هم برای پرداخت گس فی به مقداری ETH نیاز خواهید داشت.

ایردراپ OpenSea

در سال ۲۰۲۱، کاربران اوپن سی تعطیلات شیرینی را پشت سر گذاشتند‌.‌ در روز کریسمس، یک DAO (پلتفرم غیرمتمرکز مستقل)‌ مربوط به NFTها به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این DAO ایردراپ ویژه‌ای را برای کاربران‌ OpenSea تدارک دیده بود.‌‌ این وبسایت ‌ OpenDAO نام داشت که باعث غافلگیری بسیاری از کابران شد. اوپن دائو‌ ۵۰ درصد از کل بودجه خود را به کاربران فعال اوپن سی اختصاص داد.

در تاریخ ۲۳ دسامبر‌‌ افراد‌ واجد شرایط انتخاب شدند و در نهایت توکن‌ SOS$ را به عنوان پاداش دریافت کردند. علاوه بر OpenDao، این احتمال وجود دارد که در آینده اوپن سی شخصا ایردراپی را برای کاربران وفادار خود درنظر بگیرد.

خالق اوپن سی کیست؟

در انتهای سال ۲۰۱۷ و با ‌تحت تاثیر قرار گرفتن از ایده بازی کریپتوکیتیز، Devin Finzer و Alex Atallah سعی کردند تا‌ در دیسکورد با‌‌‌ کاربران این بازی ارتباط برقرار کنند. در بیستمین روز از ماه دسامبر، نسخه بتای وبسایت OpenSea شروع به کار کرد. به بیانی دیگر، بزرگترین پلتفرم خرید و فروش NFTها در سال ۲۰۱۷‌ و بر پایه بلاک چین اتریوم متولد شد! ‌

تا سال ۲۰۱۷، ‌تکنولوژی بلاک چین‌ ‌هنوز یک مفهوم ناشناخته به حساب می‌آمد. این یعنی تنها ‌مخاطبان آن افرادی بودند که‌ درباره این تکنولوژی اطلاعات زیادی داشتند. در همین حال، بازی‌‌‌‌‌‌‌ Cryptokitties ظهور کرد و باعث افزایش شمار افرادی شد که با بلاک چین سر و کار دارند.‌

پس از گذشت ۵سال، همچنان OpenSea بر قله دنیای NFTها تکیه زده و با توجه به رشد فزاینده خود، شاید نتوان رقیبی جدی را برای آن در نظر داشت.

OpenSea در شبکه‌های اجتماعی

بدون شک باید قرن ۲۱ را عصر ارتباطات بنامیم. چرا که طی دو دهه گذشته، به طور روزانه شاهد پیشرفت ارتباطات و گسترش شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم. با این تفاسیر، جای تعجبی ندارد اگر اوپن سی هم در سوشال مدیا فعال باشد. این پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی هم به درخشش خود ادامه می‌دهد. فعالیت اوپن سی در فضای مجازی موجب شده تا بسیاری از آرتیست‌ها آثار خود را به اشتراک بگذارند و کار خود را توسعه دهند.

در توییتر OpenSea می‌توان به تازه‌ترین اعلانات و اخبار دسترسی داشت و بیش از پیش در جریان این دنیای نامحدود قرار داشت. برای ارتباط گرفتن مسئولان این شبکه و آشنایی بیشتر با ساز و کار آن، اوپن سی را در لینکدین فراموش نکنید! در اینجا، امکان ارسال رزومه و تجربیات کاری به کادر اوپن سی فراهم است.

حساب رسمی اوپن سی در لینکدین
حساب رسمی اوپن سی در لینکدین

با توجه به حضور مستمر اوپن سی در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان آینده شگفت انگیزتری را برای آن متصور شد. شاید به همین خاطر است که از آن به عنوان یک پلتفرم بی حد و مرز یاد می‌کنیم!

آیا ایرانیان در اوپن سی می توانند ان اف تی بسازند؟

توجه داشته باشید که همانند بسیاری از پلتفرم‌های خرید و فروش NFT و ارز دیجیتال، ساکنین برخی کشورها برای دسترسی به اوپن سی با محدودیت مواجه هستند.

کشورهایی چون ونزوئلا، سوریه و ایران در لیست تحریم‌های پلتفرم اوپن سی قرار دارند. به همین خاطر برای ساخت ان اف تی در اوپن سی، کاربران ایرانی نیاز دارند تا از IPهای خارجی استفاده کنند.

کلام آخر

با رشد روزافزون NFTها، ضروری است که با پلتفرم‌های خرید و فروش این نوع از دارایی‌ها بیشتر آشنا شویم. البته، باید در نظر داشته باشیم که توکن‌های غیرمثلی هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارند. این یعنی همچنان فاصله زیادی داریم تا قله NFTها را فتح کنیم. از طرفی دیگر، NFTها هنوز به زمان زیادی نیاز دارند تا عیار واقعی آن‌ها سنجیده شود. در نتیجه، شاید بهتر باشد که در مسیر رشد آن حرکت کنیم و به آینده آن خوشبین باشیم.✌

سوالات متداول

از جمله سوالات متداول در رابطه با پلتفرم اوپن سی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

اوپن سی چیست؟

اوپن سی یک پلتفرم ساخت، خرید و فروش NFT است که در سال 2017 کار خود را آغاز کرد و با شبکه‌های بلاک چینی متعددی از جمله اتریوم، سولانا، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم سازگاری دارد.

هزینه ساخت ان اف تی در اوپن سی چقدر است؟

همانند اکثریت پلتفرم‌های خرید و فروش ان اف تی، میزان هزینه ساخت ان اف تی در اوپن سی چیزی بالغ بر 2.5درصد قیمت فروش NFT خواهد بود. اگرچه که برای مدت کوتاهی، این کارمزد به صفر رسیده بود امّا مجدد به میزان ثابت خود بازگشت.

آیا ایرانیان در اوپن سی می‌توانند ان اف تی بسازند؟

کشورهایی چون ونزوئلا، سوریه و ایران در لیست تحریم‌های پلتفرم اوپن سی قرار دارند. به همین خاطر برای ساخت ان اف تی در اوپن سی، کاربران ایرانی نیاز دارند تا از IPهای خارجی استفاده کنند.

بهترین کیف پول های اوپن سی کدام‌اند؟

متامسک، تراست والت، فانتوم، مث والت و کانکت والت، از جمله کیف پول‌های مناسب پلتفرم اوپن سی به شمار می‌آیند.

33
اشتراک در
اطلاع از
guest
33 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
5 روز قبل

روی شبکه پلیگون یا ماتیک هم عرضه میشه nft

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
4 روز قبل
پاسخ به  امیر

سلام، بله دوست عزیز

الهه
الهه
11 روز قبل

برای آموزش نیاز ب راهنما دارم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
11 روز قبل
پاسخ به  الهه

باسلام و وقت بخیر. لطفا سوال‌های خودتون رو بپرسین تا حد امکان سعی می‌کیم راهنمایی‌تون کنیم

اشکان
اشکان
25 روز قبل

جایگزین خوبیه wondoria برای اوپن سی
دیگه بن نمیشم و با همون کیف پولم از تو واندوریا بازم میتونم تو اوپن سی لیست کنم ، با یه کارمزد همزمان تو ۲ جا لیست میشه
جلوی ایرانی جماعت رو نمیشه گرفت

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

33

13

نظر مخاطبان (33)