0

2

واچ لیست ماه می؛ این ارزهای دیجیتال را در رادار خود داشته باشید

بازار فعلا وضعیت نزولی به خود گرفته و این مسئله یک موقعیت خرید تازه برای جا ماندگان ایجاد کرده است.

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

به دنبال انجام شدن هاوینگ چهارم بیت کوین، حالا همه نگاه‌ها به این عملکرد این ارز دیجیتال معطوف شده است. به عقیده بسیاری، عملکرد بازار کریپتو در گرو عملکرد بیت کوین است و اگر جرقه صعود بیت کوین فراهم شود، احتمالا شاهد صعود گسترده آلت کوین‌ها خواهیم بود. در این بین اما برخی از آلت کوین‌ها سیگنال‌هایی از تجدید روند صعودی و رشد قیمت احتمالی را نشان داده‌اند. در این مطلب که واچ لیست ارزهای دیجیتال برای ماه می که به قلم وب‌سایت بی‌این کریپتو تهیه شده است را بررسی می‌کنیم.

هارمونی (ONE)

حجم تراکنش‌ها در شبکه هارمونی با موفقیت از یک میلیون دلار فراتر رفته که نشان‌دهنده افزایش تقاضا در این بلاکچین است؛ اتفاقی که می‌تواند به رشد قیمت توکن ONE در هفته‌های آتی منجر شود.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت هارمونی داخل یک الگوی وج نزولی در حال نوسان است و احتمال می‌رود در ماه می، ضلع بالایی این الگو را بشکند. در صورت تحقق این مهم، قیمت ONE می‌تواند با بیش از 36% رشد، به هدف 0.034 دلاری برسد که بالاترین قیمت دو ماه اخیر محسوب می‌شود.

نمودار هارمونی تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار هارمونی تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

شاخص میانگین حرکت جهت‌دار (ADX) که قدرت یک روند را نشان می‌دهد نیز در حال حاضر بالاتر از آستانه 25.0 قرار گرفته و از شکسته شدن الگوی وج نزولی به سمت بالا حمایت می‌کند

در سمت مقابل، اگر قیمت هارمونی به زیر الگوی مذکور سقوط کند، پیش‌بینی صعودی فاقد اعتبار می‌شود. در این صورت احتمالا شاهد ریزش قیمت هارمونی تا 0.015 دلار خواهیم بود.

ارز دیجیتال

داگ ویف هت (WIF)

چه بخواهیم یا نخواهیم، فعلا بازار رمزارزها در اختیار میم کوین‌هاست و این دسته از ارزهای دیجیتال بدون کاربرد، در حال حاضر در بازار یکه‌تازی می‌کنند.

در حالی که پیش از این میم کوین‌های بلاکچین سولانا با ارز دیجیتال په‌په بر سر جایگاه سوم بازار میم کوین‌ها رقابت می‌کردند، داگ ویف هت به یکباره به این رقابت پایان داد و این جایگاه را از آن خود کرد. به نظر می‌رسد روند صعودی WIF در ماه‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

نمودار WIF تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار WIF تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در زمان نگارش این مطلب، الگوی مثلثی در نمودار WIF در حال تشکیل شدن است که اگر به سمت بالا شکسته شود، می‌تواند قیمت را 51% افزایش دهد و به 4.8 دلار برساند.

با این حال، در صورتی که فشار فروش معامله‌گران افزایش یابد و خط حمایت الگوی مثلثی از دست برود، قیمت WIF می‌تواند به زیر حمایت 2.5 دلاری سقوط کرده و به 2 دلار برسد.

نیر پروتکل (NEAR)

قیمت توکن نیر پس از هاوینگ چهارم بیت کوین در مدار صعودی قرار گرفته و پس از آزمایش حمایت 5.2 دلاری خود، تا حوالی 7.2 دلار افزایش یافته است.

در حال حاضر، این ارز دیجیتال در نزدیکی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی رسم شده از 8.8 دلار به 5.2 دلار قرار دارد، این سطح معمولا به عنوان کف حمایتی بازار صعودی تلقی می‌شود و بازپس‌گیری آن در تداوم روند صعودی اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت تحقق این مهم، قیمت نیر پروتکل می‌تواند از مقاومت 8.8 دلاری عبور کند و اوج جدیدی را در سال 2024 به ثبت برساند.

نمودار نیر پروتکل تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار نیر پروتکل تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در سمت مقابل، اگر قیمت نیر به زیر 6 دلار برسد، سطح 23.6 درصدی فیبوناچی اصلاحی از دست خواهد رفت. چنین اتفاقی پیش‌بینی صعودی را فاقد اعتبار کرده و NEAR را در آستانه اصلاح قیمت قرار می‌دهد.

رندر (RNDR)

به دنبال رشد چشمگیر قیمت سهام شرکت انویدیا و نزدیک شدن به موعد انتشار گزارش عملکرد سه‌ماهه اول 2024 این شرکت، خوش‌بینی پیرامون توکن‌های هوش مصنوعی افزایش یافته است. رندر یکی از توکن‌های هوش مصنوعی برتر بازار است که در یک ماه گذشته، روند نزولی را تجربه کرده و انتظار می‌رود در ماه می، این روند تغییر کند.

انتظار می‌رود در روزهای آتی شاهد جهش قیمت رندر از حوالی حمایت 8 دلاری و حمله به مقاومت 10 دلاری باشیم. در صورتی که این ارز دیجیتال بتواند مقاومت مذکور را به سمت بالا بشکند، احتمالا شاهد رکوردشکنی RNDR خواهیم بود.

نمودار رندر تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار رندر تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در سمت دیگر ماجرا اما اگر حمایت 8 دلاری از دست برود، پتانسیل صعودی رندر از بین خواهد رفت؛ اتفاقی که می‌تواند به ریزش بیشتر تا 6.8 دلار منجر شود.

استلار (XLM)

در حالی که در ماه‌های اخیر هیچ پیشرفت قابل توجهی را در اکوسیستم استلار شاهد نبوده‌ایم، الگوی تکنیکالی در نمودار این ارز دیجیتال تشکیل شده که می‌تواند قیمت را بیش از 20% افزایش دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، در حال حاضر شاهد تشکیل الگوی وج نزولی در نمودار استلار هستیم که اگر به سمت بالا شکسته شود، می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را با صعودی 23 درصدی، به 0.142 دلار برساند. در صورت تداوم روند صعودی و عبور از 0.160 دلار، احتمال می‌رود شاهد ثبت اوج جدیدی توسط استلار باشیم.

نمودار استلار تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار استلار تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در سمت دیگر ماجرا، شاخص قدرت نسبی (RSI) فعلا زیر 50 است و نشان می‌دهد احتمال از دست رفتن مومنتوم صعودی استلار وجود دارد. در این سناریو، اگر استلار حمایت 0.10 دلاری خود را از دست بدهد، ممکن است شاهد سقوط قیمت XLM به زیر 0.09 دلار باشیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)