0

0

سیگنال صعودی ۲ شاخص آنچین؛ زمان خرید بیت کوین فرارسیده؟

در حالی که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته روند نسبتا ثابتی را تجربه کرده و کمی اصلاح شده است، یکی از تحلیلگران بازار می‌گوید 2 شاخص آنچین سیگنال خرید صادر کرده‌اند و احتمالا در محدوده عالی برای خرید در کف قرار داریم.

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

در حالی که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته روند نسبتا ثابتی را تجربه کرده و کمی اصلاح شده است، یکی از تحلیلگران بازار می‌گوید 2 شاخص آنچین سیگنال خرید صادر کرده‌اند و احتمالا در محدوده عالی برای خرید در کف قرار داریم.

آیا زمان خوبی برای خرید بیت کوین است؟

به گفته مستر کریپتو، تحلیلگر مطرح بازار، نسبت ارزش بازار بیت کوین به قیمت تحقق یافته (MVRV) و فاندینگ ریت متناسب با سود باز در حال حاضر نشان می‌دهند موقعیت خوبی برای خرید بیت کوین فرا رسیده است.

وی در توییتی در این رابطه نوشته است:

این بهترین لحظه برای خرید بیت کوین به شمار می‌رود؟

فاندینگ ریت متناسب با سود باز بیت کوین که هزینه باز نگه‌داشتن قراردادهای فیوچرز این ارز دیجیتال را نشان می‌دهد روز گذشته پس از اینکه 24 ساعت در ناحیه منفی قرار داشت، به 0.0093% رسید. اگر این رقم هنوز از اوج 0.0714% ابتدای آپریل پایین‌تر است، تحلیلگران معتقدند بازار اصلاحی سالم را تجربه کرده و در مسیر درستی قرار گرفته است.

چک میت، تحلیلگر ارشد شرکت گلسنود در این باره می‌گوید:

این یکی از سالم‌ترین اصلاحات بازاری است که در سال‌های اخیر دیده‌ام.

کایل دوپس، دیگر تحلیلگر بازار در این باره می‌گوید:

شاخص‌های مختلف صعودی هستند و بیت کوین برای افزایش بیشتر قیمت آماده است.

افزایش بیشتر فاندینگ ریت قراردادهای دائمی بیت کوین به این معناست که معامله‌گران حاضرند برای باز نگه داشتن پوزیشن‌های لانگ خود، کارمزد بیشتری به دارندگان پوزیشن‌های شورت پرداخت کنند. این نشان می‌دهد احساسات صعودی در بازار حاکم شده است.

آخرین باری که فاندینگ ریت متناسب با سود باز بیت کوین افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، به اوایل ماه مارس برمی‌گردد که قیمت در همان روز به اوج 69200 دلاری رسید.

ارز دیجیتال

تنها یک هفته بعد، در تاریخ 14 مارس، بیت کوین دوباره از این سطح عبور کرد و به اوج 73،835 دلاری رسید.

علیرغم این سیگنال صعودی، چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری کاپریول معتقد است با وجود اطلاعات خوبی که شاخص فاندینگ ریت در اختیارمان می‌گذارد، نمی‌توان به اندازه چند سال پیش به آن اطمینان کرد.

وی در این رابطه می‌گوید:

در دوره سه ساله 2018 تا 2020 و 2021، این شاخص زیاد درک نشده بود و آنقدرها در مورد آن صحبت نمی‌شد و دقت آن 100% بود. اگر منفی می‌شد، تقریبا با اطمینان 100 درصدی می‌توانستیم بیت کوین بخریم و سود خوبی تجربه کنیم.

شاخص فاندینگ ریت متناسب با سود باز بیت کوین - منبع: CoinGlass
شاخص فاندینگ ریت متناسب با سود باز بیت کوین – منبع: CoinGlass

همزمان با فاندینگ ریت بیت کوین، شاخص MVRV که نسبت قیمت بیت کوین به بهای منصفانه آن را ارزیابی می‌کند، نشان می‌دهد این ارز دیجیتال در وضعیت مناسبی برای خرید قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های لوک اینتو بیت کوین، در زمان نگارش این مطلب شاخص MVRV بیت کوین به 2.32 رسیده و از ابتدای ماه آپریل تاکنون 6.45% کاهش یافته است.

به طور معمول، صعود MVRV به بالای 3.5 نشان‌دهنده اوج بازار و مقادیر زیر 1 آن نشان‌دهنده کف بازار است.

شاخص MVRV بیت کوین - منبع: LookIntoBitcoin
شاخص MVRV بیت کوین – منبع: LookIntoBitcoin

به عقیده ادواردز، سطوح فعلی MVRV نشان می‌دهد ما در سال آینده آزادی عمل زیادی داریم. با این حال، وی معتقد است فرصت خرید کنونی نسبت به فرصت‌های دو سال گذشته، احتمالا سود کمتری را به ارمغان خواهد آورد:

در مقایسه با یکی دو سال پیش، برهه فعلی فرصت عالی برای خرید در کف نیست. با این حال، هنوز قیمت بیت کوین چهار، پنج یا شش برابر ارزش منصفانه خود نشده و می‌توان از فرصت استفاده کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)