0

0

ریزش بازار رمز ارزها؛ بیت کوین بار دیگر به کانال ۲۷ هزار دلار برگشت

بیت کوین با ریزش ناگهانی خود بازار کریپتو را در شوک فرو برد و آلت کوین‌ها نیز همزمان ریزش‌های قابل توجهی را تجربه کردند. اما چه اتفاقی در بازار در حال رخ دادن است؟

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

بیت کوین صبح روز سه شنبه به زیر ۲۸,۰۰۰ دلار سقوط کرد. افزایش فعالیت پروتکل Ordinal و میم کوین‌های مبتنی بر بیت کوین باعث افزایش کارمزد تراکنش‌ها و ایجاد ازدحام در این شبکه شد. اتر و تمام ۱۰ توکن برتر، به غیر از استیبل کوین‌ها، ریزش کردند و لایت کوین در صدر بازندگان قرار گرفت. پس از بسته شدن وال استریت در روز دوشنبه، معاملات آتی سهام ایالات متحده نیز اوضاع خوبی نداشت.

بی‌رمق شدن ۱۰ رمزارز برتر بازار

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۴.۵ درصد کاهش به ۲۷,۲۶۲ دلار رسید. پادشاه رمز ارزها طی هفت روز گذشته ۱.۷۶ درصد سقوط کرده است. تحلیل تکنیکال روزانه بیت کوین

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، در عرض ۱۲ ساعت ۲ مرتبه برداشت بیت کوین را به دلیل ازدحام و کارمزد تراکنش‌های بالا متوقف کرد. بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعات مالی YCharts، میانگین کارمزد تراکنش در بلاک چین بیت کوین در روز یکشنبه به ۱۹.۲۱ دلار افزایش یافت که تقریباً هفت برابر بیشتر از ابتدای ماه است.

خرید ارز دیجیتال

جهش در تراکنش‌ها به پروتکل Ordinal نسبت داده می‌شود که در ژانویه معرفی شد. اوردینال به کاربران اجازه می‌دهد میم‌کوین‌ها و کالکشن‌‌های دیجیتال را در بلاک چین بیت کوین مینت کنند.

اتر با ۲.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۴۳ دلار آمریکا رسید، اما افزایش هفتگی ۰.۵۰ درصدی خود را حفظ کرد. اوایل روز سه شنبه، اتریوم به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۸۱۰ دلار رسید، اما توانست سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلاری را حفظ کند.

تمامی ۱۰ ارز دیجیتال، غیر از استیبل کوین‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته ریزش قیمت را تجربه کردند و لایت کوین پیشتاز بازنده‌ها بود و با ۸.۰۸ درصد کاهش به ۷۵.۲۰ دلار رسید و ضرر هفتگی ۱۰.۵۹ درصد را ثبت کرد.

په په و فلوکی، دو میم‌کوینی که پس از فهرست شدن در صرافی بایننس هفته گذشته افزایش قیمت داشتند، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲.۸۸ درصد و ۱۲.۳۶ درصد کاهش یافتند.

علاوه بر این، صرافی Bittrex مستقر در سیاتل روز دوشنبه اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت، معاملات آمریکا را در ۳۰ آوریل تعطیل کرد و به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با اتهاماتی مواجه شد. این صرافی این اتهامات را رد کرده است. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که Bittrex Global به خدمات مشتریان خارج از ایالات متحده ادامه خواهد داد.

ارزش کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۶ درصد کاهش یافته و به ۱.۱۴ تریلیون دلار رسیده است. حجم کل معاملات ۵۶.۸۴ درصد افزایش یافت و به ۴۵.۳۸ میلیارد دلار رسید.

کاهش معاملات NFT با شروع هایپ میم کوین‌ها

در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، شاخص Forkast 500 NFT در ۲۴ ساعت گذشته با ۲.۱۱ درصد کاهش به ۳۳۷۱.۸۲ رسید و ۷.۲۷ درصد رشد هفتگی خود را از دست داد.

DeGods که قبلاً بزرگترین مجموعه NFT مبتنی بر شبکه سولانا از نظر فروش بود و در آوریل ۲۰۲۳ به بلاکچین اتریوم مهاجرت کرد، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش فروش بیش از ۴۰۰٪ بود و به ۱.۱۹ میلیون دلار رسید و از Azuki و Bored Ape Yacht Club پیشی گرفت.

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی بلا کچین BitInfoCharts، فروش در بلاکچین اتریوم با ۳.۷۵ درصد کاهش به ۱۵.۴۲ میلیون دلار رسید و میانگین کارمزد تراکنش در بلاک چین اتریوم در ۸ می به ۲۱.۴۰ دلار رسیده که بالاترین میزان در ۱۱ ماه گذشته است.

برایان بویجولی (Brian Boisjoli)، مدیر محصول Forkast Labs، گفت:

شبکه اتریوم به شدت شلوغ است. به دلیل فصل میم کوین‌ها، کارمزد گس به اوج خود رسیده است. با وجود تقریباً ۲۰۰,۰۰۰ تراکنش معلق (تأیید نشده) اتریوم، تکمیل یک تراکنش در این شبکه حدود ۴ ساعت طول می‌کشد.

رنج زدن معاملات آتی سهام ایالات متحده قبل از اعلام شاخص CPI

معاملات آتی سهام آمریکا تا صبح امروز کاهشی بود. شاخص آتی داوجونز ۰.۰۹٪ ریزش را تجربه کرد. معاملات آتی S&P 500  ۰.۱ درصد کاهش یافت و معاملات آتی نزدک کامپوزیت ۰.۱۷ درصد کاهش داشت.

فدرال رزرو در گزارش خود در روز دوشنبه بر آشفتگی در سیستم بانکی به عنوان تهدیدی برای اقتصاد تأکید کرد و گفت: نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی، کیفیت اعتبار و نقدینگی تأمین مالی می‌تواند بانک‌ها و سایر موسسات مالی را در تأمین اعتبار اقتصاد به انقباض بیشتر سوق دهد.

بر اساس گزارش CNBC با استناد به پیش‌بینی‌های داوجونز، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آوریل ایالات‌ متحده روز چهارشنبه منتشر شد و اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم در سال ۵ درصد و در ماه ۰.۴ درصد افزایش یابد.

جلسه بعدی فدرال رزرو در ۱۴ ژوئن برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره تشکیل خواهد شد. CME FedWatch Tool پیش‌بینی می‌کند که ۸۵.۷ درصد احتمال دارد که فدرال‌رزرو نرخ‌ها را بدون تغییر بین ۵ درصد تا ۵.۲۵ درصد نگه دارد، در حالی که ۱۴.۳ درصد احتمال دارد ۲۵ واحد دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)