0

2

گزارش: در ماه اکتبر ۲۰ حمله هکری سنگین به زنجیره بایننس و اتریوم شده است

زنجیره هوشمند بایننس و بلاک چین‌های اتریوم مورد هدف‌ترین شبکه‌های بلاک چینی برای حملات هکری در ماه اکتبر بوده‌اند.

حمله هکری در ماه اکتبر به بایننس و اتریوم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق آخرین گزارش Immunefi، از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۱.۴۱ میلیارد دلار در اثر هک و فعالیت‌های کلاهبرداری طی ۲۹۲ حادثه از دست رفته است.

تنها در ماه اکتبر این ضرر نزدیک به ۲۲.۲ میلیون دلار بوده که عمدتاً به هک و کلاهبرداری نسبت داده می‌شود. متداول‌ترین شبکه‌های بلاک چینی که در این دوره مورد هدف قرار گرفتند، بلاک چین‌های بایننس و اتریوم بودند که ۸۳.۳ درصد از کل ضرر را در میان زنجیره‌های هدف به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمار Immunefi، زنجیره بایننس با ۱۱ حادثه که ۴۵.۸ درصد از تلفات کلی را در بین زنجیره‌های هدف به خود اختصاص داده، بیشترین تعداد حملات انفرادی را تجربه کرده است.

خرید ارز دیجیتال

از سوی دیگر، اتریوم مورد ۹ حمله هکری قرار گرفت که ۳۷.۵ درصد از کل این ضرر را تشکیل می‌دهد.

بلاک چین لایه یک آوالانچ نیز در ماه اکتبر با ۲ حمله، ۸.۳ درصد از زیان کل را به خود اختصاص داده است.

پالیگان و فانتوم هر کدام شاهد ۱ حمله هکری و درصد زیان ۴.۲٪ بودند.

حملات هکری با پیشی گرفتن از فعالیت‌های کلاهبرداری، همچنان عامل اصلی زیان‌های مالی بوده و منجر به ضرر کل بیش از ۱۶.۳۵ میلیون دلار در این ماه شده است.

حملات هکری همچنان عامل اصلی ضرر و زیان در مقایسه با فعالیت‌هایی چون کلاهبرداری، اسکم، و راگ پول در ماه اکتبر هستند. بر اساس آنالیزها، کلاهبرداری ۲۶.۳۲٪ و حملات هکری ۷۳.۶۸٪ از کل ضررها را در ماه اکتبر تشکیل داده‌اند.

پلتفرم‌های DiFi نیز همچنان هدف عمده اکسپلویت در ماه این بوده‌اند و ۱۰۰٪ از کل ضرر را به خود اختصاص دادند. در مقابل، در سیستم عامل‌های CeFi حتی یک اکسپلویت هم گزارش نشده است.

پلتفرم Immunefi در گزارش خود اعلام کرد با نگاهی کلی، سه ماهه سوم سال جاری بیشترین میزان ضرر را به ثبت رسانده که عمدتاً بیش از ۳۴۰ میلیون دلار در ماه سپتامبر و بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در ماه جولای بوده است.

یک گزارش نیز پیش‌تر توسط شرکت امنیت بلاک چین CertiK فاش شده بود که اظهار داشت نزدیک به ۳۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال مختلف در ماه سپتامبر به دلیل اکسپلویت‌ها، حملات هکری و کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.

منبع: کریپتو پوتیتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)