0

0

بانک مرکزی آتلانتا از توکن XRP در پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کند

همانطور که در گزارش اخیر بانک فدرال رزرو آتلانتا نشان داده شده است، XRP و ریپل در بخش بانکداری سنتی همچنان در مرکز توجهات قرار دارند.

استفاده از توکن XRP در پرداخت های بین المللی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بانک فدرال رزرو آتلانتا که شعبه‌ای از بانک مرکزی ایالات متحده است، اخیراً توجهات را به مدل کسب و کار ریپل و نحوه استفاده این شرکت از توکن XRP برای برآوردن تسویه حساب‌های بین‌المللی جلب کرده است. طبق گفته این بانک مرکزی، XRP در این سیستم به عنوان یکی از گزینه‌های پرداختی در نظر گرفته می‌شود.

این موارد در آخرین نسخهٔ Policy Hub از فدرال رزرو آتلانتا با عنوان: «مقدمه‌ای بر وب۳ به انضمام مفاهیمی بر خدمات مالی» آورده شده‌ است. این گزارش عمدتاً اهداف وب۳ و استفاده از دارایی های دیجیتال را برجسته می‌کند.

خرید ارز دیجیتال

این گزارش همچنین بر نرخ رو به‌ رشد پذیرش وب۳ و فناوری بلاک چین در میان موسسات عمومی مانند بانک‌های مرکزی تأکید دارد و توجهات را به این پروژه که ماریانا (Mariana) نام دارد و یک پروتکل اثبات مفهومی است جلب می‌کند. این پروژه توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، بانک فرانسه و سایر موسسات مالی معرفی شده است.

هدف پروژه ماریانا تسهیل تسویه حساب‌های فرامرزی کارآمدتر است و قصد دارد از Ripple و Stellar به عنوان دو شرکت برجسته بلاک چینی برای انتقال مقرون‌به‌صرفه مبالغ استفاده کند.

بر اساس این گزارش، فعالیت ریپل در این پروژه ارائه خدمات مالی با استفاده از توکنXRP است. اما این گزارش به صراحت بیان نمی کند که فدرال رزرو آتلانتا قصد دارد از XRP برای تسویه حساب‌های برون مرزی بهره ببرد. WrathofKahneman، یکی از اینفلوئنسرهای برجسته جامعه XRP، توجه همگان را به این واقعیت جلب می‌کند:

فدرال رزرو آتلانتا گزارشی را منتشر کرد: وب۳ و امور مالی که به #ریپل اشاره دارد. آنها #XRP را گزینه‌ای برای پرداخت‌های بین‌المللی یا کوینی برای تسویهٔ فروش‌های عمده توصیف کرده‌اند. «تسویه برای فروش عمده» موضوع جالبی است، همچنین بررسی اجمالی پروژه ماریانا.

تنطیم مراحل توسعه CBDC توسط ریپل

وعده ریپل برای پیاده‌سازی یک سیستم تسویه بین مرزی کارآمد همچنان توجه بانک‌های مرکزی مختلف را به خود جلب کرده است. بر اساس گزارش‌ها، ریپل ماه گذشته با بانک مرکزی مونته نگرو برای کمک به اجرای آزمایشی ارز دیجیتال خود همکاری کرده است.

علاوه بر این، ریپل اخیراً پلتفرم CBDC (ارز دیجیتال ملی) خود را راه اندازی کرده است که بانک‌های مرکزی می‌توانند از آن برای توسعه ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند. موسساتی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توانند با توکن XRP به عنوان یک ارز واسطه ارتباط برقرار کنند، اما استفاده از آن اجباری نیست.

اگرچه فدرال رزرو ایالات متحده به صراحت قصد خود را برای توسعه CBDC اعلام نکرده است، اما در حال بررسی پیامدهای تولید یک CBDC است. در ماه مارس، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، فاش کرد که این بانک برای توسعه CBDC به تأیید کنگره نیاز دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)