0

1

آمریکا بالاترین نرخ بهره را از سال 2008 ثبت کرد؛ رشد بیت کوین و طلا

اخبار فاندامنتالی تاثیر بسیار مهمی بر قیمت بازار و پیشبرد حرکات آن دارند. دیروز هم با انتشار خبر افزایش دوباره نرخ بهره بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو تکان خوردند.

سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

۱۳ اردیبهشت ۱۴۹۰۲ ساعت ۹:۳۰ شب به وقت تهران، نرخ بهره آمریکا در نشست اعضای فدرال رزرو مشخص شد و تکان شدیدی به بازارهای مالی وارد کرد. در این میان بازار کریپتو و بیت کوین هم از این خبر تاثیر مثبت گرفت و رشد کرد.

ارز دیجیتال

نرخ بهره آمریکا بار دیگر ۰.۲۵ افزایش یافته و به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ و رکورد بزرگ در این کشور رسیده است. به نظر می‌رسد برخلاف هشدار اقتصاددان‌ها و سیاست‌مداران مبنی بر تاثیرات منفی افزایش نرخ بهره بر اقتصاد، فدرال رزرو همچنان موضع خود را با قدرت حفظ کرده است.

بازارهای مالی از این خبر تاثیر شدیدی پذیرفتند و جفت ارزهایی مانند طلا/دلار، یورو/ دلار، پوند/دلار و … حرکات صعودی شارپی را تجربه کردند. در این میان شاید بتوان گفت طلا بیشترین حرکت صعودی و شارپ را داشت و احتمالا مانند همیشه باعث کال مارجین شدن معامله‌گران زیادی شده است.

بازار کریپتو نیز از خبر افزایش نرخ بهره بی‌تاثیر نماند و بیت کوین، اتریوم و رمز ارزهای دیگر حرکات صعودی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. بیت کوین در حالی که روز گذشته و قبل از خبر در حوالی قیمت ۲۸,۱۰۰ دلار در بازار معامله‌ می‌شد، با یک رشد قابل توجه خود را امروز به محدوده ۲۹,۲۰۰ دلار رسانده است.

به طور کلی اخبار مهمی در راه هستند و هفته آینده هم شاخص CPI منتشر می‌شود که می‌تواند تاثیر مهمی در آینده قیمتی بیت کوین و به طور کلی بازار کریپتو بگذارد.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)