0

0

آیا نشست آتی FOMC باعث رالی بیت کوین خواهد شد؟

بحران فعلی بانک‌ها در ایالات متحده همراه با نگرانی‌های کلان اقتصادی احتمالاً می‌تواند نتایج مطلوبی را برای بازار کریپتو در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در پی داشته باشد.

افزایش قیمت احتمالی بیت کوین در پی نشست آتی FOMC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در جلسه کمیته فدرال رزرو که قرار است در روزهای ۲۱ و ۲۲ مارس (۱و ۲ فروردین) برگزار شود، پنل بانک مرکزی هدف خود را رسیدن به تورم ۲ درصدی در نظر خواهد گرفت. با این حال، در هفته گذشته چالشی ناگهانی در قالب بحران بانکی برای بانک Silicon Valley پیش آمد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در فوریه سال جاری ۰.۴ درصد اعلام شد که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشت. اما شاخص KBW Nasdaq Bank که یک شاخص سهام در بخش بانکی است، در دو هفته گذشته به دلیل ترس از سرایت به سرمایه‌گذاران سایر بانک‌ها، ۲۷.۶۲ درصد افزایش یافت.

خرید ارز دیجیتال

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی

نتیجه نشست FOMC باید به موضوع دوگانه مهار و کاهش تورم بپردازد و در عین حال از گسترده شدن بحران‌های بانکی جلوگیری کند؛ بحرانی که می‌تواند برای سایر صنایع کشور مضر باشد. ابزار CME FedWatch که نرخ هدف فدرال را در نشست آتی FOMC اندازه گیری می‌کند، احتمال افزایش ۲۵ واحدی (۶۳٪) نرخ بهره را بیشتر از سناریوی «بدون افزایش» آن پیش‌بینی می‌کند. در این زمینه، تحلیلگران بر این باورند که افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره و به دنبال آن احساسات فدرال رزرو می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین به بالاتر از نقطه‌عطف ۳۰۰۰۰ دلار شود. به نظر Ted که یکی از علاقه‌مندان بیت کوین است، احتمال روی دادن چنین سناریویی در هفته آینده دور از ذهن نیست.

اگر هفته آینده شاهد افزایش ۲۵ واحدی (bps) فدرال رزرو باشیم، از معامله بیت کوین بالای ۳۰ هزار دلار تعجب نخواهم کرد.

با این حال، با توجه به روند قیمت BTC در زمان‌های نزدیک به برگزاری جلسات FOMC، این ارز دیجیتال ممکن است قبل از این نشست اصلاحاتی داشته باشد.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)