0

4

تحول بزرگ عملکرد و مقیاس‌پذیری بیت‌کوین با ZK-proof!

ZK-proof
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

BitcoinOS (BOS) که یک پروتکل جمع‌آوری بیت‌کوین است، با موفقیت اولین “اثبات دانش صفر (ZK)” را در شبکه اصلی بلاک چین تأیید کرد. تایید موفقیت آمیز اولین ZK-proof در ۲۴ جولای، نشانه عصر جدیدی برای بیت کوین است.

ادان یاگو، یکی از بنیانگذاران BOS، گفت:

این توسعه عصری را نشان می‌دهد که بیت کوین دیگر فقط طلای دیجیتال نیست. یک سیستم عامل و پلتفرم است که می‌توان کل دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز را بر روی آن ساخت. این تغییرات فصلی را نشان می‌دهد که در آن اتریوم، سولانا و تمام پروژه های لایه ۱ دیگر از رقابت بیت کوین در امان نیستند!

پیامدهای ZK-proof برای بیت کوین

اکنون می‌توان از یک تراکنش بیت کوین برای انجام معاملات خصوصی و مواردی مانند قراردادهای هوشمند استفاده کرد. پیشرفت ZK در اثبات راستی‌آزمایی در شبکه اصلی بیت‌کوین اجازه می‌دهد که اساساً «به یک سیستم عامل» تبدیل شود. این دستاورد امکان باز کردن سطوح جدیدی از عملکرد و مقیاس پذیری را در شبکه اصلی بیت کوین، بدون نیاز به تغییرات بیشتر در لایه پایه بلاک چین، فراهم می‌کند. تنها راه برای ارتقای بیت کوین از طریق سافت فورک‌ها و تغییرات در اجماع بود، اما دیگر اینطور نیست.

قیمت بیت کوین و خرید و فروش بیت کوین در پول نو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)