0

0

ارائه اولین استیبل کوین با پشتوانه دلار و منطبق بر مقررات دارایی‌های دیجیتال در بلاک چین کاردانو

روز جمعه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) ۲۰۲۲، شرکت EMURGO که بازوی تجاری شبکه کاردانو (Cardano) است، از راه‌اندازی برنامه‌ریزی‌شده استیبل کوین جدید با پشتوانه دلار خود به نام USDA خبر داد. این توکن اولین استیبل کوین کاملاً با پشتوانه فیات و سازگار با مقررات در اکوسیستم کاردانو است.

ارائه اولین استیبل کوین کاملاً با پشتوانه دلاری توسط بلاک چین دلار
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

شرکت EMURGO که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، یک شرکت فناوری بلاک چین بین‌المللی است که راه‌حل‌هایی را برای توسعه‌ دهندگان، استارت آپ‌ها، شرکت‌ها و دولت‌ها ارائه می‌دهد. آن‌ها همچنین برنامه‌های درجه یک سازمانی را توسعه می‌دهند، ابزارهای توسعه دهنده می‌سازند، در استارتاپ‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و آموزش‌هایی در زمینه بلاک چین نیز ارائه می‌دهند. این شرکت دارای دفاتر و پروژه‌های تحت مدیریت در سنگاپور، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، هند و اندونزی است.

طبق بیانیه مطبوعاتی اخیر شرکت بازرگانی EMURGO، استیبل کوین USDA از ثبات دلار آمریکا همراه با امنیت شبکه کاردانو، کارمزدهای پایین و بلاک چین سازگار با محیط زیست بهره می‌برد، و ارزش دارایی‌های رمزنگاری‌شده سرمایه‌گذاران را با پیوند ۱:۱ به دلار آمریکا قفل می‌کند. علاوه بر این، کاهش نوسانات و بازگشایی سریع تراکنش‌های جهانی بدون تأخیر و بدون نیاز به زیرساخت‌های بانکی و پرداخت سنتی نیز از دیگر ویژگی‌های آن عنوان شده است.

شرکت بازرگانی EMURGO می‌گوید که با یک شرکت خدمات مالی تحت نظارت نهاد‌های قانونی مستقر در ایالات متحده برای نگهداری سپرده‌های نقدی شریک شده است و آن‌ها این اطمینان را می‌دهند، که استیبل کوین USDA کاملاً منطبق بر قوانین کریپتو کارنسی است و از دستورالعمل‌های نظارتی پیروی می‌کند. امید این است که USDA در نهایت منجر به فراهم شدن امکان ارائه خدمات مالی قابل اعتمادتر برای اکوسیستم کاردانو شود.

استیبل کوین USDA به عنوان بخشی از  Anzens که یک مجموعه محصولات جدید EMURGO است، ارائه شده و هدف آن پر کردن شکاف بین خدمات مالی سنتی (TradFi) و معاملات مالی غیر متمرکز (DeFi) است. Anzens درگاهی را برای محصولات خدمات مالی تنظیم شده ارائه شده در اکوسیستم کاردانو ارائه می‌دهد که در آن هر کسی می‌تواند دلارهای خود را توکن کرده و آنها را به عنوان دارایی بومی کاردانو منتقل کند.

وینیت بواناگیری (Vineeth Bhuvanagiri)، مدیرعامل این شرکت فین‌تکی در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرد:

اکوسیستم کاردانو بر اساس هدف اخلاقی ارائه برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی به ارزهای دیجیتال و ایجاد پایه‌ای برای ساختن اقتصاد آینده، به وجود آمده است. معرفی یک استیبل کوین کاملاً با پشتوانه فیات و سازگار با مقررات گام بعدی در تحقق آینده جامعه ما است.

استیبل کوین USDA یک دارایی بومی است که به صورت آزاد در اکوسیستم کاردانو قابل مبادله است و توسط دلار ایالات متحده آمریکا پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین نه تنها به سرمایه ‌گذارانی که تراکنش‌های مالی روی بلاک چین انجام می‌دهند ثبات ارائه می‌کند، بلکه مسیری را برای اکوسیستم کاردانو هموار خواهد کرد تا بتواند مشکل مهمی را در حوزه‌ی مالی حل کند، و این مشکل همان بانکداری برای افرادی است که دسترسی به خدمات سنتی بانکی ندارند.

همه چیز درباره پروژه کاردانو

Anzens گام بعدی در استفاده از اکوسیستم کاردانو برای رسیدگی به برخی از بزرگترین چالش‌های صنعت کریپتوکارنسی در ایجاد راه ‌حل‌هایی برای چالش‌های دنیای واقعی است که به‌طور گسترده‌ای به دنیای خدمات مالی سنتی مربوط می‌شوند. از مدیریت ترازنامه Web3 گرفته تا پرداخت‌های کارتی به‌طور مستقیم با دارایی دیجیتال و یا حتی خدمات بهتر وام‌دهی و استقراض، Anzens  استانداردهایی را برای ایجاد پورتال‌های امن و مطمئن بین TradFi و DeFi ارائه می‌دهد.

در ادامه صحبت‌های مسئولین شرکت بازرگانی EMURGO آمده که:

تمام برنامه‌ریزی‌ها در این راستا صورت گرفته که استیبل کوین USDA در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ روی پلتفرم Anzens راه‌اندازی شود و از آن به بعد کاربران این پلتفرم می‌توانند استیبل کوین USDA خود را از طریق کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت، انتقال پول حسابی، ACH یا تبدیل ADA به USDA به دست بیاورند. در کنار توکن‌سازی متصل به دلار آمریکا، شرکتEMURGO  به‌زودی تبدیل امن و راحت سایر استیبل‌کوین‌ها از جمله USDC و USDT به USDA را به همراه برنامه‌های بعدی‌شان برای فعال کردن تبدیل و مبادله ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و غیره به یکدیگر، فعال می‌کند. هدف این است که مجموعه محصولات Anzens شامل خدمات استقراض و وام تنظیم‌شده، تبدیل ارز رمزنگاری به دلار برای پرداخت‌های فوری کارت و استخرهای سهامی که در USDA پاداش پرداخت می‌کنند، باشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)