0

0

آرتور هیز: اگر نفت گران شود، قیمت بیت کوین سر به فلک می‌کشد

اگر نفت گران شود، قیمت بیت کوین سر به فلک می‌کشد
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران صرافی BitMEX، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در صورت افزایش قیمت نفت و انرژی ناشی از تنش‌های خاورمیانه به شدت افزایش خواهد یافت. هیز در پستی در ۱۶ اکتبر توضیح داد که اگر درگیری میان ایران و اسرائیل به تخریب میادین نفت و گاز منجر شود، قیمت نفت به شدت بالا می‌رود و این امر سایر قیمت‌های انرژی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هیز در این باره گفت: «بیت کوین انرژی ذخیره‌شده در قالب دیجیتال است و اگر قیمت انرژی افزایش یابد، ارزش بیت کوین نیز در مقابل ارزهای فیات بیشتر خواهد شد». او همچنین اشاره کرد که تغییرات در سختی شبکه استخراج بیت کوین می‌تواند سودآوری ماینینگ را تغییر دهد و در صورت کاهش هش‌ریت، استخراج برای تازه‌واردان با قیمت‌های بالاتر انرژی آسان‌تر خواهد شد.

هیز با اشاره به افزایش‌های تاریخی قیمت کالاها در دوران بحران نفتی دهه ۷۰ میلادی، عنوان کرد که نفت ۴۱۲ درصد و طلا ۳۸۰ درصد افزایش قیمت داشتند. هرچند که بیت کوین در آن زمان وجود نداشت، اما این ارز دیجیتال در دوره‌های تورمی تمایل به همبستگی با کالاها نشان داده است.

او نتیجه‌گیری کرد که حتی اگر نفت خاورمیانه از بازار حذف شود، بلاکچین بیت کوین همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و قیمت بیت کوین حداقل ارزش خود را در برابر انرژی حفظ کرده و احتمالاً در مقابل ارزهای فیات افزایش خواهد یافت.

این پیش‌بینی در حالی انجام می‌شود که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) این هفته با کاهش ۳.۷ درصدی به ۷۱.۰۹ دلار در هر بشکه رسیده است، اما بیت کوین بیش از ۸ درصد رشد داشته و برای اولین بار از ماه جولای به بالای ۶۸,۰۰۰ دلار رسیده است.

منبع: کوین‌تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)