0

1

ورود ۵۵۶ میلیون دلار به ETF بیت‌کوین، نشانه‌ای از هجوم سرمایه‌گذاران بزرگ

ورود ۵۵۶ میلیون دلار به ETF بیت‌کوین
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در تاریخ ۱۴ اکتبر، ETF‌های اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده بزرگ‌ترین ورود سرمایه یک‌روزه خود را در ۱۲۰ روز گذشته تجربه کردند و شاهد ورود بیش از نیم میلیارد دلار سرمایه به این بازار بودند. این رویداد هم‌زمان با رسیدن قیمت بیت‌کوین به سقف ۶۷,۸۰۰ دلار رخ داد، قیمتی که در سه ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش کوین‌تلگرافنیت گراسی، رئیس ETF Store، این رویداد را به عنوان یک روز تاریخی برای ETF‌های بیت‌کوین توصیف کرد و اشاره کرد که این صندوق‌ها در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ورودی را جذب کرده‌اند. او افزود: «این فقط تقاضای خرده‌فروشی نیست، بلکه مشاوران و سرمایه‌گذاران نهادی به آرامی در حال پذیرش بیت‌کوین هستند.»

صندوق‌های اصلی در این ورود سرمایه شامل Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund با ۲۳۹.۳ میلیون دلار و Bitwise Bitcoin ETF با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودند. همچنین، iShares Bitcoin Trust از شرکت بلک‌راک ۷۹.۶ میلیون دلار و Ark 21Shares Bitcoin ETF نزدیک به ۷۰ میلیون دلار جذب کردند.

عوامل مؤثر در رشد ETF بیت‌کوین

کارشناسان معتقدند که ترکیبی از عوامل باعث این افزایش شدید در ورود سرمایه به ETF بیت‌کوین شده است. از جمله این عوامل، انتخابات پیش روی ایالات متحده است. کریس آرولیا، مدیر بخش نهادهای صرافی کریپتو بای‌بیت، این موضوع را کلیدی دانست و گفت: «با نزدیک شدن به انتخابات، سرمایه‌گذاران به احتمال بازگشت روند صعودی بیت‌کوین امیدوارتر شده‌اند.»

چارت روزانه‌ ورودی‌های سرمایه در بیت کوین
چارت روزانه‌ ورودی‌های سرمایه در بیت کوین

همچنین آلیشیا کائو، مدیرعامل صرافی کریپتو KuCoin، رشد خوش‌بینی‌های کلان اقتصادی را عامل مهم دیگری در این روند دانست. به گفته او، داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده نگرانی‌ها درباره رکود احتمالی را کاهش داده است و فدرال رزرو شروع به کاهش تدریجی نرخ بهره کرده است.

نقش سرمایه‌گذاران نهادی در تقاضای ETF

نقش سرمایه‌گذاران نهادی در این رشد تاریخی ETF‌های بیت‌کوین برجسته است. میتیل تاکور، مدیرعامل و بنیان‌گذار پروتکل تجارت بیت‌کوین Velar، معتقد است که موسسات سرمایه‌گذاری در این مقطع عامل اصلی ورود سرمایه به ETF‌ها هستند. تاکور افزود: «ما اکنون به رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌ورودی رسیده‌ایم، رقمی که طلا بیش از چهار سال برای رسیدن به آن زمان برد.»

همچنین بن کاسلین، مدیر ارشد بازاریابی در VALR، تأکید کرد که ورود مشاوران مالی و صندوق‌های بازنشستگی نقش اساسی در رسیدن بیت‌کوین به اوج‌های قیمتی جدید و حتی فراتر از طلا به عنوان یک کلاس دارایی برجسته ایفا کرده است.

مقایسه ETF بیت‌کوین با دارایی‌های سنتی

موفقیت ETF‌های بیت‌کوین در مقایسه با دارایی‌هایی مانند طلا چشم‌گیر بوده است. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، اشاره کرد که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های بیت‌کوین در ژانویه، قیمت بیت کوین پنج بار به بالاترین حد خود رسیده است. در حالی که طلا امسال ۳۰ بار به سقف قیمتی خود دست یافته است، ETF‌های طلا تنها ۱.۴ میلیارد دلار جذب کرده‌اند، در حالی که بیت‌کوین بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ورودی داشته است.

نمودار سقف‌های قیمتی بیت کوین در برابر طلا
نمودار سقف‌های قیمتی بیت کوین در برابر طلا

تریستان دیکینسون، مدیر ارشد بازاریابی شبکه exSat، معتقد است که ETF بیت‌کوین ثابت کرده‌اند که موفق‌ترین ETF‌ها در تاریخ ایالات متحده هستند و به سرعت از ETF‌های طلا پیشی خواهند گرفت. به گفته او، ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین و پتانسیل بالای سودآوری کوتاه‌مدت باعث جذب بیشتر سرمایه‌گذاران به این بازار شده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)